• Business

    Volkswagen: Η Κομισιόν κατηγορεί τώρα και την Ελλάδα για το πολύκροτο σκάνδαλο


    Τελευταία προσθήκη στο πολύκροτο σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, είναι η Ελλάδα με την ΕΕ να κινείται πλέον νομικά εναντίον της χώρας μας και ακόμα έξι χωρών της Ένωσης, για την παραποίηση των ελέγχων εκπομπής ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW.

    Αναλυτικότερα, οι Βρυξέλλες μεταξύ άλλων κατηγορούν την Τσεχία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα, επειδή δεν περιέλαβαν καν στην εθνική νομοθεσία τη δυνατότητα να επιβληθεί πρόστιμο στη μεγαλύτερη βιομηχανία της Ευρώπης για ενδεχόμενες παραβιάσεις.

    Παράλληλα κατηγορούν τις Γερμανία, Βρετανία, Ισπανία και Λουξεμβούργο για απροθυμία επιβολής προστίμων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, την ώρα που οι αμερικανικές αρχές έχουν προχωρήσει στην επιβολή προστίμων, συνολικού ύψους άνω των 15 δισ. δολαρίων.

    Οι Βρυξέλλες κάλεσαν επίσης τη Γερμανία και τη Βρετανία να λογοδοτήσουν επειδή αρνούνται να μοιραστούν με τους εταίρους τους τις λεπτομέρειες για τις παραβιάσεις των νόμων της ΕΕ περί εκπομπών καυσαερίων τις οποίες ανακάλυψαν στη διάρκεια των ερευνών που πραγματοποιήθηκαν φέτος σε εθνικό επίπεδο.

    «Ο σεβασμός του νόμου είναι πρωταρχικό καθήκον των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Όμως οι εθνικές αρχές στους κόλπους της ΕΕ οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κατασκευστές συμμορφώνονται πράγματι προς τον νόμο», αναφέρει σε δήλωσή της η επίτροπος Βιομηχανίας, Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.

    Επισημαίνεται δε, ότι σημερινή ανακοίνωση είναι το πρώτο βήμα στη διαδικασία περί παραβίασης της νομοθεσίας, η οποία επιτρέπει στην ΕΕ να εξασφαλίζει ότι οι 28 χώρες της Ένωσης συμμορφώνονται προς τους κανονισμούς που έχουν συμφωνηθεί για ολόκληρη την ΕΕ.

    Τα κράτη μέλη έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η ΕΕ μπορεί να τα οδηγήσει ενώπιον του δικαστηρίου της ΕΕ στο Λουξεμβούργο.

    Τονίζεται είσης, ότι οι αρμόδιες αρχές κάθε χώρας-μέλους της ΕΕ, είναι αυτές που εγκρίνουν τα καινούρια αυτοκίνητα και μόνο αυτές έχουν την εξουσία να τα ελέγχουν, μολονότι μπορούν να πωληθούν σ’ ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Και η Porsche 

    Οι γερμανικές ρυθμιστικές αρχές ερευνούν το αν η Porsche χειραγώγησε με παράνομο τρόπο τα στοιχεία εξοικονόμησης καυσίμου από τα οχήματά της, πιθανώς ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο στο σκάνδαλο εκπομπών ρύπων που πλήττει τη «μαμά» εταιρία, Volkswagen.

    Το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών και η ομοσπονδιακή αρχή Federal Motor Transport Authority, εξετάζουν το αν η Porsche εγκατέστησε συσκευές που επέτρεπαν στα αυτοκίνητά της να «καταλαβαίνουν» αν περνούν από δοκιμή για κατανάλωση καυσίμου ή εκπομπές οξειδίων του άνθρακα, σύμφωνα με τα όσα γνωστοποίησαν σήμερα εκπρόσωποι και των δύο αρχών.

    Αυτού του τύπου η τεχνολογία επιτρέπει στους κατασκευαστές να αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των δοκιμών, κάνοντας τα αυτοκίνητα να δείχνουν πιο αποδοτικά στη διάρκεια των τεστς, υπενθυμίζει το Bloomberg.

    Εκπρόσωπος της Porsche ανέφερε ότι τα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας συμμορφώνονται με τους νόμους για την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι ήταν σε ισχύ την περίοδο εγγραφής του εκάστοτε αυτοκινήτου.

    Σύμφωνα με το πρακτορείο, το γερμανικό περιοδικό WirtschaftsWoche ανέφερε σε δημοσίευμά του νωρίτερα, πως άγνωστοι από το περιβάλλον της Porsche πληροφόρησαν κρυφά το Υπουργείο Μεταφορών για την υποτιθέμενη παρανομία.

    Βάσει των όσων αναφέρει το δημοσίευμα, κάποια αυτοκίνητα της Porsche μπορούν να αισθανθούν ότι περνούν από τεστ, χάρη στην απουσία κίνησης του τιμονιού στη διάρκεια της δοκιμής. Οι γερμανικές αρχές ξεκίνησαν τον Νοέμβριο παρόμοια έρευνα κατά της Audi, προσθέτει το περιοδικό.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τι νόημα έχει η σημερινή γενική απεργία; Κανένα νόημα!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αλαλούμ με τα πλοία: Αναστέλλουν τις κινητοποιήσεις οι ναυτικοί; – Τι απαντά η ΠΝΟ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΠΝΟ: «Φτάνει πια κύριε Υπουργέ!»

     



    ΣΧΟΛΙΑ