• Business

    Doordash – Wolt: Πώς το deal επηρεάζει την ελληνική αγορά delivery

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου

    Δημήτρης Καρέλος, γενικός δ/ντής Wolt


    Nέα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά του delivery δημιουργεί το big deal μεταξύ του αμερικανικού κολοσσού παράδοσης φαγητού, Doordash και της φινλανδικής Wolt.

    Mε την εξαγορά της φινλανδικής εταιρείας έναντι 7 δισ. ευρώ – από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του online delivery- η DoorDash  κάνει την είσοδο της πλέον δυνατά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Wolt άλλωστε, δραστηριοποιείται συνολικά σε 23 ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων, εδώ και δύο χρόνια και στην ελληνική.

    Η συμφωνία των δύο εταιρειών αναμένεται να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ενώ Doordash και Wolt εκτιμούν πως τα προσαρμοσμένα κέρδη τους θα φτάσουν τα 500 εκατ. δολάρια. 

    H ανάπτυξη της Wolt στην Ελλάδα

    Από το 2019 που ήρθε στη χώρα μας η Wolt, αποτελώντας μία νέα πρόταση μέσω του ευέλικτου προγράμματος συνεργασίας με τους διανομείς της, αναπτύσσεται συνεχώς δυναμικά. Είναι ενδεικτικό ότι αύξησε κατά 324% τον τζίρο της το 2020, καθώς τα έσοδα της από 3 εκατ. ευρώ το 2019, ανήλθαν στα 12,8 εκατ. ευρώ.

    Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το πλάνο της φινλανδικής εταιρείας ήδη περιελάμβανε περαιτέρω ανάπτυξή της στη χώρα μας, γίνεται σαφές, ότι η εξαγορά της από τον αμερικανικό κολοσσό, θα επιδράσει θετικά και στην εν Ελλάδι δραστηριότητά της.

    Με τις e-food, Deliveras, clickdelivery και προσεχώς τη delivery.gr να βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της γερμανικής πολυεθνικής Delivery Hero, η Wolt από την πλευρά της θα βρίσκεται πλέον υπό τον έλεγχο ενός αμερικανικού κολοσσού. Κατά συνέπεια, οι συνθήκες του ανταγωνισμού στην αγορά αναμένεται να είναι διαφορετικές.

    Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι πλέον η «μάχη» του delivery, δεν διεξάγεται πλέον μόνο στην υπηρεσία της παράδοσης φαγητού αλλά σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων. Από είδη σούπερ μάρκετ, μέχρι καλλυντικά, δώρα, λουλούδια και ποτά.

    Η Wolt η οποία συνολικά συνεργάζεται με περισσότερα από 4.500 καταστήματα,  έχει αναπτύξει αρκετές συνεργασίες με μία σειρά από σημαντικές επιχειρήσεις εν μέσω πανδημίας.  Στο πλάνο της μάλιστα είναι το επόμενο διάστημα να επεκταθεί και σε νέες κατηγορίες.

    Επιπλέον σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί και γεωγραφικά, σε νέες περιοχές της χώρας πέραν των 6 πόλεων που εξυπηρετεί έως τώρα, δηλαδή Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Βόλος, Ηράκλειο.

    Διαβάστε επίσης:

    Super deal ύψους 8 δισ. δολαρίων: H DoorDash εξαγόρασε τη Wolt

     



    ΣΧΟΛΙΑ