Τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά, η σερβική αλυσίδα Lilly Drogerie συνεχίζει την ταχεία επέκταση του δικτύου της, αλλά παραμένει ζημιογόνος.
Παρά τον υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων το 2024 και την αύξηση των καταστημάτων σε 30, η διοίκηση εμφανίζεται συγκρατημένη για τη φετινή χρονιά, τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και αποτελεσμάτων.
Οι οικονομικές καταστάσεις της χρήσης του 2024 της Lilly Drogerie Greece, που δημοσιεύτηκαν χθες αποτυπώνουν τόσο τον ρυθμό ανάπτυξης καταστημάτων και πωλήσεων όσο και τις κεφαλαιακές ενέσεις για να αναπτυχθεί η αλυσίδα εδραιώνοντας τη θέση της στην εγχώρια αγορά.
Υπερδιπλασιασμός τζίρου, διεύρυνση ζημιών
Το 2024 αποτέλεσε χρονιά έντονης εμπορικής ανάπτυξης για τη Lilly Drogerie. Οι πωλήσεις της εταιρείας, εκτινάχθηκαν κατά 121%, φτάνοντας τα 12,3 εκατ. ευρώ, έναντι 5,6 εκατ. ευρώ το 2023. Ωστόσο, οι ζημιές μετά φόρων διευρύνθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ, από 2,9 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, αποτυπώνοντας το υψηλό κόστος επέκτασης και λειτουργίας.
Οι επενδύσεις σε πάγια το 2024 αφορούσαν κυρίως το κατασκευαστικό κόστος για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, ενώ το κυκλοφορούν ενεργητικό αυξήθηκε κατά 47% στα 11,47 εκατ. ευρώ (2023: 7,80 εκατ. ευρώ) και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 3,85 εκατ. ευρώ από 3,39 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Η εταιρεία επένδυσε 2,27 εκατ. ευρώ σε πάγια και άυλα, κυρίως για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, ενώ ενισχύθηκε με 9,9 εκατ. ευρώ μέσω επτά αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου.
Δίκτυο 30 καταστημάτων
Η δυναμική του δικτύου είναι χαρακτηριστική, καθώς στο τέλος του 2024 αριθμούσε 29 καταστήματα, από 19 το 2023, ενώ εντός του 2025 προχώρησε στο άνοιγμα δύο νέων σημείων και το κλείσιμο ενός, φτάνοντας σήμερα τα 30. Παράλληλα, απασχόλησε κατά μέσο όρο 276 εργαζόμενους.
Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται σε ένα μοντέλο που συνδυάζει την ανάπτυξη δικών της brands όπως τα Velnea, Solevita, Watte Watte, VZK, 21 Cosmetics και γνωστές μάρκες της αγοράς.
Έτσι, στα ράφια των καταστημάτων τα δικά της εμπορικά σήματα που είναι σε χαμηλές τιμές, καθώς και διεθνώς αναγνωρισμένα προϊόντα μέσω συνεργασιών με ελληνικές εταιρείες όπως Σαράντης, Frezyderm, ΜΕΓΑ, Septona, αλλά και πολυεθνικές όπως Procter & Gamble, Unilever, L’Oréal, Johnson & Johnson, Colgate-Palmolive, Beiersdorf, Nestlé και Henkel.
Δέκα αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου 12,5 εκατ. ευρώ
Η επέκταση της παρουσίας στην Ελλάδα στηρίζεται σε σημαντικές κεφαλαιακές ενέσεις από τη μητρική. Μόνο το 2024, η Lilly προχώρησε σε επτά αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 9,9 εκατ. ευρώ, ενώ στο πρώτο επτάμηνο του 2025 ακολούθησαν ακόμη τρεις, ύψους 3 εκατ. ευρώ. Έτσι, σε λιγότερο από δύο χρόνια, το συνολικό ποσό που έχει διοχετευθεί για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης στην ελληνική αγορά ξεπερνά τα 12,5 εκατ. ευρώ.
Παρά την ισχυρή αύξηση πωλήσεων, το ζητούμενο παραμένει η κερδοφορία. Η διοίκηση της Lilly Drogerie, με έδρα το Βελιγράδι, που ξεκίνησε την παρουσία της στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2021 εν μέσω πανδημίας, αναγνωρίζει ότι η πορεία δεν είναι εύκολη.
Όπως υπογραμμίζεται στις οικονομικές καταστάσεις, που υπογράφονται από τον διαχειριστή της, Μιχάλη Ζερβογιαννάκη, η πρόβλεψη για το 2025 είναι «συγκρατημένη», γεγονός που αντικατοπτρίζει τόσο τις προκλήσεις της αγοράς όσο και το υψηλό κόστος της συνεχιζόμενης επέκτασης.
Διαβάστε επίσης
Intertech: Νέος διευθύνων σύμβουλος ο Κωνσταντίνος Ζιώγας
ΕΤΑΔ: Η Αναστασία Σουλιώτη αναλαμβάνει Chief Operating Officer
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
