• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Μάχη σε τρία μέτωπα για τον όμιλο Swatch

    • Bloomberg
    Ο CEO του ομίλου Swatch, Νικ Χάγιεκ

    Ο CEO του ομίλου Swatch, Νικ Χάγιεκ


    Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δέκα ετών υποχώρησε, την εβδομάδα που πέρασε. η μετοχή της Swatch Group, καθώς η μεγαλύτερη ελβετική ωρολογοποιία έχει να τα βγάλει πέρα με τρεις σοβαρότατες προκλήσεις: τις διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ, τον ανταγωνισμό των «έξυπνων» smartwatch και την ιογενή επιδημία στην Κίνα.

    Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν για πρώτη φορά σε τρία χρόνια, παρουσιάζοντας μείωση 11%, σε 1,02 δισ. ελβετικά φράγκα (1,1 δισ. δολάρια). Οι αναλυτές ανέμεναν ότι θα υποχωρούσαν σε 1,09 δισ. φράγκα. Η μετοχή έφτασε να υποχωρεί έως και 4,1% το πρωί της Πέμπτης. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Νικ Χάγιεκ, η Swatch επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 5% έως 6% φέτος (σε σταθερό νόμισμα).

    Η Swatch δέχεται ισχυρές πιέσεις από τη μείωση της ζήτησης για οικονομικότερα ρολόγια λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει από εταιρείες όπως η Apple Watch και τα fitness brands.

    Πέρυσι, η Ελβετία εξήγαγε τα λιγότερα ρολόγια από οποιαδήποτε άλλη χρονιά από το 1984 και μετά, καθώς η ζήτηση για φθηνότερα ρολόγια κατέρρευσε. Η Swatch εξαρτάται άμεσα από τις μεγάλες παραγγελίες που μπορεί να έχει από εταιρείες όπως η Tissot για να μπορεί να κρατήσει υπό έλεγχος το κόστος.

    «Αναμένουμε ανάπτυξη στην Κίνα φέτος και δεν αλλάζουν οι προβλέψεις μας λόγω του κοροναϊού», δήλωσε ο Χάγιεκ. Και πρόσθεσε: «Αν ο ιός διαρκέσει ένα με δύο μήνες, δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο σε επίπεδο έτους. Φυσικά ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δώσουν καλά νούμερα, αλλά είμαι βέβαιος ότι το πρόβλημα θα τεθεί υπό έλεγχο».

    Οι εταιρείες ειδών πολυτελείας ετοιμάζονται να δεχθούν πλήγμα από την  εξάπλωση του κοροναϊού, ο οποίος έχει σκοτώσει περίπου 170 ανθρώπους από τότε που εμφανίστηκε στην πόλη Ουχάν της Κίνας.Η επιδημία θα μπορούσε να μειώσει τα κέρδη της βιομηχανίας κατά 8% φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις του αναλυτή της RBC Piral Dadhania.

    Τα ασθενέστερα αποτελέσματα δείχνουν επίσης πόσο βασίζεται η ελβετική βιομηχανία ρολογιών στην αγορά του Χονγκ Κονγκ, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι συνήθως υψηλότερα, λόγω των χαμηλότερων φόρων.

    Η αναστάτωση που έχει προκληθεί στην αγορά λόγω της εμφάνισης του ιού μείωσε κατά 200 εκατομμύρια φράγκα τις πωλήσεις στο δεύτερο εξάμηνο, ανέφερε η εταιρεία, ενώ την περασμένη χρονιά οι Κινέζοι στράφηκαν μαζικά για τις αγορές τους στην ηπειρωτική χώρα, για να αποφύγουν τις πολιτικές διαμαρτυρίες στο Χονγκ Κονγκ.

    Η εταιρεία στην οποία ανήκουν τα brands Omega και Longines προέβλεψε ότι θα έχει φέτος «υγιή» ανάπτυξη στα τοπικά νομίσματα, σε όλες τις αγορές εκτός από το Χονγκ Κονγκ όπου, αντίθετα, ο Χάγιεκ δήλωσε ότι αναμένει ισχυρή διψήφια πτώση.



    ΣΧΟΛΙΑ