• Business

    Φορτσάρουν με επενδύσεις οι Τούρκοι της «Καλλιμάνης»

    O Νιγιάζι Ονεν και τα δύο παιδιά του, Μεχμέτ και Αισέ


    Εξι μήνες μετά την εξαγορά της Καλλιμάνης από τους Τούρκους της Dardanel, η παλαί ποτέ ηγετική εταιρεία στον κλάδο των κατεψυγμένων αλιευμάτων, κάνει δυναμική επανεκκίνηση.

    Με επενδύσεις και είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων επιδιώκει να ανακτήσει τα χαμένα μερίδια στην αγορά και να ξαναγίνει ένα ισχυρό brand.

    Το πρώτο βήμα, η είσοδος σε μια νέα κατηγορία προϊόντων και μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, αυτή του κατεψυγμένου τόνου ήδη έχει γίνει. Τα πρώτα προϊόντα κονσέρβας με το σήμα της ελληνικής εταιρείας έχουν ήδη κυκλοφορήσει.

    Από το Τσανάκαλε στο Αίγιο η παραγωγή προϊόντων τόνου

    Η παραγωγή γίνεται στο εργοστάσιο της Dardanel στο Τσανάκαλε της Τουρκίας και εισάγονται στην ελληνική αγορά. «Αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ γιατί προχώραμε στην υποδομή ώστε η παραγωγή να γίνεται στην Ελλάδα» λέει στο mononews.gr ο Οσμάν Νιγιάζι Ονέν, ο επικεφαλής του ομίλου Dardanel και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dardanel Greece, στην οποία έχει περάσει η Καλλιμάνης.

    Η επένδυση είναι ύψους 5 εκατ. ευρώ και οι δύο νέες γραμμές παραγωγής θα είναι για τα προϊόντα με δυναμικότητα 10.000 τόνων ετησίως. Θα παράγονται κονσέρβες μικρού και μεγάλου μεγέθους καθώς και καπνιστός τόνος. Όμως το επενδυτικό πλάνο δεν σταματά εκεί. Όπως σημειώνει ο κ Ονέν θα αξιοποιηθούν όλες οι εγκαταστάσεις της Καλλιμάνης στο Αίγιο, οι οποίες αναβαθμίζονται με  περισσότερα σύγχρονα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, αυξάνοντας τις παραγωγικές της δυνατότητες.

    Παράλληλα η διεύρυνση της γκάμας των παραγόμενων προϊόντων αποτελεί προτεραιότητα με τον επικεφαλής της εταιρείας να κάνει λόγο για καινοτόμα προϊόντα που θα έρθουν στην αγορά υπό το σήμα της Καλλιμάνης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Dardanel  Önentaş, που συμπεριλαμβάνεται στον χρηματιστηριακό δείκτη BIST 50 Index- περιλαμβάνει τις 50 εισηγμένες εταιρείες με την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών, στο πλαίσιο του Istanbul Stock Exchange- επενδύει σημαντικά κεφάλαια σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και καινοτομία.

    Με αυτές τις επενδύσεις, μπαίνει σε νέες κατηγορίες αυξάνοντας διαρκώς τη γκάμα των προΪοντων της. Ενδεικτικό είναι το γεγονός το περασμένο καλοκαίρι η Dardanel κυκλοφόρησε νέα μάρκα έτοιμου προς κατανάλωση σούσι Sushida, η οποία είναι η πρώτη στην Τουρκία με διάρκεια ζωής 7 ημερών.

     «Μόνο ένας Τούρκος εργάζεται στην Καλλιμάνης»

    Στόχος των Τούρκων επενδυτών είναι να επανέλθει δυναμικά στις εγχώριες αγορές του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης και να αυξήσει τις εξαγωγές στην Ευρώπη με έμφαση στην ελληνικότητα της μάρκας.

     «Η Καλλιμάνης είναι ελληνική. Μόνο ένας Τούρκος εργάζεται στην εταιρεία» λέει ο κ. Ονέν τονίζοντας ότι οι επενδύσεις που γίνονται και η ανάπτυξη της εταιρείας είναι όφελος για την ελληνική οικονομία. Ο εξαγωγικός προσανατολισμός αξιοποιώντας στο έπακρο τις συνέργειες με τον όμιλο Dardanel , που έχει μερίδιο πέριξ 60% στην επώνυμη αγορά κονσερβοποιημένων ψαριών στην Τουρκία είναι στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης.

    Η Καλλιμάνης θα γίνει γνωστή σε όλη την Ευρώπη, από το Αίγιο στην Εύρωπη, λέει χαρακτηριστικά ο Νιγιαζί Ονέν. Αλλωστε ο στόχος για  επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές  είναι το βασικό business plan κάτι στο οποίο μπορεί να συμβάλλει η οικονομική σταθερότητα και το μέγεθος της Dardanel.

    Η Dardanel Greece, η εταιρεία που έχει συστήσει ο όμιλος Dardanel, και στην οποία έχει περάσει η Καλλιμάνης για την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων της εταιρείας έχει ήδη προχωρήσει σε τρεις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Με το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο να ανέρχεται σε 500.000 ευρώ και τις επόμενες δύο αυξήσεις με τελευταία τον περασμένο Σεπτέμβριο το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται πλέον σε 9,1 εκατ. ευρώ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο Οσμάν Νιγιάζι Ονέν ενώ ως μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι και τα παιδιά του Μεχμέτ και Αισέ.

    Στη διοίκηση της Καλλιμάνης παραμένει η Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, η δεύτερη γενιά της εταιρείας που έφτασε στην εποχή της ακμής της να κατέχει ηγετικό μερίδιο στην αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων και να έχει  μια ισχυρή εξαγωγική παρουσία σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων.

    Οι πρώτες αναταράξεις για την εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1956, άρχισαν την περίοδο της οικονομικής κρίσης με τον τζίρο να μειώνεται και τον δανεισμό να αυξάνεται.

    Πριν το deal με τη Dardanel είχε προηγηθεί μια πρώτη απόπειρα διάσωσης, το 2018 όταν εντάχθηκε στην  πλατφόρμα της Pillarstone.

    Διαβάστε επίσης

    Οι Τούρκοι της Καλλιμάνης και τα σχέδια για το δυναμικό restart

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ