• Business

    ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ-Mytilineos και Ιntrakat οι «μνηστήρες» νέων ΣΔΙΤ αξίας 693 εκατ. ευρώ

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)


    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία των Ομίλων Ελλάκτωρ και Mytilineos, καθώς και η Intrakat είναι τα τρία σχήματα που μέχρι στιγμής φέρονται να εκδήλωσαν προ ολίγου το ενδιαφέρον τους για τα δύο οδικά ΣΔΙΤ, τα οποία αγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ που δημοπρατούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές στο mononews. Επισημαίνεται ότι το mononews απευθύνθηκε στον Όμιλο ΑΒΑΞ σχετικά με τη διεκδίκηση των έργων, αλλά απέφυγε να απαντήσει.

    Πρόκειται για δύο έργα που έχουν εξαγγελθεί από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, στις αρχές Σεπτεμβρίου με αρχική ημερομηνία υποβολής των εν λόγω φακέλων τα τέλη Οκτωβρίου και εν συνεχεία δόθηκε παράταση μέχρι σήμερα.

    Το επόμενο βήμα είναι η αξιολόγηση των δικαιολογητικών των ενδιαφερομένων σχημάτων και στη συνέχεια το Υπουργείο θα δώσει το πράσινο φως για την είσοδό τους στη Β’ Φάση κατά τη διάρκεια της οποίας οι επίδοξοι μνηστήρες θα διαπραγματευτούν με την αναθέτουσα αρχή και θα καθορίσουν το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο των έργων (Στάδιο Β1). Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το τελικό στάδιο (Β2), στο οποίο θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

    Σημειώνεται πως, εφόσον δεν υπάρξουν παρατάσεις ή καθυστερήσεις, είναι εφικτό να έχουν πέσει οι σχετικές υπογραφές εντός του 2023 ή τις αρχές του 2024, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη την πορεία δημοπράτηση των ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη (ΒΟΑΚ), Flyover Θεσσαλονίκης και Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη που δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2021 και τις αρχές του 2022 και θα έχουν υπογραφεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.

    Αυτό σημαίνει πως η κατασκευή των υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ θα ξεκινήσει στα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024 και τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2028.

    Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

    Το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα είναι το πιο «ακριβό» από τα δύο ΣΔΙΤ που δημοπρατούνται σήμερα καθώς το κόστος του εκτιμάται στα 445 εκατ. Ευρώ.

    Το έργο εντάσσεται στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02, ο οποίος περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, την Παράκαμψη Γιαννιτσών και αυτή της Χαλκηδόνας.

    Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα έργο που είναι αρκετά σημαντικό για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς θα βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.

    Δράμα-Αμφίπολη

    Η αξία του ΣΔΙΤ εκτιμάται στα 248,5 εκατ. Ευρώ, και είναι ένα έργο που θα ενισχύσει τις διαβαλκανικές μεταφορές, καθώς θα αναβαθμιστούν οι εμπορικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

    Το αντικείμενο του αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 43 χιλιομέτρων. Αυτός θα χωρίζεται σε δύο τμήματα, τα οποία θα είναι το Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα.



    ΣΧΟΛΙΑ