• Business

    Ανακούφιση στην αγορά μετά τη συμφωνία CPP-HMM για μείωση των ναύλων

    Mαρινάκης

    Ευάγγελος Μαρινάκης. Επικεφαλής Capital Partners


    «Πάλι καλά». Κάπως έτσι συνοψίζεται η αντίδραση των αναλυτών στο άκουσμα της είδησης για τη μείωση των ναύλων κατά 20% που συμφώνησε η Capital Product Partners (CPP), συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη, με τη Hyundai Merchant Marine (HMM), λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τελευταία.

    Κι αυτό γιατί σχεδόν όλοι οι αναλυτές που παρακολουθούν την Capital Product Partners φοβόντουσαν πως η μείωση αυτή θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη. Ένας από αυτούς, ο Jonathan Chappell της Evercore, περίμενε μία μείωση της τάξεως του 50%. «Μία μείωση μόνο 20%, αν και σίγουρα δεν είναι ιδανική, είναι πολύ καλύτερη από τις εναλλακτικές», δήλωσε.

    Από την πλευρά του, ο Amit Mehrotra της Deutsche Bank σχολίασε ότι η εξέλιξη αυτή είναι «τόσο καλή όσο μπορούσε κανείς να ελπίζει», ενώ σημείωσε ότι δεν περιμένει κάποια μεγάλη άνοδο της μετοχής της Capital Product Partners, καθώς φαίνεται πως τα νέα είχαν ήδη διαρρεύσει από την περασμένη Παρασκευή, όταν η μετοχή της «εκτοξεύθηκε» κατά 14%. «Σημειώνουμε επίσης ότι η εταιρεία έχει σημαντικές αποπληρωμές χρέους να αντιμετωπίσει μεσοπρόθεσμα, συνολικά 40 εκατ. δολάρια και 119 εκατ. δολάρια το 2017 και το 2018 αντίστοιχα, γεγονός που πιθανότατα περιορίζει την προθυμία της διοίκησης να αυξήσει τα μερίσματα στη βάση της σημερινής ανακοίνωσης», πρόσθεσε.

    Ο Omar Nokta της Clarksons Platou Securities επεσήμανε πως πλέον η κατάσταση με την HMM δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα για την Capital, εξηγώντας πως η απώλεια των εσόδων από τα πέντε πλοία που έχει ναυλώσει η ΗΜΜ, της τάξεως των 37 εκατ. δολαρίων τα επόμενα τριάμισι χρόνια, θα ισοσταθμιστεί με μετοχές της HMM ή με ένα μη εξασφαλισμένο δάνειο.

    “Το βλέπουμε αυτό σαν μία θετική επίλυση μίας εκκρεμότητας στη συνεργασία τον τελευταίο χρόνο – ειδικά καθώς οι ευκαιρίες επανένταξης για αυτά τα πλοία στη σημερινή αγορά είναι πολύ μικτές και σε επίπεδα κάτω από τα 10.000 δολάρια ημερησίως», εκτίμησε.

    Σημειώνεται ότι η συμφωνία μεταξύ της CPP και της HMM προβλέπει ότι στο τέλος της περιόδου μείωσης των ναύλων (Δεκέμβριος 2019), τα ναύλα θα αποκατασταθούν στα προηγούμενα επίπεδα και θα επανέλθουν στο ποσό των 29.350 δολαρίων την ημέρα μέχρι και τη λήξη κάθε ναυλοσυμφώνου έως το έτος 2025, ενώ ως αντάλλαγμα για τη μείωση αυτή στα ναύλα μέχρι το τέλος της περιόδου, η CPP θα λαμβάνει μετοχικό μερίδιο της HMM, το οποίο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο στο Χρηματιστήριο της Κορέας, αλλά και ακάλυπτο δάνειο ποσοστού 3%.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/simfonise-ke-tetarti-trapeza-gia-tin-pliromi-tou-chreous-tis-safe-bulkers-tou-p-chatziioannou/62178



    ΣΧΟΛΙΑ