Business

Big Business στη Μύκονο: Το ΤΑΙΠΕΔ και οι επιχειρηματίες που θέλουν το νέο λιμάνι

Το νέο λιμάνι στη Μύκονο


Μια από τις δυσκολότερες ιδιωτικοποιήσεις εξαιτίας των νόμιμων αλλά και «γκρίζων» συμφερόντων, που εικάζεται πως θα ενεργοποιηθούν, ξεκίνησε τώρα το ΤΑΙΠΕΔ με την πρόσκληση για πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου για την παραχώρηση των 100 στρεμμάτων του νέου λιμένα Τουρλού. Η πρόσκληση αυτή (RFP) είναι η τρίτη μετά τις ανάλογες για τεχνικό και νομικό σύμβουλο που βγήκαν όλες στον αέρα τις τελευταίες λίγες εβδομάδες υπο συνθήκες διακριτικότητας, μεταξύ άλλων και λόγω προεκλογικής περιόδου. Όμιλοι όπως των Ιωάννου, Κόκκαλη, Καλλιτσάντση, Γρύλου, Λάτση αλλά και αλλοδαποί όπως ο τουρκικός όμιλος Koc και των Azimut Benetti εκτιμάται πως θα χτυπήσουν δυνατά την παραχώρηση-φιλέτο του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού.

Αν και το επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται ζωηρότατο, ενθυλακωμένα συμφέροντα που νέμονται είτε νομίμως είτε εθιμικά είτε παράτυπα (sic) κατά καιρούς το λιμάνι και ειδικά τη μαρίνα αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα δύσκολο , αν όχι εκρηκτικό, περιβάλλον για την ιδιωτικοποίηση.

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμα οριστικοποιήσει το μοντέλο παραχώρησης. 

Αν δηλαδή θα «σπάσει» τις τέσσερις δραστηριότητες ( κρουαζιέρα, μαρίνα, επιβατηγός, εμπορικά καταστήματα) ή αν θα τις ομαδοποιήσει σε λιγότερα ή και ένα περιουσιακό στοιχείο. 

Επ αυτού θα γίνουν οι προτάσεις των συμβούλων και η πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος σε επενδυτές αναμένεται μετά τα τέλη του φετινού καλοκαιριού. 

Το ζήτημα είναι φλέγον και για την ακμάζουσα οικονομικά λόγω του τουρισμού τοπική κοινωνία καθώς η αναβάθμιση των σχετικών υποδομών και υπηρεσιών είναι αναγκαία αλλά όλοι θέλουν να έχουν μερίδιο από το νέο κύκλο εργασιών που θα δημιουργηθεί και σίγουρα, όσοι είναι ήδη μέσα στο παιχνίδι, δεν θέλουν να χάσουν προνομιακό χώρο…

Είναι χαρακτηριστικό πως οι υποψήφιοι συνδυασμοί για τις επικείμενες δημοτικές εκλογές τηρούν επαμφοτερίζουσα στάση έναντι της ιδιωτικοποίησης γνωρίζοντας καλά πως θα θιχτούν ισχυρά συμφέροντα.

Ισχυρά όμως είναι και τα συμφέροντα που θα την διεκδικήσουν μεταξύ των οποίων αναφέρονται αυτά των Lamda, Port Ad Hoc SAS, Dream Yacht Mediteranee, ΑΒΑΞ, Azimut – Benetti, Global Liman Isltemeleri, ΑΒΙΑΡΕΠΣ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Envitec, Archirodon, TEK ART του τουρκικού ομίλου Koc, Α.Τ.Ε.Σ.Ε., Intrakat, Κάσος Κτηματική και Πόρτο Καρράς ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμα (λόγω της όψιμης στρατηγικής αποεπενδύσεων που υλοποιεί) αν θα κατέβει και η Dogus.

Ο νέος λιμένας Μυκόνου χωροθετείται στις βορειοδυτικές ακτές της Νήσου στην θέση Τούρλος και σε απόσταση περίπου 2 χλμ. από τον υφιστάμενο παραδοσιακό λιμένα έμπροσθεν της Χώρας. 

Οι υποδομές του εμπορικού λιμένα συνίστανται από επιμήκη τεχνητή νησίδια μήκους 640 μέτρων περίπου και επιφάνειας περίπου 48 στρεμμάτων, η οποία συνδέεται με την ακτή μέσω γέφυρας πρόσβασης, καθώς και από χερσαίους χώρους στην παράκτια ζώνη συνολικής επιφάνειας περί τα 54 στρέμματα.