• Business

    Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα των Microsoft και Alphabet

    • NewsRoom
    Sundar Pichai-Satya Nadella

    Sundar Pichai (Alphabet)-Satya Nadella (Mircosoft)


    Περιεχόμενα

    Απογοητευτικά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο που ανακοίνωσαν η Microsoft και η Alphabet (μητρική της Google) αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Wall Street, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες της αγοράς.

    Alphabet

    Ειδικότερα, η Alphabet ανέφερε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη και έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο.

    Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν στο 1,21 δολάρια, έναντι πρόβλεψης για 1,28 δολάρια, σύμφωνα με τη Refinitiv.

    Αντίστοιχα τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 69,69 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι πρόβλεψης για 69,9 δισεκατομμύρια. Η αύξηση των εσόδων επιβραδύνθηκε στο 13% το τρίμηνο από 62% ένα χρόνο νωρίτερα, όταν η εταιρεία επωφελήθηκε από την επαναλειτουργία μετά την πανδημία και οι καταναλωτικές δαπάνες ήταν σε άνοδο.

    Τα έσοδα από διαφημίσεις στο YouTube διαμορφώθηκαν στα 7,34 δισ. δολάρια έναντι αναμενόμενων 7,52 δισεκατομμυρίων, ενώ τα έσοδα του Google Cloud έκλεισαν στα  6,28 δισ. δολάρια έναντι αναμενόμενων 6,41 δισ.  δολαρίων, σύμφωνα με το StreetAccount. Γενικότερα, τα έσοδα από τις διαφημίσεις αυξήθηκαν μόλις 12% στα 56,3 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι έμποροι μείωσαν τις δαπάνες τους για να διαχειριστούν τις πληθωριστικές πιέσεις.

    Τα έσοδα για τις «άλλες επενδύσεις», στις οποίες που περιλαμβάνεται και η μονάδα αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Waymo καθώς και ορισμένα έργα τεχνολογίας υγείας, αυξήθηκαν κατά 1 εκατομμύριο δολάρια από ένα χρόνο νωρίτερα στα 193 εκατομμύρια. Το τμήμα έχασε 1,69 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

    Το Google Cloud έχασε 858 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

    Microsoft

    Κατώτερα των εκτιμήσεων ήταν και τα αποτελέσματα της Microsoft για το δικό της τέταρτο τρίμηνο (Απρίλιος -Ιούνιος 2022).

    Ειδικότερα η εταιρεία ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη 2,23 δολάρια ανά μετοχή, έναντι προβλέψεων για 2,29 δολάρια ανά μετοχή.

    Τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 51,87 δισ. δολάρια, έναντι εκτιμήσεων για 52,44 δισ. δολάρια. Πάντως τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο το οποίο έληξε στις 30 Ιουνίου, σε σύγκριση με αύξηση 18% το προηγούμενο τρίμηνο.  Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 2% στα 16,74 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, η μεγαλύτερη πρόκληση στο τρίμηνο προήλθε από την επιδείνωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, με την εταιρεία να μειώνει τα έσοδα κατά 595 εκατομμύρια δολάρια και τα κέρδη κατά 4 σεντς ανά μετοχή. Τον Ιούνιο, η Microsoft μείωσε την καθοδήγηση για τα εισοδήματα και τα έσοδα για το τρίμηνο λόγω των διακυμάνσεων των επιτοκίων.

    Το τμήμα Intelligent Cloud της Microsoft, το οποίο περιλαμβάνει το Azure, τον SQL Server, τον Windows Server και τις εταιρικές υπηρεσίες cloud, απέφερε έσοδα 20,91 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 20% σε ετήσια βάση, αλλά χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για 21,10 δισ. δολάρια, σύμφωνα με δημοσκόπηση του StreetAccount.

    Η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα από το Azure και άλλες υπηρεσίες cloud αυξήθηκαν κατά 40%, σε σύγκριση με το 46% το προηγούμενο τρίμηνο. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 43,4%. Η Microsoft δεν αποκαλύπτει τα έσοδα του Azure σε δολάρια.

    Ο τομέας  Productivity and Business Processes, που περιλαμβάνει το λογισμικό Office, το Dynamics και το LinkedIn σημείωσε έσοδα 16,60 δισεκατομμυρίων δολαρίων, την ώρα που οι αναλυτές ανέμεναν έσοδα 16,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Το τμήμα More Personal Computing που περιλαμβάνει το λειτουργικό σύστημα Windows, τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών Xbox, τη μηχανή αναζήτησης Bing και τις συσκευές Surface έφερε έσοδα 14,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο, αυξημένα κατά 2% σε ετήσια βάση και μόλις χαμηλότερα από τα αναμενόμενα 14,65 δισ. δολάρια. Η Microsoft είπε ότι η διαφήμιση αναζήτησης και ειδήσεων, εξαιρουμένου του κόστους απόκτησης επισκεψιμότητας, αυξήθηκε κατά 18% χάρη στον υψηλότερο όγκο αναζητήσεων και τα έσοδα ανά αναζήτηση. Ωστόσο, μια συρρίκνωση των διαφημιστικών δαπανών οδήγησε σε μείωση εσόδων 100 εκατομμυρίων δολαρίων για τις κατηγορίες διαφημίσεων αναζήτησης και ειδήσεων και LinkedIn.

    Οι πωλήσεις αδειών χρήσης Windows σε κατασκευαστές συσκευών μειώθηκαν κατά 2% το τρίμηνο. Η εταιρεία είπε ότι το κλείσιμο των εργοστασίων στην Κίνα τον Απρίλιο και τον Μάιο και η επιδείνωση της αγοράς υπολογιστών τον Ιούνιο μείωσαν τα έσοδα των Windows από τους κατασκευαστές συσκευών κατά 300 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Microsoft είδε λειτουργικά έξοδα 126 εκατομμυρίων δολαρίων που συνδέονται με την απόφασή της να σταματήσει την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών στη Ρωσία μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία.

     



    ΣΧΟΛΙΑ