• Business

    Έρχεται αγοραστική φρενίτιδα για τάνκερ;

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά


    Έτοιμοι να αρχίσουν να αγοράζουν τάνκερ από δεύτερο χέρι είναι πολλοί πλοιοκτήτες, ώστε να εκμεταλλευθούν τη συγκυρία με τις τιμές ευκαιρίας, με την προοπτική μίας πλήρους ανάκαμψης της αγοράς, σύμφωνα με την Allied Shipbroking. «Οι προσδοκίες είναι εδώ και καιρό ότι θα δούμε μία ανάκαμψη στις τιμές των μεταχειρισμένων πολύ πριν τα έσοδα φτάσουν οποιαδήποτε έννοια μεγάλου κέρδους», λέει ο Γιώργος Λαζαρίδης, επικεφαλής έρευνας αγοράς της ελληνικής ναυτιλιακής.

    Ο ίδιος υποστηρίζει πως την τελευταία εβδομάδα από την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου βγήκαν αντιφατικά μηνύματα, με τους αγοραστές και τους πωλητές να εμφανίζονται διχασμένοι σε δύο διακριτά «στρατόπεδα».

    «Υπάρχει μία αυξημένη αντίσταση που παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες, την ώρα που κάποιοι αγοραστές εκφράζουν την άποψη ότι η αγορά αρχίζει να γυρίζει», λέει και προσθέτει ότι αυτό μέχρι κάποιο βαθμό μπορεί να αντανακλάται στο γεγονός ότι έχει υπάρξει μία «αξιοσημείωτη αύξηση στον αριθμό των ενεργών αγοραστών που αναλαμβάνουν επιθεωρήσεις πλοίων, ένα γεγονός που από μόνο του μπορεί να ανεβάσει τις τιμές προς τα πάνω, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ τους ενισχύεται».

    Ο Γ. Λαζαρίδης αποδίδει την εξέλιξη αυτή εν μέρει στο ότι οι τιμές έχουν πέσει σε χαμηλό 25 και πλέον ετών. «Η στρατηγική ‘αγόρασε φθηνά-πούλα ακριβά’ πάντα ήταν ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής που ακολουθούν οι περισσότεροι Έλληνες αγοραστές, καθώς και διακεκριμένοι πλοιοκτήτες ανά τον κόσμο», λέει. «Έτσι, υπάρχει ένας αυξανόμενων αριθμός ενδιαφερόμενων που περιμένουν στο παρασκήνιο ελπίζοντας να χτυπήσουν στο σημείο όπου πιστεύουν πως θα είναι το απόλυτο χαμηλό σημείο της αγοράς».

    Ωστόσο, επισημαίνει πως αυτή η στρατηγική έχει εκδηλωθεί αρκετές φορές κατά το παρελθόν, κάποιες φορές με απογοητευτικά αποτελέσματα, όπως έγινε με την αγοραστική «μανία» του 2013.

    «Ακόμα και οι πιο διακεκριμένοι επενδυτές υπολόγισαν λάθος την πτώση και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δράσουν σε τιμές που αργότερα αποδείχθηκε ότι ήταν σε σημαντική απόσταση, ως προς το πόσο χαμηλά μπορούν να πέσουν τα μεταφορικά και οι τιμές», λέει. «Σίγουρα, φαίνεται τώρα ότι οι τιμές έχουν συμπιεστεί στο χαμηλότερο σημείο, αν όχι πολύ κοντά στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα, και ακόμα κι έτσι, δεδομένου του προηγούμενου λάθος timing και των χειρότερων συνθηκών στην αγορά, οι περισσότεροι αγοραστές έχουν λάβει μία πιο επιφυλακτική στάση μέχρι τώρα».

    «Υπάρχει μία αίσθηση ωστόσο ότι μπορεί να είμαστε στο σημείο καμπής για το αίσθημα των αγοραστών, αν και θα χρειαστούν μόνο λίγοι σε αριθμό που θα «τραβήξουν τη σκανδάλη» βιαστικά για να νικήσουν τον ανταγωνισμό τους με σημαντικά μπόνους, για να αναγκάσουν νομοτελειακά τους υπόλοιπους αγοραστές στην αγορά σε μία αγοραστική φρενίτιδα και σε ένα ράλι (έστω και μικρό) από το φόβο τους ότι μπορεί να έχουν χάσει την ευκαιρία να αγοράσουν και ότι έχουν μείνει πίσω», εκτιμά.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Γ. Οικονόμου: Oι ατυχίες συνεχίζονται για τον Έλληνα εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ