• Business

    Drewry: Μετά το 2017 η ανάκαμψη του τομέα των πλοίων πολλαπλών χρήσεων


    Απαισιόδοξη για τις προοπτικές του τομέα των πλοίων πολλαπλών χρήσεων (MPV), ειδικά βραχυπρόθεσμα, εμφανίζεται η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Drewry σε έκθεσή της, επισημαίνοντας πως ο μεγάλος ανταγωνισμός από τους τομείς των containerships και dry bulk εξακολουθούν να αποδυναμώνουν την αγορά των MPV, με το τελευταίο τρίμηνο μάλιστα να χαρακτηρίζεται ως ένα από τα χειρότερα στην ιστορία της συγκεκριμένης αγοράς.

    “Οι τιμές των ναύλων συνέχισαν να υποχωρούν σε σημείο που οριακά καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα, καθώς οι ανταγωνιστικοί τομείς των φορτηγών πλοίων και των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου έχουν αποδυναμώσει την αγορά των MPV ακόμα περισσότερο, στην αναζήτησή τους για μερίδιο στην αγορά», υπογραμμίζει η Drewry.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει η συμβουλευτική εταιρεία, ένα ζήτημα που εγείρεται στον συγκεκριμένο τομέα είναι το από πού θα εξοικονομήσουν χρήματα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, από τη στιγμή που τα έσοδά τους μετά βίας ξεπερνούν (αν ξεπερνούν) τα λειτουργικά έξοδα: θα θυσιάσουν την αξιοπιστία του στόλου τους, περιορίζοντας τον προϋπολογισμό τους για τη συντήρηση των στόλων τους;

    «Οι πλοιοκτήτες που πληρώνονται λιγότερα από τα λειτουργικά τους έξοδα αναγκάζονται να κάνουν οικονομία από αλλού, και αυτό συχνά αφορά στον προϋπολογισμό συντήρησης. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να αποφασίσουν αν ο κύριος μοχλός τους είναι η τιμή ή η ποιότητα, ειδικά όταν τοποθετούν σε αυτά τα πλοία φορτία υψηλής αξίας», σημειώνει η Drewry.

    Η επικεφαλής αναλύτρια της Drewry για τον τομέα MPV, Susan Oatway, δηλώνει πάντως ότι δεν περιμένει «κανόνια» μεγάλων εταιρειών του κλάδου στο εγγύς μέλλον, ωστόσο προβλέπει πως η πρόσφατη άνοδος των τιμών στα containers δεν θα κρατήσει για πολύ και σημειώνει πως «είμαστε πιο απαισιόδοξοι για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές απ’ ό,τι πριν από έξι μήνες, αλλά μπορούμε να δούμε ανάκαμψη για αυτόν τον τομέα, αν και σε βάθος χρόνου».

    Εξηγώντας τι σημαίνει αυτή η εκτίμηση, η Drewry διευκρινίζει: «Αν και από το 2015 ως το 2020 το μερίδιο αγοράς των MPV αναμένεται να μειώνεται κατά περίπου 1% ετησίως, προβλέπεται ότι θα φτάσει στο χαμηλότερο σημείο το 2017 και θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από εκεί και πέρα».

    Πάντως, η Drewry επισημαίνει πως υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που εμπνέουν κάποια αισιοδοξία για πιο άμεση ανάπτυξη στον τομέα, όπως είναι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου πάνω από τα 55 δολάρια την επόμενη χρονιά, οι αυξημένες επενδύσεις σε Μέση Ανατολή και Αφρική, καθώς και το ενισχυμένο ενδιαφέρον στις ΗΠΑ για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ειδικά για την αιολική ενέργεια – ωστόσο, ο ανταγωνισμός από άλλους τομείς παραμένει το βασικό πρόβλημα του κλάδου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/giati-ektinachthikan-times-ton-navlon-sta-vlcc-ti-provlepoun-analites/80671

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/politirio-sta-dio-teleftea-mikra-tanker-tis-ancora/80808

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036



    ΣΧΟΛΙΑ