• Big Story

    Τεράστια πτώση των μετοχών των ελληνικών ναυτιλιακών (και του Οικονόμου) στην Wall Street. Είχε προηγηθεί μεγάλο ράλι

    • NewsRoom
    ναυτιλία


    Πολύ μεγάλη διόρθωση σημειώνει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η μετοχής της Dry Ships του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Τις προηγούμενες ημέρες η μετοχή είχε σημειώσει ιλιγγιώδη άνοδο κατά 1500%. To γεγονός της πτώσης οφείλεται ότι η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η μετοχή διαπραγματεύεται στα 23,8 δολάρια και υποχωρεί κατά 67%.

    Η πορεία της μετοχής της dryships
    Η πορεία της μετοχής της dryships

    Ο Γιώργος Οικονόμου

    Ομως δεν ειναι μονο η DryShips. Μεγάλη πτώση σημειώνουν και οι Globus Maritime Limited του Γιώργου Φειδάκη κατά 46.17%, η Diana Containerships του Συμεών Παλιού κατά 42.85% , η Euroseas Ltd. του Αριστείδη Πίττα κατά 37.53% και η Seanergy της Κλώντιας Ρέστη κατά 33.65%.

    Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες ημέρες σχεδόν όλες οι εισηγμένες στην Νέα Υόρκη ναυτιλιακές εταιρείες είδαν χθες τις μετοχές τους να καταγράφουν κέρδη, ενώ για πάνω από 15 εξ αυτών τα κέρδη ξεπέρασαν το 10%.

    «Πρωταθλήτριες» στα κέρδη αναδείχθηκαν με διαφορά δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες: η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, η μετοχή της οποίας εκτοξεύθηκε κατά 98,7% (!), στα 4,35 δολάρια, και η DryShips του Γιώργου Οικονόμου, η μετοχή της οποίας σχεδόν διπλασίασε την αξία της και διαμορφώθηκε στα 85,81 δολάρια.

    Και αυτά μόνο σε διάστημα 2 ημερών. Γιατί από την ημέρα που εξελέγη ο Trump η μετοχή του Γιώργου Οικονόμου ξεπέρασε σε άνοδο το 1500%.

    Τι έγραφε το πρωί το mononews.gr 

    Βέβαια από το πρωί το mononews.gr έγραφε ότι οι αναλυτές ήταν προβληματισμένοι από την ξαφνική άνοδο των μετοχών πολλών ναυτιλιακών εταιριών. Για την ακρίβεια γράφαμε:

    Κάθε άλλο παρά απαρατήρητη περνάει το τελευταίο διάστημα η εντυπωσιακή ανάκαμψη στον τομέα του dry bulk, για την οποία σας ενημερώνουμε καθημερινά στο mononews.gr, με τον δείκτη Baltic Dry να κινείται πλέον σε υψηλά 15 μηνών και τις τιμές ναύλωσης, ειδικά για πλοία τύπου capesize, να καταγράφουν αξιοσημείωτη άνοδο.

    Όπως έχουμε αναφέρει, σε μεγάλο βαθμό η ανάκαμψη αυτή (που ωθεί προς τα πάνω και τις μετοχές όλων σχεδόν των ναυτιλιακών εταιρειών, και όχι μόνο αυτών που δραστηριοποιούνται στο dry bulk) συνδέεται με την εκλογή του Donald Trump στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς αναλυτές, επενδυτές και εφοπλιστές περιμένουν πως με την οικονομική του πολιτική θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού, μία εξέλιξη που κατά κανόνα ευνοεί τη ναυτιλία εν γένει.

    Όμως κάποιοι δεν εντυπωσιάζονται και τόσο από αυτήν την ανάκαμψη στο dry bulk, εκτιμώντας πως οι μεγάλες προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί θα διαψευσθούν. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ο αναλυτής της Arctic Securities, Erik Nikolai Stavseth, ο οποίος πιστεύει πως παρά το «ράλι» στις μετοχές των εταιρειών του dry bulk, οι επενδυτές θα πρέπει να ρίξουν το βάρος τους στα τάνκερ.

    Όπως εξηγεί ο Stavseth σε σημείωμά του, η απότομη άνοδος στον τομέα του ξηρού φορτίου αποτελεί «έκπληξη» και είναι υπερβολική αναλογικά με τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς. Μάλιστα, όπως επισημαίνει, το γεγονός ότι η άνοδος των μετοχών του dry bulk αποδίδεται εν μέρει στις προσδοκίες για αύξηση των δαπανών για υποδομές κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα, αφού στην πραγματικότητα, κατά τον ίδιο, «εν τέλει οι δαπάνες για τις υποδομές είναι απίθανο να δώσουν πολλή ώθηση στο dry bulk».

    Όσο για το επιχείρημα ότι οι μετοχές του dry bulk αποτελούν ασφαλή επένδυση για προστασία από την αναμενόμενη άνοδο του πληθωρισμού, ο Stavseth σχολιάζει ότι αυτό ισχύει εξίσου για ολόκληρο το φάσμα της ναυτιλίας, και όχι μόνο για το dry bulk, και «επομένως υποστηρίζουμε ότι τα τάνκερ μεταφοράς αργού και προϊόντων θα μπορούσαν να είναι ο επόμενος τομέας που θα δει κέρδη».

    O ίδιος σημειώνει πως οι τιμές spot των ναύλων για τάνκερ μεταφοράς αργού έχουν κινηθεί ανοδικά, ενώ όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, εν όψει των περικοπών που αναμένονται από τον OPEC, οι τιμές των μετοχών στον τομέα των τάνκερ «τιμολογούνται λες και δεν θα υπάρχει άλλο αργό για να σηκώσουν».

    «Αναγνωρίζουμε τις προκλήσεις που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν τα τάνκερ αργού και προϊόντων το 2017, αλλά βρίσκουμε τη σχέση κινδύνου/ανταμοιβής να έχει γίνει ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα», καταλήγει ο αναλυτής της Arctic Securities.



    ΣΧΟΛΙΑ