• Business

    Από τα μικρά σημεία πώλησης το 50% των πωλήσεων μπίρας

    • NewsRoom


    Τα μικρά σημεία πώλησης λιανικού εμπορίου παραμένουν πολύ σημαντικά στη συνολική κατανάλωση της κατηγορίας, σύμφωνα με τα στοιχεία των καταναλωτικών τάσεων για την αγορά μπίρας, που παρουσίασε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στο Convenience Retailing Conference 2019. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε την Τέταρτη, 30 Ιανουαρίου 2019, στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, με την παρουσία στελεχών λιανεμπορίου και προμηθευτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μικρών σημείων πώλησης.

    O Βασίλης Φιλίππου, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα στοιχεία που προσδιορίζουν τη συγκεκριμένη τυπολογία καταστημάτων (μέγεθος, εμπορευόμενα είδη κλπ.) και στον εκτιμώμενο αριθμό των σημείων που δύναται να καταμετρηθούν, τα οποία ανέρχονται σε 30.400 καταστήματα. Εκτός αυτών, ωστόσο, υπάρχει μια πληθώρα «αχαρτογράφητων» ακόμα καταστημάτων (π.χ. εποχιακά καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, κάβες, καταστήματα σε πρατήρια βενζίνης, αυτόματα μηχανήματα κλπ.), τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να θεωρηθούν convenience stores και η συνεισφορά τους στις πωλήσεις κάποιων κατηγοριών είναι σημαντική.

    Ειδικότερα, για την αγορά της μπύρας, ο Β. Φιλίππου ανέφερε ότι από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%. Σημαντικό ρόλο στη δυναμική αυτών των καταστημάτων – ιδίως των εποχιακών – διαδραματίζει ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των τουριστών.

    Οι καταναλωτές που επιλέγουν το convenience trade για την κατηγορία της μπύρας είναι συνήθως νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημεία και την «κατάλληλη θερμοκρασία» του προϊόντος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει μπύρα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, είτε με φίλους είτε με την οικογένειά τους, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά το ότι η μπύρα είναι το κατεξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας ενηλίκων.

    Ο Β. Φιλίππου τόνισε, τέλος, την ανάγκη για εξορθολογισμό και βελτίωση του κωδικολογίου της μπύρας στα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, ώστε οι καταναλωτές να βρίσκουν εύκολα αυτό ακριβώς που ψάχνουν, προσθέτοντας έτσι έναν επιπλέον λόγο για να τα επισκεφτεί κάποιος και αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τον τζίρο τους και την κατανάλωση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μικροζυθοποιοί προς ΥΠΟΙΚ: «Πάρτε πίσω το σχέδιο νόμου για την μπίρα – Είναι ταφόπλακα για τον κλάδο»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τι σχεδιάζει για τις εξαγωγές Fix και Μύθος – Τα σχέδια για την Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κέρδη στις ευρωαγορές εν μέσω δυνατών εταιρικών κερδοφοριών



    ΣΧΟΛΙΑ