Οι «επιθετικές» δαπάνες για την Τεχνητή Νοημοσύνη της Amazon, δεν φαίνεται προς το παρόν να αποδίδουν ικανοποιητικούς καρπούς χρηματιστηριακά, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, σημειώνει το Bloomberg.  

Ειδικότερα, η μετοχή της, έχει σημειώσει άνοδο περίπου 3% φέτος, παρά τις μεγάλες επενδύσεις της εταιρείας στην AI, την οποία προβάλλεται ως μια διαδρομή για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και υψηλότερη αύξηση πωλήσεων.

1

Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μετοχή να υστερεί σε σχέση με την άνοδο 7% του S&P 500, ενώ εφάμιλλες εταιρείες όπως η Meta Platforms, η οποία δεν φείδεται εξόδων στην προσπάθειά της να κυριαρχήσει στην Τεχνητή Νοημοσύνη, έχει σημειώσει άνοδο άνω του 20%.

«Η μετοχή δεν δέχεται βοήθεια από τον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης», δήλωσε ο Μπράιαν Ρεχτ (Brian Recht), διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Janus Henderson.

«Οι επενδυτές θέλουν να δουν αν η Amazon μπορεί πραγματικά να αξιοποιήσει την AI προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία της, με τα στοιχεία για τα οφέλη να γίνονται σαφέστερα μέχρι το επόμενο τρίμηνο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει επανεμφανιστεί ως βασικός παράγοντας που διαχωρίζει τους νικητές της τεχνολογίας από τους ηττημένους στην χρηματιστηριακή αγορά, μετά από φόβους για τον πολλαπλασιασμό των προηγμένων μοντέλων που αναπτύσσονται φθηνά στην Κίνα, κάτι που πυροδότησε μαζικές πωλήσεις νωρίτερα μέσα στο έτος.

Υπενθυμίζεται ότι οι Meta, Microsoft και Nvidia είναι οι τρεις εταιρείες με τα μεγαλύτερα κέρδη του S&P 500 για το 2025, ενώ εταιρείες όπως η Apple που δυσκολεύονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν δει τις μετοχές τους να υποχωρούν.

Παρόλο που η Amazon διαθέτει ένα σύνολο επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου του cloud computing και της διαφήμισης, η εταιρεία αντιμετωπίζει πιέσεις από δασμούς στις δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων.

Το μεγαλύτερο μέρος της έμφασης στις συνεισφορές στην Τεχνητή Νοημοσύνη έχει επικεντρωθεί γύρω από τις το Amazon Web Services, που αναμένεται να επωφεληθεί από την αυξημένη ζήτηση των πελατών, την ώρα που η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης επιταχύνεται.

Ωστόσο, ο αντίκτυπος στο τμήμα λιανικής της Amazon θα μπορούσε να αποδειχθεί εξίσου σημαντικός, σύμφωνα με τον Recht.

Σημειώνεται ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει διαφημιστεί ως ένας καλύτερος τρόπος για να στοχεύσει κανείς τους καταναλωτές με διαφημίσεις και προϊόντα και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα στο δίκτυο logistics και τις αποθήκες της Amazon.

Η εταιρεία προωθεί επίσης το chatbot Rufus για να βοηθά τους αγοραστές να ταξινομούν προϊόντα, κριτικές και τιμές.

Διαβάστε επίσης: 

FT: Στο στόχαστρο της Γαλλίας το X – Κατηγορίες για αλγόριθμο-φαντομά και κλοπή δεδομένων

Φυσικό αέριο: Υποχωρούν οι τιμές στην Ευρώπη με τις αποθήκες γεμάτες κατά 65%

Domino’s: Ισχυρή ανάκαμψη στις πωλήσεις στο β’ τρίμηνο – Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις στην αμερικανική και διεθνή αγορά