• Business

    Αγάπη Σμπώκου: Το 2022 προδιαγράφεται θετικό τουριστικά

    Αγάπη Σμπώκου


    Tο 2022 προδιαγράφεται θετικό ειδικά για τα resorts, λέει στο mononews.gr η κα Αγάπη Σμπώκου, συνδιευθύνουσα σύμβουλος μαζί με την αδελφή της Κωνστάνζα στα Phaea Resorts, ωστόσο σημειώνει πως υπάρχουν και προβλήματα όπως είναι το ενεργειακό κόστος, αλλά και η εξεύρεση κατάλληλου προσωπικού.

    Μάλιστα, σημειώνει πως  οι επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει στο κομμάτι να κρατούν το προσωπικό κοντά τους, που φρόντισαν να το εξελίξουν και να το εκπαιδεύσουν, είναι κερδισμένες και έχουν δικαιωθεί καθώς «οι άνθρωποι τους  είναι πιο flexible και αποτελεσματικοί».

    Το θέμα του κατάλληλου προσωπικού για την στελέχωση των ξενοδοχείων είναι και δύσκολο και απαιτητικό, αναφέρει η κα Σμπώκου, διότι οι απαιτήσεις μόνο αυξάνονται και η Ελλάδα έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά υψηλό  good will τα τελευταία δύο  χρόνια, από τον τρόπο διαχείρισης της πανδημικής κρίσης και από το πολύ συγκροτημένο και έγκαιρο άνοιγμα του τουρισμού της.

    Όπως λέει το ασφαλές και έγκαιρο άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού,   έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο, διότι αυτός που τολμά  πρώτος το πιστώνεται κιόλας. Πλέον έχει καταγραφεί στη διεθνή τουριστική κοινότητα ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής χώρα. Και  βλέπουμε αυτήν την εμπιστοσύνη να μεταφράζεται σε κρατήσεις.

    Στο ερώτημα πως θα εξελιχθεί η χρονιά η κα Αγάπη Σμπώκου πιστεύει πως ένα από τα  χαρακτηριστικά της  θα είναι και οι last minute κρατήσεις.

    «Ο κόσμος έχει ανάγκη να «κλείσει» τις διακοπές του για να αρχίσει να ονειρεύεται. Και όσο υπάρχει η ευελιξία στη δυνατότητα ακύρωσης, αυτό ενεργοποιεί τον κόσμο και λειτουργεί μόνο θετικά. Διότι αν δεν συντρέξει πολύ σημαντικός λόγος προσωπικός ή σε επίπεδο χώρας, δεν μπαίνει ο πελάτης στη διαδικασία να ακυρώσει την κράτηση του.

    »Η ευελιξία στις ακυρώσεις ήρθε για να μείνει, λέει η κα Αγάπη Σμπώκου, και συμπληρώνει και μεις καταλάβαμε ότι δεν χρειάζεται να ακολουθούμε «σφικτή» πολιτική  στο κομμάτι των ακυρώσεων».

    Σε ότι αφορά τώρα τον ανταγωνισμό και ειδικά με την Τουρκία, σημειώνει πως στο μαζικό κομμάτι του τουρισμού της γείτονος  τα συμβόλαια κλείνονται σε δολάρια και έτσι ο τουρισμός τους είναι σε ένα βαθμό προστατευμένος, ωστόσο οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα  αντιμετωπίσουν πρόβλημα σε επίπεδο πληθωρισμού και ανατιμήσεων στην εσωτερική αγορά.

    Ενώ σε  ότι αφορά τις γενικότερες πολιτικές συνθήκες «σίγουρα κάποιος δεν θέλει να πάει διακοπές σε μία χώρα που ενδεχομένως μπορεί να συμβούν απρόοπτα» λέει και συμπληρώνει: Πιστεύω ότι ο ελληνικός τουρισμός φέτος θα ωφεληθεί από την συγκυρία της Τουρκίας.

    Στο ερώτημα τώρα ποιες είναι οι χώρες προέλευσης της πελατείας των ξενοδοχείων της εταιρείας Phaea Resorts, η κα Σμπώκου απαντά πως:

    Το κάθε ξενοδοχείο μας έχει τελείως διαφορετικό κοινό. Στο Blue Palace η πρώτη μας αγορά είναι η Αμερική και δεύτερη η Αγγλία, στο Μάλια Παρκ και Αγάπη Beach είναι η Γερμανία και χώρες Κεντρική Ευρώπη (Γαλλία, Αυστρία, Ελβετία). Το top 3  είναι Αμερική- Γερμανία- Αγγλία.

    Η κα Αγάπη Σμπώκου σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών και έκανε το ΜΒΑ της στο Λονδίνο.

    Όπως έχει πει η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξη της: Θυμάμαι να δουλεύω σε όλη μου τη ζωή. Από τα 12 κάθε καλοκαίρι στα ξενοδοχεία ή μαζί με το πατέρα μας, κατά τη διάρκεια της Νομικής και μετά το τέλος αυτής σε δικηγορικά γραφεία και σε τράπεζες.

    Κατά τη διάρκεια του  ΜΒΑ μου στο Λονδίνο, όλα  έγιναν ξεκάθαρα για μένα. Και αποφάσισα πως με ενδιαφέρει η δημιουργία και όχι η συμβουλευτική. Αναγνώρισα ότι ο τουρισμός είναι ένας τομέας που βρισκόταν σε τρομερή εξέλιξη παγκοσμίως και ότι πλέον με την αλλαγή του distribution model ο ανταγωνισμός ήταν παγκόσμιος. Κατάλαβα τότε ότι η πρόκληση να συνεχίσω και να εξελίξω αυτό που έκανε ο πατέρας μας ήταν μεγάλη.

    Σήμερα μαζί με την αδελφή της Κωνστάντζα είναι συνδιευθύνουσες σύμβουλοι την εταιρεία Phāea Resorts και όπως έχει πει: Συνεχίζουμε την κληρονομιά  του πατέρα μας αλλά και με  τη δική μας σφραγίδα. Το όνειρό μας είναι να δημιουργήσουμε εμπειρίες που μιλούν για την Ελλάδα που αγαπάμε.

    Διαβάστε ακόμη:



    ΣΧΟΛΙΑ