ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πρώτο θεματικό πάρκο στην Ελλάδα και μια επένδυση τεσσάρων κτιρίων πολλαπλών χρήσεων στο κέντρο της Αθήνας βρίσκονται ήδη στον σχεδιασμό της Stirixis Group, της εταιρείας που υπογράφει έργα για πολυεθνικούς κολοσσούς και μετατρέποντας τον χώρο σε στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης.
Τριάντα χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Stirixis Group, που ιδρύθηκε από τον Αλέξανδρο και την Έλενα Αθανασούλα, συνεχίζει να «παντρεύει» στρατηγική και design με στόχο έργα που δεν εντυπωσιάζουν στιγμιαία, αλλά αντέχουν στον χρόνο, υπηρετώντας όχι μόνο την εικόνα αλλά και την απόδοση.
Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει έργα σε 29 χώρες και 4 ηπείρους και τα τελευταία χρόνια έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στη Μέση Ανατολή και την Ινδία. «Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα μας βήματα εξωστρέφειας τα κάναμε σχεδόν αναγκαστικά», επισημαίνει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Stirixis Group, Αλέξανδρος Αθανασούλας, προσθέτοντας πως «βρεθήκαμε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού να μελετάμε έργα στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια αγορά αρκετά ενδιαφέρουσα όπου ο υψηλού επιπέδου σχεδιασμός περιορίζεται σε μικρό μέχρι σήμερα και πολύ ακριβό επίπεδο έργων και εταιρειών. Με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά προφανώς από τη Μέση Ανατολή και την Ινδία, και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μπει πλέον στο χάρτη της ανάπτυξής μας».
«Όραμά μας με την Έλενα ήταν πάντα η δημιουργία και η βελτιστοποίηση σχεδιασμού των έργων για τους πελάτες μας έτσι ώστε η αξία που δημιουργείται όχι μόνο να είναι μέγιστη για όλους αλλά να έχει και ανθεκτικότητα στο χρόνο. Ένα από τα μεγάλα θέματα που το design αντιμετωπίζει είναι πώς θα ξεπεράσει τον εφήμερο εντυπωσιασμό εξυπηρετώντας το στρατηγικό του στόχο και μάλιστα όχι πρόσκαιρα αλλά σε βάθος χρόνου», λέει στο mononews, o ίδιος.
Ανάμεσα στις εταιρείες για τις οποίες η Stirixis Group έχει ολοκληρώσει έργα θα βρει κανείς ονόματα όπως η Samsung, η Daikin, η Coca Cola HBC, η Merck, η TUV Asutria, η ΕΝΕL, η Rafarm, η Εθνική Τράπεζα, η Π. Πετρόπουλος, Elpedison, η ΕΚΟ, η L’Oreal, η Schneider Electric, η Playmobil, η Mattel, η Εltrak, η Sunlight, η Siemens, η Nestle. Ανάμεσα στα πρόσφατα έργα της είναι τα νέα γραφεία της Intrum, το νέο concept για το Village Cinemas, τα νέα γραφεία της Coca Cola HBC στην Ελβετία, τα αμφιθέατρα του Πανεπιστημίου Qassim στην Σαουδική Αραβία.
Μιλώντας για τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η εταιρεία στο σχεδιασμό, τονίζει ότι «εύκολα μπορεί κάποιος να παγιδευτεί σε μια πολύ όμορφη εικόνα ενώ αυτή δεν εξυπηρετεί πραγματικά τα συμφέροντα του. Ο τρόπος με τον οποίο ενσωματώνουμε τη στρατηγική στη διαδικασία σχεδιασμού είναι για αυτό ξεκάθαρος. Αντιμετωπίζουμε πάντα τα έργα στρατηγικά και επενδυτικά και αφού ξεκαθαρίσουμε καταγράψουμε και συμφωνήσουμε όλα τα σχετικά στοιχεία, μόνο τότε προχωράμε στο σχεδιασμό και στη δημιουργία εικόνας εξασφαλίζοντας έτσι δύο πράγματα. Αφενός το ότι η στρατηγική πραγματικά θα αποτελέσει τη βάση του σχεδιασμού, αφετέρου δημιουργώντας το πλαίσιο στο οποίο ο σχεδιασμός κρίνεται πέρα και μακριά από προσωπικές εκφράσεις και αισθητικές κατευθύνσεις. Με αυτό τον τρόπο σχεδιάζουμε αλυσίδες λιανικής που πραγματικά βασίζονται στις ανάγκες του κοινού που στοχεύουν, επικοινωνούν τις αξίες και τη διαφοροποίηση που εμπορικά δημιουργεί αξία, ενώ βασίζονται σε αρχές ανθεκτικότητας και μεταβλητότητας που μας δίνουν τη δυνατότητα στο μέλλον να συνεχίσουμε να έχουμε τη μέγιστη απόδοση».
Δεδομένου ότι ο μετασχηματισμός των χώρων εργασίας εξακολουθεί και εντείνεται, αφού όλο και περισσότερες επιχειρήσεις καλούν εργαζομένους να επιστρέψουν περισσότερες μέρες στο γραφείο, η Stirixis Group προσαρμόζει ανάλογα τη στρατηγική της. «Ο σχεδιασμός των χώρων εργασίας αποτελεί για μας ένα πυλώνα σημαντικό έχοντας δημιουργήσει πλήθος πετυχημένων έργων σε δεκάδες χώρες για μερικές από τις σημαντικότερες πολυεθνικές στον κόσμο. Βασιζόμενοι πάντα στη στρατηγική, δημιουργούμε χώρους οι οποίοι έχουν την ευελιξία να φιλοξενούν τους απαραίτητους αριθμούς εργαζομένων, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τον ελκυστικό, λειτουργικό, και αειφόρο χαρακτήρα που απαιτείται. Βασιζόμενοι στις μελέτες για τις τάσεις μακροπρόθεσμα στο χώρο, μέσα από την ειδική ομάδα μας στο think tank του Metallaxis.org αναγνωρίζουμε όμως ότι ο μετασχηματισμός απέχει πολύ από την ολοκλήρωσή του. Τόσο το ΑΙ, όσο και οι κοινωνικές τάσεις που επηρεάζουν και εξασθενούν την εταιρική κουλτούρα, θα οδηγήσουν σε εργασιακούς χώρους με μικρότερες ανάγκες, οδηγώντας ξανά αρκετούς εργαζομένους στην τηλεργασία, και ανάγοντας τη φυσική παρουσία στο γραφείο σε προνόμιο για λίγους. Φυσικά, καθώς ο λόγος που χρησιμοποιούμε το γραφείο παίρνει νέες μορφές, το ίδιο το γραφείο σχεδιάζεται με άλλη προσέγγιση και εξυπηρετεί λιγότερο σκληρά εργασιακές προδιαγραφές και περισσότερο συνεργατικότητας και κοινωνικότητας», λέει ο κ. Αθανασούλας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κτηματολόγιο: Τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες και πώς λύνονται
- Κέιτ Μίντλετον: Το «ξανθό σοκ», οι φήμες για περούκες και το πραγματικό brand value πίσω από τα μαλλιά της
- Κωστής Χατζηδάκης στο mononews: Με τη ΝΔ η χώρα πηγαίνει ψηλότερα, όχι με λεφτόδεντρα της αντιπολίτευσης
- Eurobasket – Ελλάδα εναντίον Φινλανδίας για το χάλκινο: Το πραγματικό ματς της 16ετίας
