Business Of Fashion

Gucci: Αποχαιρετά την «ξεπερασμένη» Εβδομάδα Μόδας και περνά σε νέα εποχή

  • NewsRoom


Σε ριζικές αλλαγές προχωράει ο οίκος μόδας Gucci, αποχαιρετώντας την καθιερωμένη Εβδομάδα Μόδας, την οποία ο creative director, Alessandro Michele χαρακτηρίζει πλέον ως ένα «ξεπερασμένο τελετουργικό».

Ένα νέο κεφάλαιο φαίνεται πως ανοίγεται, καθώς με αφορμή την κρίση της πανδημίας, που δεν έχει αφήσει αλώβητη ούτε τη βιομηχανία της μόδας, μεγάλοι οίκοι αναζητούν νέες οδούς, λιγότερο δαπανηρές και παράλληλα πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Έτσι, μετά την αποχώρηση του γαλλικού οίκου Saint Laurent από την Εβδομάδα Μόδας, σειρά έχει ο Gucci. Με ανακοίνωσή του, ο Alessandro Michele γνωστοποίησε ότι τα ρούχα του οίκου Gucci θα είναι seasonless και θα παρουσιάζονται δύο φορές τον χρόνο, από πέντε όπως συνηθιζόταν μέχρι πρότινος.

«Εγκαταλείπω το ξεπερασμένο τελετουργικό της εποχικότητας και των επιδείξεων μόδας και σκοπεύω να ακολουθήσω έναν νέο ρυθμό που θα είναι πιο κοντά στον τρόπο έκφρασής μου.

Θα συναντιόμαστε μόνο δυο φορές το χρόνο για να αποκαλύπτουμε νέα κεφάλαια μιας νέας ιστορίας. Ακανόνιστα, χαρούμενα και εντελώς δωρεάν κεφάλαια, τα οποία θα γράφονται αναμειγνύοντας κανόνες και είδη, αντλώντας από νέους χώρους, γλωσσικούς κώδικες και πλατφόρμες επικοινωνίας», ανακοίνωσε ο creative director του Gucci, μέσω ανάρτησής του στο Instagram.

Συνεπώς, δεν θα ακολουθεί το μοτίβο άνοιξη/καλοκαίρι, φθινόπωρο/χειμώνας, cruise και pre-fall.

«Πρόκειται για λέξεις μπαγιάτικες… Τα ρούχα θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ζωή από εκείνη που τους αποδίδεται μέσω των συγκεκριμένων λέξεων», σχολίασε ο ίδιος, σημειώνοντας πως θα προχωρήσει με συλλογές «χωρίς εποχή» και επιδείξεις μόνο δύο φορές το χρόνο «μακριά από τις προθεσμίες που παγίωσε η βιομηχανία».

Επίσης ανακοίνωσε πως δεν υπάρχουν σχέδια για σόου το φθινόπωρο, όταν η συλλογή Gucci παρουσιαζόταν συνήθως ως βασικό κομμάτι της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου.

View this post on Instagram

*DIARIO*

A post shared by Alessandro Michele (@alessandro_michele) on

Ο Alessandro Michele προχώρησε σε μια σειρά από προσωπικές αναρτήσεις στον λογαριασμό του, οι οποίες αναδημοσιεύτηκαν επίσης στο Instagram του διάσημου οίκου μόδας, μέσα από τις οποίες τόνισε τη σημασία του σεβασμού προς το περιβάλλον.

«Πάνω από όλα, καταλαβαίνουμε πως το παρακάναμε. Οι απερίσκεπτες πράξεις μας έκαψαν στο σπίτι που μένουμε. Θεωρήσαμε τους εαυτούς μας ανεξάρτητους από την φύση, νιώσαμε έξυπνοι και παντοδύναμοι. Υφαρπάξαμε την φύση, κυριαρχήσαμε πάνω της και την πληγώσαμε.

Προκαλέσαμε τον Προμηθέα και θάψαμε τον Πάνα. Η τόση υπεροψία μάς έκανε να χάσουμε την αδελφοσύνη μας με τις πεταλούδες, τα λουλούδια, τα δέντρα και τις ρίζες. Η τόσο εξωφρενική απληστία μάς έκανε να χάσουμε την αρμονία και την φροντίδα, την αίσθηση της σύνδεσης και του να ανήκουμε κάπου», έγραψε ο ίδιος.

View this post on Instagram

6/6 * In his last two diary entries for these times, ‘Community of Purpose’ on May 5, 2020 and ‘In the Throes of What is Missing’ on May 16, 2020, shown here in Italian, English to follow, @alessandro_michele states: “In this silence, that is a living thing, my listening embraces all the extraordinary people that I’m connected with. Recalibrating time, to set the pace at a human level, wants to be a promise of revived care towards this amazing community of purpose I proudly belong to. It’s my project, pro-jectum: the art of extending the existence in the future. A plural future, where “we” provides a foundation. A future that contains the hug that today we cannot give each other, but to which we will return with an expanded comprehension.” #AlessandroMichele Read his diary through link in bio.

A post shared by Gucci (@gucci) on

Η ανακοίνωση του οίκου Gucci είναι ιδιαιτέρως σημαντική επειδή πρόκειται μακράν για το ισχυρότερο brand που αποφασίζει να κινηθεί προς ένα πιο λιτό και λιγότερο «ανούσιο» σύστημα παραγωγής και παρουσίασης των συλλογών στην βιομηχανία της μόδας.

Alessandro Michele, creative director Gucci


ΣΧΟΛΙΑ