• Business

    Απίστευτο και όμως αληθινό: Τράπεζες σας αξιολογούν απ’το facebook!

    Facebook

    Facebook


    Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής το facebook έχει αναδειχθεί σε πηγή πληροφοριών, όχι μόνο για διαφημιστικές εταιρείες ή για τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και για τράπεζες και επενδυτές. 

    Το Facebook για τους πιο πολλούς είναι ένα μέσο δικτύωσης και  διασκέδασης. Κατά καιρούς βέβαια, όλοι έχουμε ακούσει συμβουλές σχετικά με το περιεχόμενο όσων κοινοποιούμε, ώστε να μη βρεθούμε σε δύσκολη θέση επαγγελματικά. Φωτογραφίες, τραγούδια, άρθρα, όλα δηλώνουν κάποια στοιχεία του χαρακτήρα ή της διάθεσής μας, και αυτό το ξέρουν καλά και οι διαφημιστές αλλά και τα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού εταιρειών(HR).

    Μπορεί η Facebook να έχει φροντίσει να μας ενημερώσει για αλλαγές στις βασικές ρυθμίσεις του site σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών μας δεδομένων και τις διαφημίσεις που προβάλλει, αλλά μήπως ξέχασε να μας ενημερώσει για το πιο βασικό;

    Στην Αμερική, υπάρχει ειδική ομάδα μέσα σε τράπεζες και επενδυτικές εταιρείες, η οποία έχει αναλάβει να παρακολουθεί το facebook συγκεκριμένων χρηστών, αλλά και φοιτητών μεγάλων πανεπιστημίων, με σκοπό να τους αξιολογήσει.

    Νούμερο ένα στο στόχαστρο είναι οι φωτογραφίες που κοινοποιούν. Θετικούς πόντους συσσωρεύουν φωτογραφίες με αθλητισμό, επιχειρείν, ταξίδια και αγαθοεργίες, ενώ αρνητικά σημειώνονται όσοι “ανεβάζουν” φωτογραφίες σε πάρτι, μπαρ, νυχτερινά κέντρα, φωτογραφίες με αλκοόλ, προκλητικά ρούχα, αλλά και οι λεγόμενες “selfies”. 

    Οι βαθμολόγηση αυτή στόχο έχει να δημιουργήσει ένα προφίλ στον καθένα, με βάση το οποίο η εκάστοτε τράπεζα θα μπορεί να “ζυγίζει” τους πελάτες της – ακόμα και πριν οι ίδιοι αποφασίσουν να την επισκεφθούν.

    spy-on-competition-on-facebook

    Επίσημα στοιχεία της Facebook δείχνουν, πως ανάλογα με τις φωτογραφίες και τις πληροφορίες που κοινοποιείτε, δίνετε (εν αγνοία σας)πρόσβαση στα εξής:

    Τοποθεσία,  ηλικία,  γενιά, φύλο,  γλώσσα, εκπαίδευση, πεδίο εξειδίκευσης, σχολή, εθνικότητα, εισόδημα και καθαρή αξία, ιδιωτική ιδιοκτησία, αξία και τύπο κατοικίας, μέγεθος ακινήτου, έτος κτίσεως, σύνθεση και διαρρύθμιση της κατοικίας.

    Παράλληλα, με βάση τα παραπάνω, διαφημιστές και τραπεζίτες δημιουργούν κατηγορίες για εσάς όπως:

    • χρήστες που έχουν επέτειο εντός 30 ημερών
    • χρήστες που βρίσκονται μακριά από την οικογένεια ή την πατρίδα
    • χρήστες που είναι φίλοι με κάποιον που έχει επέτειο, είναι πρόσφατα παντρεμένος ή έχει προσληφθεί, μετακόμισε πρόσφατα, ή έχει επερχόμενα γενέθλια
    • χρήστες σε σχέση από απόσταση
    • χρήστες σε νέες σχέσεις
    • χρήστες που έχουν νέες θέσεις εργασίας
    • χρήστες που είναι νιόπαντροι
    • χρήστες που έχουν μετακομίσει πρόσφατα
    • χρήστες που είναι γονείς ή μέλλοντες γονείς, καθώς και μητέρες- με ειδική υποκατηγορία ανάλογα τον τύπο π.χ.  μοντέρνα μητέρα, παραδοσιακή μητέρα, ανύπαντρη μητέρα κ.λ.π. –
    • χρήστες που είναι πιθανό να εμπλακούν στην πολιτική
    • χρήστες που είναι αριστεροί, δεξιοί, συντηρητικοί, φιλελεύθεροι

    Η παραπάνω λίστα εμπεριέχει και άλλες κατηγορίες, όλα, όμως, συντείνουν στο ότι τίποτα δεν είναι όσο αθώο κρίνουμε. Κοινοποιώντας μια απλή φωτογραφία μας στην οποία γιορτάζουμε τα γενέθλιά μας στο σπίτι με φίλους, δίνουμε ασύλληπτες πληροφορίες για τη ζωή μας, οι οποίες γίνονται βορρά διαφημιστών και τραπεζιτών.

    Εάν χρησιμοποιείτε το Facebook, εμπιστεύεστε στην εταιρεία ένα απίστευτο αρχείο με τη ζωή σας, και αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί εν καιρώ εναντίον σας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΟΠΑΠ σε κυβέρνηση: Να επιτραπούν «ηλεκτρονικά πορτοφόλια» στα πρακτορεία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αποκλειστικό: Aπό χθες το βράδυ αποσύρθηκε ο Άνθιμος Θωμόπουλος από την διαδικασία της Πειραιώς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βουτιά στο ΧA και στην αγορά ομολόγων μετά την απόφαση του ESM



    ΣΧΟΛΙΑ