F

Business

Το κύκνειο άσμα της Hanjin Shipping

Hanjin Shipping


Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις γύρω από τη χρεοκοπημένη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hanjin Shipping καθώς η εταιρεία παροχής οικονομικών υπηρεσιών Samil PricewaterhouseCoopers (PwC) πρότεινε ότι η εταιρεία θα πρέπει άμεσα να οδηγηθεί σε εκκαθάριση, γεγονός που θα ρίξει και επίσημα την αυλαία για την πάλαι ποτέ ισχυρή ναυτιλιακή με τον 7ο μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Ειδικότερα, το κορεάτικο παράρτημα της PwC, Samil PwC, συνιστά την άμεση εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων της Hanjin και πρότεινε στο κεντρικό περιφερειακό δικαστήριο της Σεούλ τη λύση αυτή καθώς πρόκειται για τον οικονομικότερο τρόπο αντιμετώπισης της χρεοκοπίας της. Είναι γεγονός άλλωστε πως μια προσπάθεια εξυγίανσης της ναυτιλιακής φαντάζει τουλάχιστον ασύμφορη οικονομικά στη δεδομένη φάση.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχει διεκπεραιώσει η Samil PwC, η διαδικασία εκκαθάρισης των περιουσιακών στοιχείων της Hanjin μπορεί να αποφέρει έσοδα ύψους 1,6 δισ. δολαρίων, δηλαδή σχεδόν διπλάσια έσοδα (περίπου 685,3 εκατ. δολάρια) από ό,τι θα μπορούσε να συγκεντρώσει αν συνέχιζε να λειτουργεί κανονικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πιστωτές της πτωχευμένης νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής έχουν ήδη προχωρήσει στην πώληση του 90% του στόλου της. Στο μεταξύ, η Hanjin θα πρέπει να έχει υποβάλλει το σχέδιο εξυγίανσής της λίγο πριν τα Χριστούγεννα ενώ το δικαστήριο της Σεούλ αναμένεται λάβει την τελική απόφαση για το μέλλον της εταιρείας στις αρχές του Φεβρουαρίου του 2017.

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 12 Δεκεμβρίου, ο Έλληνας εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, στα πλαίσια της ανανέωσης του στόλου της ναυτιλιακής του, Capital Maritime, πρόσθεσε στο στόλο της δύο ακόμη φορτηγά πλοία που ανήκαν στο στόλο της χρεοκοπημένης Hanjin, με τους brokers να τοποθετούν το αντίτιμο της συγκεκριμένης εξαγοράς στα 40-45 εκατ. δολάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Αγόρασε 8 πλοία σε δυο μήνες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Πως έβαλε στα ταμεία του (στην Dryships) 100 εκατ. δολάρια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μ. Ζολώτας: Δραματικές εξελίξεις. Συνεχίζονται τα οικονομικά προβλήματα της NewLead


ΣΧΟΛΙΑ