• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Διερευνητικές επαφές του ομίλου Kering (Gucci) για συμφωνία με την Moncler

    • Bloomberg

    Remo Ruffini, CEO Moncler


    Σε διερευνητικές συνομιλίες με την εταιρεία Moncler προχώρησε ο όμιλος Kering, εξετάζοντας το ενδεχόμενο συμφωνία με το ιταλικό brand παραγωγής ρούχων για σκι, αναφέρουν πληροφορίες.

    Υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου Kering, στον οποίοι ανήκουν τα εμπορικά σήματα Gucci και Saint Laurent, και της Moncler, διεξήγαγαν προκαταρκτικές συζητήσεις για ενδεχόμενη συνεργασία, σύμφωνα τις πηγές. Δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι οι συνομιλίες θα οδηγήσουν σε μια συναλλαγή, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

    Οι μετοχές της Moncler έχουν σημειώσει άνοδο 48% φέτος, με τη χρηματιστηριακής της αξία να διαμορφώνεται στα 11 δισ. ευρώ (12,2 δισ. δολάρια). Ενδεχόμενη εξαγορά θα απαιτούσε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kering Φρανσουά Ανρί Πινό, να πάρει μερίδιο από τον Ρέμο Ρουφίνι, τον μεγαλύτερο μέτοχο της Moncler.

    Μέσω επενδυτικού οχήματος ο Ρουφίνι κατέχει 22,5% της Moncler, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Εκπρόσωπος του ομίλου Kering, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, ενώ ένας εκπρόσωπος της Moncler δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για να απαντήσει.

    φρανσουα ανρι πινο
    Φρανσουά-Ανρί Πινό, CEO Kering

    Η προσθήκη του εμπορικού σήματος της Moncler θα βοηθούσε τον Kering να ακολουθήσει το βηματισμό του μεγαλύτερου ανταγωνιστή του, του ομίλου LVMH, ο οποίος πρόσφατα συμφώνησε να εξαγοράσει την κοσμηματοποιία  Tiffany & Co. έναντι 16,2 δισ. δολαρίων, στη μεγαλύτερη συμφωνία που έχει κλείσει ποτέ στον κλάδο ειδών πολυτελείας. Ο ανταγωνισμός μεταξύ του προέδρου της LVMH Μπερνάρ Αρνό και του Πινό του ομίλου Kering οδήγησε στον μετασχηματισμό της βιομηχανίας τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς οι γαλλικές εταιρείες προχώρησαν σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να συγκεντρώσουν ένα ευρύ φάσμα εμπορικών σημάτων κάτω από την ίδια στέγη.

    Τα brand του ομίλου Kering περιλαμβάνουν τα ρολόγια Ulysse Nardin και τα κοσμήματα Boucheron, καθώς και ετικέτες μόδας όπως οι Alexander McQueen και Bottega Veneta. Μεγάλη είναι η συμμετοχή σε αυτό του brand Gucci, από το οποίο προήλθαν πάνω από τα 3/4 του λειτουργικού κέρδους της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του έτους.

    Μία συμφωνία με τη Moncler θα προσθέσει στον Kering ένα εμπορικό σήμα του οποίου η ανάπτυξη ξεχωρίζει την τελευταία δεκαετία. Καθώς οι τραπεζίτες αφήνουν στην άκρη τα αυστηρά κοστούμια, τις γραβάτες και τα παλτό για μία πιο casual εμφάνιση, τα μπουφάν των 2.000 δολαρίων φοριούνται πλέον εκτός από τις πίστες του σκι στο Σεν Μόριτζ και στις αίθουσες συνεδρίων του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός. Τα περιθώρια κέρδους της Moncler ανταγωνίζονται με τα περιθώρια κέρδους της Hermes International.

    Bernard Arnault, Πρόεδρος LVMH

     Η στροφή στο σκι

    Η κινητήριος δύναμη πίσω από τη Moncler είναι ο Ρουφίνι, ο οποίος εξαγόρασε την εταιρεία το 2003 και την μετέτρεψε από μία αποτυχημένη γαλλική εταιρεία παραγωγής λειτουργικών αλλά όχι μοδάτων πανωφοριών, σε μία από τις πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελείας στον κόσμο. Ο διευθύνων σύμβουλος έδωσε ώθηση στο brand, ανοίγοντας μπουτίκ σε διάφορες περιοχές, από το Rodeo Drive στο Beverly Hills έως το κέντρο των Άλπεων στο Chamonix. Διαθέτει 49 καταστήματα στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της βιομηχανίας.

    Οι μετοχές της Moncler έχουν σχεδόν τετραπλασιαστεί από τότε που η εταιρεία ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά της στα τέλη του 2013.

    Η επιχείρηση ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι οι πωλήσεις στο εννεάμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 12% με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, επιβεβαιώνοντας ότι οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν χρήματα για τα πολύχρωμα μπουφάν του σκι, παρά τις επιπτώσεις των διαμαρτυριών κατά του Πεκίνου στο Χονγκ Κονγκ, που έπληξαν τις πωλήσεις στην πιο καθοριστική περιοχή για τον κλάδο πολυτελών ειδών.

    Μακροπρόθεσμα, η Moncler αντιμετώπισε ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα διατηρήσει την ανάπτυξη της στην περίπτωση που οι οπαδοί της κουραστούν να αγοράζουν τη ακριβά μπουφάν. Η εταιρεία, πάντως, έχει προσθέσει στα προϊόντα της τα πάντα από μαγιό μέχρι αθλητικά παπούτσια και ο Ρουφίνι ξεκίνησε συνεργασίες με εξωτερικούς σχεδιαστές σε μια προσπάθεια να τονώσει και να διευρύνει την απήχηση της.

    Ο Ρουφίνι έχει δείξει και στο παρελθόν ότι είναι πρόθυμος να πουλήσει αν η τιμή είναι η σωστή. Άλλωστε εξαγόρασε τη Moncler χρησιμοποιώντας τα κεφάλαια που εξασφάλισε από την πώληση ενός άλλου εμπορικού σήματος που είχε ιδρύσει, το New England, το 2000.

    Από την άλλη πλευρά, η οικογένεια Πινό είναι συνηθισμένη να δίνει σκληρές μάχες μετά από τον αγώνα που έδωσε με τον Αρνό για να κερδίσει τον έλεγχο της εταιρείας Gucci. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο όμιλος αποχωρούσε από τις συμφωνίες όταν η τιμή δεν ήταν σωστή, με αποτέλεσμα να διαθέτει μετρητά 2,5 δισ. δολάρια.

     



    ΣΧΟΛΙΑ