• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Το σοκ στις αλυσίδες εφοδιασμού γίνεται παγκόσμιο

    Ethan Harris, επικεφαλής ανάλυσης για την παγκόσμια οικονομία, Bank of America


    Πρόκειται για μία “κυλιόμενη φυσική καταστροφή”.

    Έτσι περιγράφει ο Ethan Harris, επικεφαλής ανάλυσης της παγκόσμιας οικονομίας της Bank of America, το κλείσιμο των βιομηχανιών από τη Γερμανία μέχρι το Περού, που επηρεάζει τόσο τις πλουσιότερες χώρες όσο και τις πιο φτωχές, καθώς επιχειρήσεις και καταναλωτές προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την πανδημία του κορονοϊού.

    Ο Harris, ο οποίος ήταν επικεφαλής οικονομολόγος της Lehman Brothers από το 2003 μέχρι το 2008, εκτιμά ότι το σοκ στις αλυσίδες εφοδιασμού είναι βαθύτερο και πιο εκτεταμένο από τους εμπορικούς πολέμους των τελευταίων δύο ετών και πιθανόν να είναι έχει και μεγαλύτερη διάρκεια από τις καταιγίδες, τους σεισμούς ή τις πλημμύρες που έχουν πλήξει τις μεγάλες βιομηχανίες στο παρελθόν. Όπως υποστηρίζει είναι πιθανό το κλείσιμο των εργοστασίων να διαρκέσει μέχρι το Μάιο και ίσως και περισσότερο.

    Εκατομμύρια εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους και οι καταναλωτές που εξακολουθούν να έχουν εργασία είναι αναγκασμένοι να παραμένουν στα σπίτια τους.

    Η Apple αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο από τους κατασκευαστές εξαρτημάτων στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Μαλαισία και τη Νότιο Κορέα, αφού ξεπέρασε την επιβράδυνση που σημειώθηκε το Φεβρουάριο από τα κινέζικα εργοστάσια, που κάνουν την τελική συναρμολόγηση των προϊόντων, όπως τα iPhones και τα AirPods.

    Στη Μαλαισία, οι βασικοί προμηθευτές όπως οι Murata Manufacturing, Renesas Electronics και Ibiden έχουν σταματήσει την παραγωγή ως αποτέλεσμα περιορισμών στις μετακινήσεις που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση. Η Texas Instruments και η On Semiconductor έχουν επίσης εγκαταστάσεις εκεί.

    Στο Περού, η κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης και το εθνικό lockdown έχουν οδηγήσει τις μεγάλες εταιρείες εξόρυξης, όπως η Freeport-McMoRan και η Newmont, στον περιορισμό της παραγωγής χαλκού στην χώρα. Το ίδιο συμβαίνει σε άλλα κέντρα εξόρυξης όπως στη Χιλή, τον Καναδά και τη Μογγολία, ενώ οι οικονομολόγοι της Scotiabank δηλώνουν ότι μόνο ο αρχικός αντίκτυπος από το χτύπημα στη Χιλή και το Περού οδήγησε σε απώλεια περίπου 325.000 μετρικών τόνων παραγωγής χαλκού ή περίπου 1.7% της ετήσιας παραγωγής.

    Στην Ευρώπη, οι γίγαντες της βιομηχανίας όπως η Volkswagen και η Airbus έκλεισαν τις γραμμές συναρμολόγησης σε μια προσπάθεια τόσο της μείωσης της εξάπλωσης του ιού όσο και της αντιμετώπισης των ελλείψεων και των αδιεξόδων που προκάλεσε ο περιορισμός στις μετακινήσεις εντός της Ευρώπης.

    Η κατάσταση είναι δύσκολη και για την Liqui Moly GmbH, εταιρεία κατασκευής λαδιών μηχανής και λιπαντικών, που έχει την έδρα της στη γερμανική πόλη Ulm. “Αν το απαιτήσει η κατάσταση, θα παραχωρήσω στον μισθό μου”, δήλωσε ο πρόεδρος της Ernst Prost.



    ΣΧΟΛΙΑ