• Business

    Αφοί Στεφάνου: Τολμηρή επιχειρηματική κίνηση, εν μέσω κρίσης, στις Κεντρικές Κυκλάδες

    Αφοί Στεφάνου - Ναυτιλία


    Κόντρα στην οικονομική κρίση που βιώνει η ελληνική ακτοπλοΐα, η εταιρία Golden Star Ferries, επένδυσε, για δεύτερη φορά φέτος, στην περιοχή των Κεντρικών Κυκλάδων.

    Πρόκειται για τον Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου, ιδρυτές της εταιρίας Golden Star Ferries, πλοιοκτήτες του ήδη δρομολογημένου Super Ferry II και ωσονούπω του Super Ferry, το οποίο αναμένεται ότι θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του εντός του μηνός Ιουνίου.

    stefanou afoi

    Το δεύτερο πλοίο της εταιρίας Golden Star Ferries αγοράσθηκε πριν από ένα χρόνο από τους αδελφούς Στεφάνου και αμέσως άρχισε η μετασκευή του, όχι σε ναυπηγεία του εξωτερικού, αλλά σε ελληνικό έδαφος, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος. Η μετασκευή του, όπως δηλώνει στο mononews.gr ο Γιώργος Στεφάνου “πραγματοποιείται σύμφωνα με τα διεθνή standards ασφαλείας και προκειμένου να καλύψει τις υψηλές απαιτήσεις μεταφοράς και φιλοξενίας των επιβατών το κόστος μετασκευής τους θα υπερβεί κατά πολύ το κόστος αγοράς”.

    Ο Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου, επένδυσαν από το 2011 στην ακτοπλοΐα παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες 10 ετίες δραστηριοποιούνται σε φορτηγά εκτός Ελλάδας και η κατάσταση στην Ελλάδα όπως διαμορφώθηκε δεν χαρακτηρίζεται και ως η καλύτερη για τον κλάδο των επιβατηγών πλοίων.

    super ferry II

    Έτσι, το 2011 προχώρησαν στην αγορά του Super Ferry II χωρίς ωστόσο να έχουν άμεσα οφέλη από την συγκεκριμένη αγορά καθώς η γραμμή Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο είναι καθαρά εποχική. Κι όμως, σε πείσμα των καιρών, οι αδελφοί Στεφάνου, επέμειναν και δρομολόγησαν το συγκεκριμένο πλοίο και τους 12 μήνες το χρόνο. Στη συνέχεια και ενώ είχαν την προηγούμενη εμπειρία, δεν πτοήθηκαν από τα μηνύματα της αγοράς που λαμβάνει ο κλάδος της ακτοπλοΐας και επένδυσαν περί τα 10-11 εκατ. δολάρια για την αγορά του δεύτερου πλοίου, Super Ferry, το οποίο και αναμένεται να ενταχθεί στην ίδια γραμμή.

    “Στο σχεδιασμό της εταιρίας μας” επισημαίνει ο Δημήτρης Στεφάνου στο mononews.gr “ήταν και είναι η ενίσχυση της παρουσίας μας στην ακτοπλοϊα και μάλιστα ενάντια στην κρίση που βιώνει ο κλάδος λόγω των capital controls, υψηλής φορολογίας, μείωσης μισθών, ανεργία κ.α.”

    super ferry III

    Το 2015 και για την “Golden Star Ferries η κίνηση ήταν μειωμένη κυρίως λόγω των capital controls” επισημαίνει ο Δημήτρης Στεφάνου και τονίζει ότι για “το 2016, εκφράζουμε συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι πιο έντονος, γιατί η κάθε εταιρία ενισχύει με τον δικό της τρόπο, την παρουσία της στις Κεντρικές Κυκλάδες. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες οι οποίες λειτουργούν εποχικά! Μόνο την υψηλή περίοδο. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί στο σημείο αυτό, είναι ότι το προσωπικό, οι ναυτικοί και στα δυο πλοία μας, είναι Ελληνες και ορισμένοι από αυτούς έχουν καταγωγή από την Άνδρο, σε μια προσπάθεια να μειώσουμε την ανεργία που μαστίζει τον κλάδο των ναυτικών.”

    Στόχος της Golden Star Ferries είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην ευρύτερη περιοχή των Κεντρικών Κυκλάδων παρά το γεγονός ότι οι καταστάσεις δεν ευνοούν επιχειρηματικά ανοίγματα.

    tanker

    Εν τω μεταξύ στο διεθνές τοπίο, το πρώτο τρίμηνο του 2016 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μειώθηκαν κατά 79% καθώς οι ιδιοκτήτες επιδιώκουν να μένουν μακριά από τα ναυπηγεία.

    Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της Clarksons προκύπτει ότι 77 μόνο σκάφη έχουν υπογράψει συμφωνίες έως τις 31 Μαρτίου, να προχωρήσουν στην κατασκευή, σε σύγκριση με 372 που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.

    Μόνο 15 συμφωνήθηκαν τον Ιανουάριο, έναντι 176 τον αντίστοιχο μήνα του 2015, ενώ το Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκαν 17 νέες συμφωνίες, με τον αριθμό των πλοίων να κυμαίνεται κάτω από τα 83.

    Κατά τον μήνα Μάρτιο σημειώθηκε ανάκαμψη φθάνοντας τα 45, δεδομένου ότι μόνο απο την κρατική China Merchants Energy Shipping (CMES) και η Coscocs επιβεβαίωσαν ότι 20 πλοία τύπου VLOCs κατασκευάζονται σε εγχώρια ναυπηγεία, τα οποία έχουν παραγγελθεί για μακροχρόνιες ναυλώσεις από τη εταιρία παραγωγής νερού Vale. Στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο τα πλοία έφθανα τα 113.

    Τα Κορεατικά ναυπηγεία “χτυπήθηκαν” ιδιαίτερα άσχημα, από τις νέες συμβάσεις ενώ τα μικρά δεξαμενόπλοια, τόσο από φρέσκα συμβάσεων, ενώ μικρά δεξαμενόπλοια και τα κρουαζιερόπλοια κινήθηκαν αρκετά ικανοποιητικά.



    ΣΧΟΛΙΑ