• Big Story

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Big deal με 217 εκατ. δολ. για 8 πλοία

    Βαγγέλης Μαρινάκης Capital

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Ship Management


    Γεγονός είναι ότι ο ισχυρός εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε δύο από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της ποντοπόρου ναυτιλίας – την αγορά ξηρού φορτίου και τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων – συνολικού κόστους 217 εκατ. δολαρίων, καθώς ήταν από εκείνους που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.

    Οι τιμές τόσο των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2016 άγγιξαν ιστορικά χαμηλά επίπεδα και ο εφοπλιστής της Capital Ship Management προχώρησε, μέσα σε διάστημα μόλις 5 μηνών (Νοέμβριος 2016-Μάρτιος 2017), στην εξαγορά 8 συνολικά πλοίων, εκ των οποίων 3 bulkers και 5 containerships.

    Σημειώνεται ότι ο κ. Μαρινάκης είναι ένας από τους εφοπλιστές που έχουν δαπανήσει από τα μεγαλύτερα ποσά για εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων σε διεθνές επίπεδο, ενώ έρχεται πίσω μόνο από το Νορβηγό εφοπλιστή John Fredriksen, που εξαγόρασε το σύνολο του στόλου των 14 bulkers της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής Quintana Shipping – της οποίας επικεφαλής είναι ο Λευτέρης Παπατρύφων – για το ιλιγγιώδες ποσό των 364 εκατ. δολαρίων.

    Βαγγέλης Μαρινάκης SK Shipping
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “K Endeavour” της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    Η επένδυση στα containerships της Hanjin Shipping

    Όπως έγραψε το mononews.gr την Πέμπτη (23 Μαρτίου), ο κ. Μαρινάκης όπως όλα δείχνουν κατόρθωσε να κατοχυρώσει για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Capital Ship Management 5 πλοία της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping για το εντυπωσιακό ποσό των 150 εκατ. δολαρίων.

    Ο λόγος για τα χωρητικότητας 10.000-teu Hanjin United KingdomHanjin SpainHanjin NetherlandsHanjin China (όλα κατασκευής 2011) και Hanjin Korea (κατασκευής 2010), τα οποία έχουν «χτιστεί» στα ναυπηγεία της Samsung.

    Σύμφωνα πάντα με τους brokers, η μεγάλη αυτή επένδυση που φέρεται να έχει πραγματοποιήσει ο εφοπλιστής ανέρχεται στο ποσό των 150 εκατ. δολαρίων, ενώ η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί την αξία τους γύρω στα 152 εκατ. δολάρια.

    Μαρινάκης
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “K Ambition” της SK Shipping είναι χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής του έτους 2012

    Το deal με την SK Shipping στο ξηρό φορτίο

    Στις 7 Φεβρουαρίου του 2017, ο κ. Μαρινάκης ολοκλήρωσε την παραλαβή των τριών bulkers που είχε εξαγοράσει κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου του 2016 από τη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping. 

    Συγκεκριμένα, όπως είχε γράψει τότε το mononews.gr, παρέλαβε το τρίτο και τελευταίο φορτηγό πλοίο, το K Ambition (χωρητικότητας 178.929-dwt και κατασκευής 2012), το οποίο έχει πλέον μετονομαστεί σε “Attikos”, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στο στόλο της Capital. Όσον αφορά τα άλλα δύο capesizes της SK Shipping που αγόρασε ο κ. Μαρινάκης, αυτά είναι τα K Endeavour (νυν “Amigo II”, χωρητικότητας 179.000-dwt και κατασκευής 2011) και K Adventure (νυν “Aristofanis”, χωρητικότητας 179.900-dwt και κατασκευής 2011).

    Η επενδυτική αυτή κίνηση της Capital κυμάνθηκε συνολικά – και για τα τρία πλοία – στο ποσό των 67 εκατ. δολαρίων, με τα K Endeavour και K Adventure να κοστίζουν από 44 εκατ. δολάρια ενώ το K Ambition κυμάνθηκε στα 23 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τρεις γυναίκες της ναυτιλίας αποκαλύπτουν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δ. Προκοπίου: Η Centrofin πούλησε bulker για πρώτη φορά μετά από επτά χρόνια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners αγόρασε πλοίο από τη μητρική της έναντι 219 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ