• Business

    Γ. Κούστας: Έπεσε «σε ξέρα» λόγω της Hanjin – Πτώση της μετοχής κατά 5,4%

    Κούστας

    Δρ. Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Danaos Corporation


    Τεράστιες ζημίες συνολικού ύψους 446 εκατ. δολαρίων εμφάνισε στα αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Danaos Corporation, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας, οι οποίες αποδίδονται από τη διοίκησή της κατά κύριο λόγο στη χρεοκοπία της νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping που επισημοποιήθηκε στις 17 Φεβρουαρίου από το Κεντρικό Περιφερειακό Δικαστήριο της Σεούλ.

    Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Danaos για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 περιορίστηκε και διαμορφώθηκε στα 112,1 εκατ. δολάρια, έναντι εσόδων ύψους 143,3 εκατ. δολαρίων που είχε διαμορφωθεί το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το σύνολο του 2016, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 498,3 εκατ. δολάρια, έναντι εσόδων ύψους 568 εκατ. δολαρίων για το σύνολο του 2015.

    Η ναυτιλιακή εμφάνισε πολύ μεγάλες ζημίες ύψους 446,6 εκατ. δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο της περσινής χρονιάς, ενώ για το σύνολο του 2016, οι ζημίες κυμάνθηκαν στα 366,1 εκατ. δολάρια. Επιπλέον, οι ζημίες ανά μετοχή κυμάνθηκαν στα 4,07 δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2016, έναντι κερδών ανά μετοχή ύψους 0,06 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το σύνολο του 2016, οι ζημίες ανά μετοχή κυμάνθηκαν στα 3,34 δολάρια, έναντι κερδών ανά μετοχή ύψους 1,07 δολ. το 2015.

    Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) της Danaos για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 μειώθηκαν εμφανώς και διαμορφώθηκαν στα 75,9 εκατ. δολάρια, έναντι EBITDA ύψους 105,7 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το σύνολο του 2016, τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 350,6 εκατ. δολάρια, έναντι EBITDA ύψους 418,3 εκατ. δολ. για το σύνολο του 2015.

    Κούστας

    Ο κ. Κούστας σχολίασε σχετικά ότι «Τα αποτελέσματα της Danaos αντανακλούν πλήρως την πτώχευση της Hanjin Shipping, η οποία είχε ναυλώσει 8 πλοία μας με μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις, που αντιστοιχούσαν στο 20% των εσόδων μας. Αυτές οι συμφωνίες τερματίστηκαν και καθένα από τα 8 πλοία επεστράφη σε μας, όπως είχε ανακοινωθεί. Έκτοτε, έχουμε ναυλώσει 5 από αυτά τα πλοία (χωρητικότητας 3.400-teu) με μικρής διάρκειας ναυλοσύμφωνα, με ημερήσιους ναύλους που ωστόσο αντανακλούν την προφανή αδυναμία της ναυλαγοράς εμπορευματοκιβωτίων».

    Ο ισχυρός εφοπλιστής δεν παρέλειψε να σημειώσει πως η ναυτιλιακή είναι σε θέση να καλύψει και να ρυθμίσει απόλυτα όλες τις λειτουργικές και πάσης φύσεως οικονομικές υποχρεώσεις της. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «Κατά τη διάρκεια του 2016 κατορθώσαμε να ρυθμίσουμε χρέος ύψους 251 εκατ. δολαρίων, ωστόσο, αναμένεται ο ρυθμός με τον οποίο το πραγματοποιήσαμε να μειωθεί εξαιτίας του τερματισμού των ναυλοσυμφώνων με τη Hanjin. Επιπλέον, καταγράψαμε ζημίες απομειώσης που άγγιξαν τα 415,1 εκατ. δολάρια που σχετίζονται με την αγοραστική αξία πολλών πλοίων μας, κυρίως εξαιτίας της απώλειας των ναυλοσυμφώνων τους με τη Hanjin».

    Τέλος, ο κ. Κούστας δήλωσε ότι, δεδομένων των συνθηκών, η διοίκηση της Danaos παραμένει προσηλωμένη στους στόχους της ώστε να διατηρήσει την αξία της εταιρείας μέσω της αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου και της λήψης των κατάλληλων μέτρων προκειμένου να ελέγξει και να εξισορροπήσει τον ισολογισμό της.

    Γεγονός είναι ότι οι ζημίες που εμφάνισε η ναυτιλιακή την οδήγησε στο να μη μπορέσει να εκπληρώσει συγκεκριμένους όρους δανειακών της συμφωνιών, για τους οποίους και έχει λάβει waivers έως την 1η Απριλίου του 2017, ενώ βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με τους πιστωτές της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ε. Πιστιόλης: Αγόρασε το… πλοίο του



    ΣΧΟΛΙΑ