bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Πώς η νίκη του Tiger Woods αποτέλεσε νίκη 22 εκατ. δολαρίων για τη Nike

  • Bloomberg

Tiger Woods


Η απίθανη νίκη του Tiger Woods, ο οποίος κατέκτησε το πέμπτο Masters της καριέρας του στο γκολφ, θα ανταμείψει τις λίγες εταιρείες που έμειναν μαζί του σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, όπως η Nike, και εκείνες που τον στήριξαν και τον εμπιστεύτηκαν όταν βρίσκονταν στο χαμηλότερο σημείο της καριέρας του.

Ο 43χρονος κέρδισε τον πέμπτο τίτλο Masters την Κυριακή, με ένα έξοχο φίνις. Είναι η πρώτη μεγάλη νίκη του μετά από μία δεκαετία, ενώ παράλληλα πρόκειται για μία μεγάλη νίκη για τους χορηγούς του.

Ο Bob Dorfman, στέλεχος αθλητικού μάρκετινγκ στο Baker Street Advertising, ανέφερε την ικανότητα του Woods να προσελκύει ακόμη και τους πιο αδιάφορούς οπαδούς στις τηλεοράσεις τους.

«Κινεί τα νήματα όπως δεν έχει κάνει ποτέ άλλος παίκτης του γκολφ», δήλωσε ο Dorfman, συγκρίνοντας τον με τον θρυλικό Michael Jordan. «Κανείς δεν μπορεί να κάνει ό,τι κάνει και είναι εκπληκτικό ότι κατάφερε να το κάνει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.»

Η επιστροφή του Woods στην κεντρική σκηνή του γκολφ πιθανώς θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για το επαγγελματικό γκολφ για λίγο και θα αυξήσει το ενδιαφέρον για τους συνεργάτες του. Παράλληλα, θα επαναφέρει το μεγάλο ερώτημα, για το αν ο Woods μπορεί να επιστρέψει στην πρώτη θέση που βρέθηκε στις αρχές της καριέρας του, όταν έκανε γνωστό στην παγκόσμια σκηνή το άθλημα του γκολφ.

Ο Woods έχει πλέον στο ενεργητικό του 15 σημαντικούς τίτλους, τρεις λιγότερους από το ρεκόρ του Jack Nicklaus, που είχε 18.

Λίγο μετά το τελικό χτύπημα του Woods την Κυριακή, ο μακροχρόνιος χορηγός του, η Nike Inc. δημοσίευσε ένα βίντεο που τον συγχαίρει για το κατόρθωμα του.

«Για να σκεφτεί κανείς ένα 43χρονο που έχει βρεθεί τόσο στα υψηλά όσο και στα χαμηλά, και έχει μόλις κερδίσει το 15o του τίτλο, κυνηγάει το ίδιο όνειρο όπως ένας 3χρονος», λέει το βίντεο.

Οι δεσμοί που ενώνουν

Καμία εταιρεία δεν συνδέεται στενότερα με το Woods από τη Nike, η οποία υπέγραψε μαζί του το 1996 και έχτισε όλο το τμήμα του γκολφ με βάση το δικό του στυλ. Ο Woods κάποτε κέρδιζε 30 εκατ. δολάρια το χρόνο από τη Nike, σύμφωνα με το Forbes, αλλά το 2016 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να κατασκευάζει μπαστούνια, μπάλες και τσάντες του γκολφ. Η Nike εξακολουθεί να είναι συνεργάτης του Woods στις εμφανίσεις του – όπως η κόκκινη μπλούζα Nike που φορούσε την Κυριακή-, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο Woods έπρεπε να κοιτάξει αλλού για χορηγούς στις μπάλες και στα μπαστούνια.

Κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας που είχε προβλήματα με το γάμου του, με τις καταχρήσεις, τις πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις και την ασυνέπεια του στα παιχνίδια, οι περισσότερες από τις άλλες εταιρείες που υπήρξαν χορηγοί του, είτε τον παράτησαν είτε δεν ανανέωσαν τα συμβόλαια τους μαζί του. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι εταιρείες AT & T Inc., Gillette της Procter & Gamble Co., Buick της General Motors Co. και Tag Heuer.

 

Στη θέση τους βρέθηκαν άλλοι σταθεροί χορηγοί. Το ενεργειακό ποτό Monster Energy φιγουράρει στην τσάντα του Woods από το 2016. Το TaylorMade είναι τώρα χορηγός του συλλόγου του. Η Bridgestone Corp. φτιάχνει τις μπάλες του γκολφ. Υπάρχουν επίσης μικρότερες συμφωνίες με την Hero MotorCorp Ltd., μια ινδική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών και την ιαπωνική φαρμακευτική εταιρεία Kowa.

Κατά τη διάρκεια της τελικής τηλεοπτικής μετάδοσης της Κυριακής στο CBS, η προεξέχουσα θέση του Woods έφερε μεγάλος όφελος σε πολλά από αυτά τα εμπορικά σήματα. Η Nike είχε προβολή που μεταφράζεται σε 22,5 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την Apex. Η Monster έλαβε 960.000 δολάρια, ενώ η Bridgestone 134.000 δολάρια. Αυτοί οι αριθμοί θα αυξηθούν καθώς οι εικόνες της νίκης του Woods προβάλονται σε όλο τον κόσμο μέσω της τηλεόρασης και των εντύπων.

Στο καλύτερο σημείο της καριέρας του, ο Woods κέρδιζε 110 εκατ. δολάρια ετησίως και ήταν ο πιο ακροβοπληρωμένος αθλητής, συμπεριλαμβανομένων των 30 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Nike, σύμφωνα με το Forbes. Πέρυσι το περιοδικό ανέφερε ότι τα κέρδη του έφτασαν στα 43,3 εκατομμύρια δολάρια, με μόλις 1,3 εκατομμύρια δολάρια να προέρχονται από τις διαφημίσεις.

Προς το παρόν, ο Woods ακουγόταν μπερδεμένος μετά την εκ νέου άνοδο του στις κορυφαίες θέσεις του αθλήματος.

«Είμαι κάπως χαμένος για να μιλήσω», δήλωσε ο Woods μετά τη νίκη. «Είναι σαρωτικό αυτό που έχει συμβεί».

Tiger Woods