bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Χάκερ εξαπάτησαν πασίγνωστο μουσείο υποδυόμενοι τους εμπόρους έργων τέχνης

  • Bloomberg

Rijksmuseum Twenthe


Χάκερ που εμφανίστηκαν ως έμποροι έργων τέχνης στο Λονδίνο κατάφεραν να εξαπατήσουν ένα ολλανδικό μουσείο, πείθοντάς το να αγοράσει έναν πίνακα του Τζον Κόνσταμπλ (John Constable), καταθέτοντας το ποσό των 2,4 εκατ. στερλινών (3,1 εκατ. δολάρια) σε ψεύτικο τραπεζικό λογαριασμό.

Κατά τη διάρκεια των μακράς διάρκειας διαπραγματεύσεων για την αγορά του πίνακα, οι απατεώνες κατόρθωσαν να εισχωρήσουν στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αντάλλασσαν η γκαλερί Simon C. Dickinson και το μουσείο Rijksmuseum Twenthe και έπεισαν το μουσείο να μεταφέρει τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό στο Χονγκ Κονγκ. Τώρα, το μουσείο που βρίσκεται στην πόλη Ενσκέντε της Ολλανδίας μηνύει την γκαλερί για τη ζημιά, υποστηρίζοντας ότι ήταν υπεύθυνη για την ασφάλεια του κυβερνοχώρου.

Κατά τη διαμάχη στο δικαστήριο του Λονδίνου θα δικαιωθεί η πλευρά εκείνη που θα μπορέσει να πείσει τον δικαστή ότι δεν δέχθηκε επίθεση από χάκερ. Κατά τη διάρκεια της αλληλογραφίας μεταξύ των πραγματικών εκπροσώπων της γκαλερί έργων τέχνης και των εκπροσώπων του μουσείου, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου απέκτησαν πρόσβαση στο σύστημα μίας πλευράς, παρακολούθησαν τις διαπραγματεύσεις και, την κατάλληλη στιγμή, έστειλαν διάφορα email όπου φαινόταν ότι αποστολέας ήταν η Simon C. Dickinson.

Έτσι, σε κάποια φάση, οι διαπραγματευτές της γκαλερί βρέθηκαν εκτός συστήματος και τη θέση τους πήραν οι χάκερ, αλλά όπως τόνισε ο δικηγόρος του μουσείου, Gideon Shirazi, στο δικαστήριο, δεν έκαναν τίποτε για να ενημερώσουν το Rijksmuseum Twenthe ότι τα mails δεν προέρχονταν από αυτούς.

“Η σιωπή τους αποτέλεσε μία σιωπηρή παρουσία”, είπε χαρακτηριστικά. “Με το να μην πουν τίποτα, είπαν τα πάντα”.

Ο Κόνσταμπλ ήταν Άγγλος καλλιτέχνης τοπίων, που έγινε γνωστός για τους πίνακες της περιοχής Dedham Vale, στα σύνορα μεταξύ των κομητειών Έσσεξ και Σάσσεξ. Ο διευθυντής του μουσείου ενδιαφέρθηκε να αγοράσει ένα από τα έργα του την εποχή που παρουσιάζονταν στο European Fine Art Fair της Ολλανδίας, τον Μάρτιο τυ 2018.

Το μουσείο θα έπρεπε να έχει κάνει το βασικό βήμα και να επιβεβαιώσει ότι τα τραπεζικά στοιχεία που ελήφθησαν με email ήταν γνήσια, δήλωσε στο δικαστήριο ο δικηγόρος της Dickinson, Bobby Friedman. Οι εκπρόσωποι της γκαλερί δεν γνώριζαν για την απάτη που διαπράχθηκε και θα είχαν τρομοκρατηθεί αν το είχαν καταλάβει, είπε.

“Αντί να αποδεχτεί την πραγματικότητα της κατάστασης, το μουσείο αντέδρασε επιδιώκοντας μια σειρά από ανέλπιδες αξιώσεις από την Dickinson, με την ελπίδα να ρίξει την ευθύνη για το λάθος του μουσείου στη γκαλερί”, ανέφερε στις προτάσεις που υπέβαλε.

 Οι δύο πλευρές δεν δέχθηκαν να σχολιάσουν το θέμα.

Το μουσείο έχει στην κατοχή του τον πίνακα και δεν θα τον επιστρέψει, παρά το γεγονός ότι η Dickinson δεν έχει πληρωθεί, δήλωσε ο Friedman στο δικαστήριο. Εμποδίζει την γκαλερί να τον πουλήσει αλλού και να πληρώσει τον ανώνυμο ιδιοκτήτη του, είπε.

Στο μεταξύ, άγνωστο παραμένει ακόμη ποιος βρίσκεται πίσω από την απάτη και αν οι χάκερ κατόρθωσαν να εισχωρήσουν στους λογαριασμούς της γκαλερί ή του μουσείου. Και οι δύο πλευρές, πάντως, κατηγορούν η μία την άλλη για το χακάρισμα.



ΣΧΟΛΙΑ