• Business

    Αμβυξ: Με premium ετικέτες και δικό της brand χτίζει θέση και στην αγορά κρασιού

    Στάθης Σάλτας, Επικεφαλής του τμήματος Οίνου της Άμβυξ

    Στάθης Σάλτας, Επικεφαλής του τμήματος Οίνου της Άμβυξ


    «Πεδίο δόξης λαμπρό στην αγορά του κρασιού»  βλέπει η Άμβυξ, η εταιρεία αντιπροσώπευσης και διανομής αλκοολούχων ποτών.

    Υπό τον Ισίδωρο Ρεβάχ, η οικογενειακή εταιρεία που μετρά 106 χρόνια ζωής, διευρύνει δυναμικά την παρουσία της στον χώρο του κρασιού με νέες συνεργασίες αλλά και ένα δικό της brand.

    Και αυτό την ώρα που οι μεγάλες πολυεθνικές στην εγχώρια αγορά, όπως η Coca Cola και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχουν βάλει… πόδι στην αγορά αλκοολούχων ποτών,  τομέας στον οποίο επικεντρώνεται η Αμβυξ που σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία αντιπροσώπευσης και διανομής αλκοολούχων ποτών.

    Ισχυρό χαρτοφυλάκιο με δυνατές συνεργασίες

    «Μέσα στην επόμενη πενταετία η Αμβυξ θα γίνει μια από τις καλύτερες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα με  ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο σε μέγεθος και πληρότητα» επεσήμανε ο κ. Στάθης Σάλτας, Oenothèque Manager  της εταιρείας σε δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση του νέου στρατηγικού στόχου.

    Στο μίγμα πωλήσεων σήμερα τα κρασιά αντιπροσωπεύουν ένα ποσοστό 16% με κορυφαία συνεργασία το Κτήμα Αλφα όπου η διανομή το 2022 έφτασε στο  1,2 εκατ. φιάλες. Οι αφρώδεις οίνοι και οι σαμπάνιες με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy αποτελούν το 26% του μείγματος πωλήσεων της εταιρείας. Στο σύνολο οι δύο αυτές κατηγορίες φτάνουν στο 42% ποσοστό που εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 47% με τις νέες συνεργασίες ξεπερνώντας το ποσοστό των «σκληρών» ποτών που σήμερα αντιστοιχούν το 45% του τζίρου.

    Το κρασί, δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης μετά τα spirits

    «Δεύτερος βασικός πυλώνας ανάπτυξής μας μετά τα spirits είναι το κρασί και ο στόχος του 47% για το 2023 είναι με τις πλέον συντηρητικές προβλέψεις» τόνισε ο κ. Σάλτας.

    Στην κατεύθυνση αυτή το χαρτοφυλάκιο, διευρύνεται με τέσσερις νέες συνεργασίες και premium ετικέτες από τα κτήματα Παλυβού, Κοκοτού, Μωραίτη στην Πάρο και ένα κτήμα στην Προβηγγία.

    Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε και αρχίζει να διανέμει από αυτήν την εβδομάδα το δικό της brand «Βορράστρι». Ένα κρασί από τους αμπελώνες της ορεινής Αιγιαλείας και το οποίο προορίζεται για την αγορά HoreCa.  Η παραγωγή του για φέτος είναι 100.000 φιάλες και είναι στη φθηνή κατηγορία, καθώς η τιμή του είναι πολύ προσιτή (4,2 ευρώ).

    Αυτό αποτελεί τη βάση για την πρώτη χρονιά. Στην πορεία θα μπουν οι περιοχές όπως η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα και αντίστοιχα θα κινηθούν και οι διεθνείς συνεργασίες.

    Στο… ραντάρ και η Σαντορίνη

    «Σε γηγενείς ελληνικές ποικιλίες καλύπτεται ό,τι πιο αντιπροσωπευτικό έχει να δώσει ο ελληνικός αμπελώνας και από τις ξένες ποικιλίες όλες όσες καλλιεργούνται στην Ελλάδα» τόνισε ο κ. Σάλτας σημειώνοντας παράλληλα ότι Σαντορίνη είναι στο… ραντάρ της εταιρείας.

    Ο κ. Γιάννης Αρτινός, Γενικός Διευθυντής της Άμβυξ, με αφορμή την ανάπτυξη του τμήματος Oenothèque, δήλωσε:

    «Κάθε χρονιά που περνάει μας δίνεται η ευκαιρία να καλωσορίσουμε στο χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ και μια νέα, σημαντική προσθήκη κτημάτων, που ενδυναμώνουν την παρουσία της στην αγορά οίνου και επιβεβαιώνουν την προσπάθεια για περαιτέρω γεωγραφική διάχυση. Παραμένουμε απόλυτα προσηλωμένοι στο όραμα μας, η Άμβυξ να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία κρασιού στον Ελλάδα, ότι πετύχαμε και στον κλάδο των οινοπνευματωδών. Δουλεύουμε μεθοδικά προς αυτόν τον σκοπό, ώστε να ενδυναμώσουμε το χαρτοφυλάκιο μας και να ενισχύσουμε τη σχέση μας με τους πελάτεςκαι το καταναλωτικό κοινό, αναδεικνύοντας ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο εγχώριος και διεθνής αμπελώνας.»

    Γιάννης Αρτινός, γενικός διευθυντής της ΑΜΒΥΞ
    Γιάννης Αρτινός, γενικός διευθυντής της ΑΜΒΥΞ

    Στόχος ο διπλασιασμός του μεριδίου αγοράς

    Με τις κινήσεις αυτές ο πήχης μπαίνει ψηλά με στόχο τον διπλασιασμό στο μερίδιο αγοράς του κρασιού στην πενταετία. Σήμερα ο τζίρος της κατηγορίας οίνου ανέρχεται στα 16 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζονται τα αφρώδη, όπου η εταιρεία έχει μια πολυετή συνεργασία με τη Moet.

    Η εταιρεία το 2022 είχε ενοποιημένο τζίρο μετά φόρων 145 εκατ. ευρώ και μηδενικό δανεισμό. Με φυσική παρουσία σε 25 πόλεις της Ελλάδας και επισκέψεις σε 36 πόλεις και 56 νησιά η Αμβυξ διανέμει 22.2 εκατ. φιάλες ετησίως. Οι ανάγκες καλύπτονται από μια ιδιόκτητη αποθήκη επτά στρεμμάτων στο Μαρκόπουλο.

    Διαθέτει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο με 17 κατηγορίες αντιπροσωπεύοντας 25 οίκους. Μεταξύ των επιτυχημένων brands εκτός από το Κτήμα Αλφα και τη συνεργασία με τη τη Moet & Chandon τη νούμερο ένα σαμπάνια στον κόσμο αντιπροσωπεύει τη Belvedere, τη Serkova, το Jose Cuervo, κ.α.

    Αναφορικά με την απώλεια που έχει Αμβυξ από τη Three Cents μετά την εξαγορά της από την Coca Cola HBC η εταιρεία αντικατέστησε το κενό στην κατηγορία των mixers με  τα premium προϊόντα Fever-Tree.

    Διαβάστε επίσης

    Άμβυξ: Θεαματική ανάκαμψη τζίρου και κερδοφορίας το 2021

    ΑΜΒΥΞ: Στο χαρτοφυλάκιό της τα Κτήματα Παλυβού και Κοκοτoύ

    Άμβυξ: Νέες συνεργασίες με την Estrella Galicia και τον οίκο De Kuyper



    ΣΧΟΛΙΑ