• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η πανδημία έφερε μείωση τιμών στα …διαμάντια


    Η εταιρεία De Beers αποφάσισε τελικά να μειώσει την τιμή των διαμαντιών της, σε μια προσπάθεια να αναζωπυρώσει τις πωλήσεις μετά την παράλυση της βιομηχανία λόγω της πανδημίας.

    Η De Beers, η No. 1 παραγωγός στον κόσμο, είπε στους πελάτες ότι μειώνει τις τιμές στις μεγαλύτερες πέτρες κατά περίπου 10%, για τις πωλήσεις που θα πραγματοποιηθούν από αυτήν την εβδομάδα και έπειτα, αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.

    Εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει.

    Η εταιρεία Anglo American Plc, μαζί με την ρωσική ανταγωνίστρια Alrosa PJSC, είχαν προσπαθήσει το προηγούμενο διάστημα να συγκρατήσουν την αξία των πολύτιμων λίθων, καθώς η πανδημία σφυροκόπησε τον συγκεκριμένο κλάδο. Με τα καταστήματα κοσμημάτων κλειστά, τους αδαμαντοκόπτες και στιλβωτές να παραμένουν στα σπίτια τους και τα ταξίδια να σταματούν διεθνώς, ολόκληρη η βιομηχανία διαμαντιών βρέθηκε σε δεινή θέση.

    Το δεύτερο τρίμηνο, οι De Beers και Alrosa πούλησαν συνολικά ακατέργαστα διαμάντια αξίας 130 εκατ. δολαρίων, ποσό σημαντικά μειωμένο από τα 2,1 δισ. δολάρια που πούλησαν ένα χρόνο νωρίτερα.

    Η De Beers μείωσε την τιμή των ακατέργαστων διαμαντιών που είναι μεγαλύτερα από 1 καράτι, ένα μέγεθος που κανονικά αποδίδει κόσμημα μεγέθους περίπου 0,3 καρατίων, ανέφεραν οι πηγές. Η εταιρεία διατήρησε στα ίδια επίπεδα την τιμή των μικρότερων λίθων, καθώς υπάρχει πολύ μικρή ζήτηση για αυτούς και η μείωση των τιμών κατά παρόμοιο τρόπο θα ήταν απίθανο να βοηθήσει στην αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

    Πριν από τη μείωση των τιμών, η De Beers είχε κάνει σημαντικές παραχωρήσεις στους  κανόνες πωλήσεων – επιτρέποντας στους πελάτες να παραιτηθούν από συμβόλαια και να εξετάσουν τα διαμάντια από κοντά, σε εναλλακτικές τοποθεσίες. Ωστόσο, οι μικρότεροι ανταγωνιστές πωλούσαν με έκπτωση 25%, αποσπώντας μερίδιο από την εταιρεία.



    ΣΧΟΛΙΑ