• Big Story

    Από τον Κικίλια, στη Σπυράκη: Στο φως οι αιτίες και οι μυστικές συσκέψεις που οδήγησαν στις αλλαγές

    • NewsRoom

    H Μαρία Σπυράκη στην κοπή πίτας της Νέας Δημοκρατίας, παράρτημα Βελγίου, παρουσία του προέδρου Κυριάκου Μητσοτάκη και των ευρωβουλευτών του κόμματος, στις 17 Φεβρουαρίου, 2016


    Οι σημερινές αλλαγές στο επικοινωνιακό επιτελείο της ΝΔ ήταν αναμενόμενες για όλους τους παροικούντες τη “γαλάζια” Ιερουσαλήμ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήθελε πιο επιθετική Νέα Δημοκρατία. Ζητούσε να ορίζει τουλάχιστον κατά 50% η αξιωματική αντιπολίτευση την καθημερινή πολιτική ατζέντα, όχι να σύρεται πίσω από τα θέματα που άνοιγε, με το δικό του τρόπο ώστε να τον ευνοούν, ο ΣΥΡΙΖΑ. Παρ’ όλα αυτά, στην αρχή έδινε πίστωση χρόνου, καθώς άλλωστε οι μετρήσεις της κοινής γνώμης έδιναν στη ΝΔ προβάδισμα που έφτανε και τις 15 ποσοστιαίες μονάδες. Και μάλιστα, πριν καν ανοίξει το κεφάλαιο “παρουσίαση κυβερνητικού προγράμματος” από όπου η οδός Πειραιώς αναμένει προφανή πολιτικά και εκλογικά οφέλη.

    Ωστόσο, η ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ήδη από την άνοιξη είχε αρχίσει να παρατηρεί ότι η αδικαιολόγητη καθυστέρηση της κυβέρνησης να κλείσει τη δεύτερη αξιολόγηση, η αδυναμία του Μαξίμου και των υπουργείων να μετατρέψουν τη συμφωνία με τους δανειστές σε αποφασιστική πολιτική πράξη, οι παλινωδίες, η ενόχληση των δανειστών, αλλά και οι προφανείς αρνητικές επιπτώσεις στην πορεία της οικονομίας από αυτή την καθυστέρηση, δεν γίνονταν αιχμή του δόρατος από το επικοινωνιακό επιτελείο.

    Ακόμα κι αν η ομάδα Κικίλια- Λαζαρίδη εκπονούσε μια πολιτική απάντηση βάθους στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες -κάτι που δεν συνέβαινε συχνά-, μετά… χανόταν η μπάλα! Τα non papers που κυκλοφορούσαν ήταν αποκλειστικά σχεδόν, για τα φύλλα του σαββατοκύριακου, κι αναμασούσαν περισσότερο συνθήματα, παρά πολιτική ουσία αντιμετώπισης των κυβερνητικών παθογενειών. Τα τηλέφωνα από τα κεντρικά της ΝΔ προς στοχευμένους πολιτικούς συντάκτες σηκώνονταν, σε βαθμό όχι ικανοποιητικό. Κι όταν σηκώνονταν, η συζήτηση ήταν επιφανειακή, για το “φαίνεσθαι”, όχι για την ουσία της πολιτικής. Οι δημοσιογράφοι δεν πείθονταν για την ορθότητα και την βαρύτητα των επιχειρημάτων της Νέας Δημοκρατίας.

    Όταν ανέλαβε εκπρόσωπος Τύπου ο Βασίλης Κικίλιας, έκανε μερικές ουσιαστικές προσθήκες στο στελεχιακό δυναμικό του γραφείου τύπου. Τράβηξε κοντά του μερικά νέα παιδιά, που ήταν στη μάχιμη δημοσιογραφία κι ήξεραν και από πολιτική. Η καλή ομάδα, όμως, δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Έτσι, στο πλαίσιο των αλλεπάλληλων συζητήσεων που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους στενούς του επιτελείς, ωρίμασε η ιδέα ότι ο επόμενος εκπρόσωπος Τύπου έπρεπε να προέρχεται από το χώρο της δημοσιογραφίας. Να ξέρει το χώρο από τα μέσα. Κάποια στιγμή, λοιπόν, ζήτησε από τους επιτελείς του να του προτείνουν ονόματα, ώστε να φτιάξει μια short list, από την οποία θα επέλεγε το νέο εκπρόσωπο Τύπου.

    Η λίστα έφτασε να περιέχει διψήφιο αριθμό ονομάτων, αλλά γρήγορα περιορίστηκε στους έξι, και μετά στους τρεις. Η Μαρία Σπυράκη εξαρχής βρέθηκε και στη διψήφια λίστα, αλλά και στις άλλες δυο, μικρότερες. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ο ίδιος την πρώτη βολιδοσκόπηση, όπως αποκάλυψε το mononews. Η ευρωβουλευτής του, δεν ήταν αρνητική. Παράλληλα, στενοί συνεργάτες του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, όπως ο σύμβουλος στρατηγικής του, Τάκης Θεοδωρικάκος, έριχναν, σε συνομιλίες τους με τα άλλα μέλη της λίστας, την ερώτηση αν θα είχαν ενδιαφέρον για μια τέτοια θέση.

    Η τριμελής, τελευταία λίστα που είχε στα χέρια του ο Κυριάκος Μητσοτάκης, περιελάμβανε  -εκτός της Μαρίας Σπυράκη- έναν δημοσιογράφο που κινείται στον κεντροδεξιό χώρο, εργάζεται σε μεγάλο εκδοτικό συγκρότημα το οποίο στηρίζει τη σημερινή ηγεσία της ΝΔ και είχε τα στοιχεία του «αντι-Τζανακόπουλου», κι έναν τρίτο δημοσιογράφο, που εργαζόταν ως αρθρογράφος σε άλλο μεγάλο εκδοτικό συγκρότημα, το οποίο επίσης εκφράζεται υπέρ της σημερινής ΝΔ.

    Οι πηγές του mononews επιμένουν ότι συμβουλευτικά ο Αντώνης Σαμαράς, ερωτηθείς από τον κ. Μητσοτάκη, έδωσε το πράσινο φως για την αξιοποίηση της νέας εκπροσώπου Τύπου, καθώς την είχε επιλέξει για την ίδια θέση στις παραμονές των εκλογών του 2015 κι είχε μείνει ευχαριστημένος από την επίδοσή της. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι γι αυτόν είναι καλή επιλογή και ο «αντι-Τζανακόπουλος».

    Και οι δυο άνδρες δημοσιογράφοι, που δεν επελέγησαν για τη θέση που ως σήμερα το πρωΐ κατείχε ο Βασίλης Κικίλιας, αναμένεται να αξιοποιηθούν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, εντός της Νέας Δημοκρατίας, με φόντο τις επόμενες βουλευτικές εκλογές.

    Ως προς τον διευθυντή του Γραφείου Τύπου του αρχηγού της αντιπολίτευσης, η αλλαγή σκυτάλης στη θέση του Εκπροσώπου Τύπου ήταν μια ευκαιρία για να απελευθερωθεί ο Μακάριος Λαζαρίδης, στενός συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη από την εποχή που ο τελευταίος ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Σαμαρά. Ο κ. Λαζαρίδης αναμένεται να είναι υποψήφιος στο νομό Καβάλας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θέλει να του στερήσει χρόνο από τις περιοδείες του, αλλά και να προκαλέσει τη δυσφορία άλλων υποψηφίων στην ίδια περιφέρεια, για προνομιακή μεταχείριση του στενού συνεργάτη του, εάν παρέμενε στη βιτρίνα της επικοινωνίας του κόμματος.

    Ο Κωνσταντίνος Ζούλας, που τον διαδέχεται, ήταν αρθρογράφος της Καθημερινής κι ανήκει στην οικογένεια των γνωστών δημοσιογράφων Στάμου, Οδυσσέα και Ανδρέα Ζούλα, ενώ είχε περιληφθεί στις λίστες του πιθανού αντικαταστάτη του Βασίλη Κικίλια.

    Κατά τα λοιπά, στη θέση της παραμένει η αναπληρώτρια του κ. Ζούλα και στενή συνεργάτις του Κυριάκου Μητσοτάκη Κύρα Κάπη, η οποία έχει καταγραφεί ως η πιο αξιόπιστη επαφή του γραφείου με το δημοσιογραφικό κόσμο αλλά και οι τρεις αναπληρωτές του Βασίλη Κικίλια, που παραμένουν στη θέση τους και επί Μαρίας Σπυράκη: Πρόκειται για τη Σοφία Ζαχαράκη, τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον Νίκο Ρωμανό. Μόνη, νέα προσθήκη είναι ο Σπύρος Σταυρίδης, ο οποίος είναι εγνωσμένων φιλελεύθερων απόψεων, παλαιός πολιτικός φίλος του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη και πολύ δραστήριος στην προάσπιση ιδεολογικών και πολιτικών θέσεων της παράταξης, στα κοινωνικά δίκτυα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μητσοτάκης – Σπυράκη: Οι μυστικές συναντήσεις στο Κολωνάκι και το παρασκήνιο των αλλαγών

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κυριάκος Μητσοτάκης: Άλλαξε εκ βάθρων το επικοινωνιακό επιτελείο της ΝΔ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Μ. Σπυράκη αντί του Β. Κικίλια στη θέση του εκπροσώπου της ΝΔ



    ΣΧΟΛΙΑ