• Business

    Αυτοί ξεχώρισαν από την αρχή της κρίσης στο λιανεμπόριο

    • NewsRoom
    Τζώρτζης Κουτσολιούτσος Folli Follie

    Τζώρτζης Κουτσολιούτσος. Folli Follie


    Το λιανεμπόριο είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο χτυπημένους από την κρίση κλάδους της τελευταίας επταετίας της κρίσης. Η κατακρήμνιση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της ύφεσης, έστειλε τους τζίρους του λιανεμπορίου στα τάρταρα με αποτέλεσμα μεγάλες και ιστορικές αλυσίδες να βάλουν λουκέτο, πανίσχυρες πολυεθνικές να αναγκαστούν να φύγουν όπως όπως από τη χώρα, χιλιάδες καταστήματα να κλείσουν και αναρίθμητοι εργαζόμενοι να χάσουν τις δουλειές τους.

    Μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό, τέσσερις μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι του λιανεμπορίου κατόρθωσαν όχι μόνο να βγουν αλώβητοι από τις δυσκολίες αλλά και να γίνουν σε κάποιες περιπτώσεις πιο δυνατοί μέσα από αυτές. Πρόκειται για τη Folli Follie της οικογένειας Κουτσολιούτσου, τη Jumbo του Απ. Βακάκη, την Πλαίσιο του Γιώργου και Κων. Γεράρδου και την Fourlis του φερώνυμου επιχειρηματία Βασ. Φουρλή. Οι 4 εισηγμένοι στο ΧΑ όμιλοι έχουν καταφέρει να αυξήσουν μερίδια, καταστήματα, τζίρους, ακόμη και κέρδη έναντι των ανταγωνιστών τους.

    Η Folli Follie

    Πιο συγκεκριμένα ο όμιλος της Folli Follie αναμένεται φτάσει φέτος τζίρο 1,1 δισ. ευρώ με τους αναλυτές να προβλέπουν κερδοφορία άνω των 140 εκατ. ευρώ. Πίσω στο 2008 με το ξεκίνημα της κρίσης, η Folli Follie είχε έσοδα 937 εκατ. ευρώ και κέρδη 77 εκατ. ευρώ. Η πώληση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών το 2013 έναντι 328 εκατ. ευρώ συνέδραμε σημαντικά ώστε ο όμιλος να βελτιώσει τα επίπεδα δανεισμού και ρευστότητας και να συνεχίσει την επέκταση στο εξωτερικό, έχοντας πλέον ως στόχο να ξεπεράσει τα 1000 καταστήματα διεθνώς.

    Το ρεκόρ της Jumbo

    vakakis2
    Απ. Βακάκης, Ετών 62, Δ/ων Σύμβουλος Jumbo

    Στην περίπτωση της Jumbo τα μεγέθη της διαμορφώνονται σε επίπεδα ρεκόρ. Η χρήση 2014/2015 έκλεισε με πωλήσεις 582,5 εκατ. ευρώ και κερδοφορία 104,1 εκατ. ευρώ, επίπεδα που είναι σημαντικά υψηλότερα από το 2008 όταν ο όμιλος είχε παρουσιάσει έσοδα 478 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 95,7 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία αναμένει φέτος σταθεροποίηση σε όρους καθαρής κερδοφορίας αλλά εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 600 εκατ. ευρώ σε μια χρονιά που επηρεάζεται από τους κεφαλαιακούς περιορισμούς και το πάγωμα της κατανάλωσης. Στο ξεκίνημα των capital controls πάντως, που συνέπεσαν με το πρώτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2015) της οικονομικής χρήσης της Jumbo, οι πωλήσεις του ομίλου έτρεχαν με 4,88% στα 152,26 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της καλύτερης επίδοσης των καταστημάτων του εξωτερικού. Σήμερα το δίκτυο καταστημάτων Jumbo αριθμεί 72 καταστήματα εκ των οποίων 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία.

    fourlis
    Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Ομίλου Fourlis

     

    Το story Fourlis

    Σε ότι αφορά τη Fourlis oι δραστηριότητες της υπέστησαν μεγάλη μείωση τα προηγούμενα χρόνια λόγω της μηδενικής ανάπτυξης στα ακίνητα, εντούτοις τα ΙΚΕΑ κέρδισαν σημαντικό μερίδιο αγοράς παίρνοντας τον εναπομείναντα τζίρο από άλλες εταιρείες επίπλων που έβαλαν λουκέτο. Στον αντίποδα τα Intersports συνεχίζουν θετικά και βοήθησα τον όμιλο να επιστρέψει σταδιακά στην κερδοφορία. Στο 9μηνο παρουσίασε κύκλο εργασιών 295,6 εκατ. ευρώ και ζημιές 3,6 εκατ. ευρώ ,ενώ για το σύνολο της χρήσης 2015 αναμένεται σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, να κλείσει με έσοδα κοντά στα 400 εκατ. ευρώ. Το 2008 με το ξεκίνημα της μεγάλης ύφεσης στην Ελλάδα, ο όμιλος Fourlis είχε τζίρο 784,4 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 55 εκατ. ευρώ. Σήμερα ο όμιλος λειτουργεί 7 καταστήματα ΙΚΕΑ εκ των οποίων 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας καθώς και άλλα 107 καταστήματα Intersport από τα οποία στην Ελλάδα βρίσκονται τα 47, στη Ρουμανία 28, στην Τουρκία 23, στη Βουλγαρία 5 και στην Κύπρο 4.

    gerardos
    Γιώργος Γεράρδος, Πρόεδρος της Πλαίσιο

     

    Η αλυσίδα Πλαίσιο

    Για την αλυσίδα Πλαίσιο η επταετία της ύφεσης σήμανε μεγάλη απώλεια τζίρων αλλά σημαντική ανάπτυξη της κερδοφορίας της καθώς η εταιρεία στράφηκε από νωρίς προς την κατεύθυνση αλλαγής του προϊντικού μείγματος στα καταστήματά της. Η μείωση του μεριδίου των επώνυμων προϊόντων προς όφελος της δικής της “μπράντας” είτε αυτά αφορούν σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets και κινητά τηλέφωνα (Turbo X) είτε σε σχολικά και γραφική ύλη, έκαναν τη διαφορά και μέσα σε λίγα χρόνια η εταιρεία ισχυροποίησε περαιτέρω τη θέση της έναντι του πολύ σκληρού ανταγωνισμού που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά, και καταφέρνει όχι μόνο να παραμείνει κερδοφόρος αλλά και να αυξήσει σημαντικά τα μεγέθη της. Συγκριτικά με το 2008, ο τζίρος της εταιρείας έχει μειωθεί περίπου κατά το ένα τρίτο υποχωρώντας από τα 412 εκατ. ευρώ σε περίπου 300 εκατ. ευρώ φέτος. Στον αντίποδα, όμως, τα κέρδη της –παρά τη μείωση του φετινού 9μήνου κατά 57,7%- έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με τα 4,2 εκατ. ευρώ εκείνης της περιόδου ενώ η καθαρή ρευστότητα στα ταμεία ξεπερνά τα 31 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ