Με σημαντική πτώση έως και 7% αντέδρασε η μετοχή της BMW την Τετάρτη, μετά την υποβάθμιση των προβλέψεων για τα κέρδη του 2025. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επικαλέστηκε καθυστερήσεις στις επιστροφές τελωνειακών δασμών στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, καθώς και τη συνεχιζόμενη αδυναμία στην κινεζική αγορά, εν μέσω αυξημένων εμπορικών εντάσεων που περιορίζουν τις προοπτικές της.
Σε ανακοίνωση της αργά το βράδυ της Τρίτης, η BMW προειδοποίησε ότι τα κέρδη προ φόρων για το 2025 αναμένεται να σημειώσουν ελαφρά πτώση, σε αντίθεση με την προηγούμενη εκτίμηση για σταθερότητα σε σχέση με το 2024, σύμφωνα με το Reuters.
Αναλυτές της RBC χαρακτήρισαν τις εξελίξεις «απογοητευτικές», τονίζοντας πως η BMW φαινόταν να βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση από τους ανταγωνιστές της ως προς τους δασμούς, χάρη στο μεγάλο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ —το μεγαλύτερο της εταιρείας παγκοσμίως— που την καθιστά τον κορυφαίο εξαγωγέα αυτοκινήτων από τη Γερμανία.
Ωστόσο, λόγω των καθυστερήσεων στα τελωνεία, η BMW αναθεώρησε προς τα κάτω τις προσδοκίες της για την ταμειακή ροή της αυτοκινητοβιομηχανίας, από πάνω από 5 δισ. ευρώ σε άνω των 2,5 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, μείωσε την πρόβλεψη για το περιθώριο κέρδους στο 5%-6%, από το αρχικό εύρος 5%-7%.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες κατά την περίοδο Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου, στην Κίνα παρέμειναν χαμηλότερες των προσδοκιών. Οι μετοχές της Mercedes-Benz, της βασικής ανταγωνίστριας της BMW, κατέγραψαν επίσης πτώση 3,5%, καθώς η ίδια ανέφερε μείωση πωλήσεων λόγω των δασμών και της αδύναμης ζήτησης στην Κίνα, σύμφωνα με το Automotive News Europe.
Η BMW αναμένει πλέον ελαφριά υποχώρηση στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων για το 2025, αντί για σταθερότητα όπως αρχικά είχε εκτιμηθεί.
Η πίεση εντάθηκε και από σχόλια στελεχών της εταιρείας στην έκθεση αυτοκινήτου IAA 2025, όπου εξέφρασαν ανησυχίες για τους δασμούς, τις αποζημιώσεις αντιπροσώπων στην Κίνα και τη συνεχιζόμενη πτώση πωλήσεων στη σημαντικότερη αγορά της BMW.
Παρά την κάμψη στην Ασία, οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων του ομίλου αυξήθηκαν κατά 2% από την αρχή του έτους έως τον Αύγουστο, με πωλήσεις εκτός Κίνας να ενισχύονται κατά 6%, χάρη στην ισχυρή ζήτηση σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Αντίθετα, στην Κίνα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16% την ίδια περίοδο. Αυτό παρά το γεγονός ότι η BMW είχε χαμηλότερη βάση σύγκρισης σε σχέση με το 2024, όταν αντιμετώπισε προβλήματα ανάκλησης και εγγύησης σε φρένα πολυτελών μοντέλων.
Η Barclays ανέφερε ότι οι τιμές στην Κίνα υποχώρησαν περαιτέρω τον Αύγουστο, γεγονός που οδήγησε την BMW να καταβάλει αποζημιώσεις στους αντιπροσώπους για το δεύτερο και τέταρτο τρίμηνο.
Στο μέτωπο των δασμών, η εταιρεία είχε ελπίσει σε αποκλιμάκωση στις σχέσεις ΗΠΑ–ΕΕ και αντίστοιχη μείωση κόστους. Ωστόσο, από τον Αύγουστο εξακολουθεί να καταβάλει δασμούς ύψους 27,5% στις Ηνωμένες Πολιτείες και 10% στην Ευρώπη — επιβαρύνοντας περαιτέρω τη λειτουργική της κερδοφορία.
Διαβάστε επίσης
Ανώτερη Σχολή ΑΚΜΗ και ENTERSOFTONE: Υπογράφουν τη δημιουργία νέας γενιάς εξειδικευμένων ταλέντων
Ανησυχίες για κλιμάκωση στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τις κυρώσεις των Χούθι σε αμερικανικές πετρελαϊκές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πηγές ΝΔ για ΟΠΕΚΕΠΕ: Η κατάθεση Τζαβέλλα επιβεβαιώνει ότι δεν δέχθηκε πίεση από υπουργούς για δεσμευμένα ΑΦΜ
- Ευάγγελος Πιστιόλης: Tα πρώτα έσοδα από το στοίχημα της Top Ships στην αγορά των megayachts
- Χαραλαμπογιάννη: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα αιτήσεων στον ΑΣΕΠ – Στόχος οι προσλήψεις εντός έτους
- Γαλλία: «Δεν λάβαμε καμία εγγύηση για το συνταξιοδοτικό», ισχυρίζονται οι Σοσιαλιστές
