ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αύξηση στα έσοδα και την επιβατική κίνηση κατέγραψε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ΔΑΑ:
– Η επιβατική κίνηση το 1ο Τρίμηνο του 2025 ανήλθε σε 5,8 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 11,4% σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο του 2024
– Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 10,4 εκατ. ευρώ ήτοι 9,0% σε 125,0 εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο 2025 σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο 2024, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης, καθώς και των επιδόσεων των εμπορικών δραστηριοτήτων.
– Το Προσαρμοσμένο EBITDA1,2 ανήλθε σε 65,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σύγκριση με το 1ο Τρίμηνο του 2024.
– Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 26,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ, όπως αναμενόταν, λόγω της εξάντλησης του Μεταφερόμενου Ποσού3 των Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και των αυξημένων χρηματοοικονομικών εξόδων.
– To Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου σε τροχιά υλοποίησης με τη σύμβαση σχεδιασμού και κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (Apron) να έχει ήδη ανατεθεί, οριοθετώντας έτσι την έναρξη της διαδικασίας κατασκευής.
– Το Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) για το 2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία σημειώνοντας κάλυψη 89,22%, αντλώντας κεφάλαια ύψους 84,75 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στο Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
Έσοδα και λοιπά εισοδήματα
Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 10,4 εκατ. ευρώ ή 9,0%, από 114,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2024 σε 125,0 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2025.
Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 91,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ως αποτέλεσμα της αύξησης της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την πολιτική Αεροπορικών Χρεώσεων της Εταιρείας για το 2025. Τα έσοδα από Αεροπορικές Χρεώσεις και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων έχουν διαμορφωθεί ώστε να συμπεριλαμβάνουν στοχευμένα μέτρα (κίνητρα) για την στήριξη της πολιτικής βιωσιμότητας των αεροπορικών εταιρειών, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη την εξάντληση του Μεταφερόμενου Ποσού Αεροπορικών
Δραστηριοτήτων.
Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η εναρμόνιση του κέρδους από Αεροπορικές Δραστηριότητες με απόδοση 15% επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, σύμφωνα με το ρυθμιστικό μας πλαίσιο.
Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 33,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή αυξημένα κατά 17,5% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η εν λόγω βελτίωση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων.
Κατά τη διάρκεια του έτους, η αύξηση των εσόδων Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων αναμένεται να ομαλοποιηθεί σταδιακά, καθώς οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου επωφελήθηκαν από μια ευνοϊκή βάση σύγκρισης. Πιο συγκεκριμένα, κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, ορισμένοι εμπορικοί χώροι του αεροσταθμού συμπεριλαμβανομένων
των Intra- Schengen Duty Free και Travel Value, βρίσκονταν υπό ανακαίνιση.
Λειτουργικά έξοδα
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 56,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,1 εκατ. ευρώ ή 16,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σημαντικό μέρος αυτής της απόκλισης προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων σε 12,2 εκατ. ευρώ από 9,9 εκατ. ευρώ, που υπολογίστηκε με βάση την αυξημένη κερδοφορία του 2024.
Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 5,8 εκατ. ευρώ ή 15,3% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω:
– των πρόσθετων πόρων (προσωπικό της Εταιρείας και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για τη διαχείριση της αυξημένης κίνησης σε σχέση με το προηγούμενο έτος,
– των αυξήσεων του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2024 και
– του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας που οφείλεται στις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας
Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)
Ως αποτέλεσμα των λειτουργικών εσόδων και εξόδων, τα συνολικά Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 68,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ ή 3,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Κερδοφορία
Τα Κέρδη προ Φόρων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 ανήλθαν στα 34,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024 και τα Κέρδη μετά από Φόρους το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 26,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην εξάντληση του Μεταφερόμενου Ποσού Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, καθώς και στα πρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα που απορρέουν από την αύξηση του ανώτατου ορίου τιμών αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων από 0% σε 2,5% από το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το κόστος δέσμευσης των
επιπρόσθετων δανείων και τα χαμηλότερα έσοδα από τόκους καταθέσεων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Μπακογιάννη για το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ: «Ευλογείτε την κατάληψη» – «Η σύμβαση υπογράφηκε μετά τις εκλογές», λέει ο Δούκας
- Μητσοτάκης από Ελευσίνα: Έχουμε τώρα τρία αεροσκάφη και δύο ελικόπτερα τα οποία κάνουν αεροδιακομιδές, που σώζουν ζωές
- «Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας»: Φωτογραφικό ρεπορτάζ από τη μεγάλη γιορτή
- Εν αρχή ην το βάρος
