• Big Story

    Γιάννης Κούστας: Τα προβλήματα με τις τράπεζες που πρέπει να λύσει έως τη 1η Απριλίου. Όλο το παρασκήνιο

    Κούστας

    Δρ. Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Danaos Corporation


    Λίγα 24ωρα έμειναν μέχρι την 1η Απριλίου, μία ημερομηνία που είναι ίσως η πιο κρίσιμη στην ιστορία της ναυτιλιακής Danaos Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να έχει βρεθεί η “χρυσή τομή” με τις πιστώτριες τράπεζες για να εξασφαλιστεί η παράταση του waiver που έχει λάβει για τις δανειακές της υποχρεώσεις και λήγει την πρώτη μέρα του ερχόμενου μήνα.

    Όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews.gr, η Danaos δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την κατάρρευση της Hanjin Shipping, η οποία είχε ναυλώσει οκτώ πλοία της, ενώ αν και κατάφερε να ναυλώσει εκ νέου τα πέντε εξ αυτών, με ναυλοσύμφωνα μικρής διάρκειας, οι χαμηλές τιμές στην αγορά των containerships δεν τη βοήθησαν να εξασφαλίσει ευνοϊκές συμφωνίες. Έτσι, στο δ’ τρίμηνο του 2016 εμφάνισε τεράστιες ζημίες συνολικού ύψους 446 εκατ. δολαρίων, οι οποίες την έφεραν σε πολύ δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να τηρήσει ορισμένους όρους δανειακών της συμβάσεων, το waiver για την εκπλήρωση των οποίων εκπνέει την 1η Απριλίου.

    Οι συζητήσεις της διοίκησης της εταιρείας με τις τράπεζες είναι σε πλήρη εξέλιξη, χωρίς να είναι σαφές αν αυτές βαίνουν προς αίσιο τέλος, αν και πηγές της αγοράς εμφανίζονται αισιόδοξες για την έκβαση των διαπραγματεύσεων.

    Πάντως, ο Mark Suarez, σύμβουλος της McQ Holdings, δήλωσε πρόσφατα στο TradeWinds ότι η Danaos έχει ακόμα επαρκή ρευστότητα για να περάσει χωρίς προβλήματα το 2017. Νομίζω ότι έχουν αρκετά καλή σχέση με την τράπεζα, ώστε να μπορούν να παρατείνουν αυτά τα waivers και να αναχρηματοδοτήσουν το χρέος κάποια στιγμή”, εκτίμησε ο Suarez, επισημαίνοντας ωστόσο πως αν η κατάσταση την αγορά δε βελτιωθεί, τότε η Danaos πιθανόν να βρεθεί σε δύσκολη θέση το 2018. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως τον Δεκέμβριο του 2018 θα κληθεί να αποπληρώσει χρέη άνω των 2,5 δις δολαρίων στους πιστωτές της, μεταξύ αυτών και οι Royal Bank of Scotland, Aegean Baltic Bank, Citibank, HSH Nordbank, ABN AMRO.

    Σίγουρα πάντως η κατάσταση στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κάθε άλλο παρά βοηθά την Danaos, καθώς οι χαμηλές τιμές που επικρατούν δεν της επιτρέπουν να επανέλθει στην ομαλότητα στο άμεσο μέλλον. Παρ’ όλα αυτά, οι προσεκτικές κινήσεις του Γιάννη Κούστα, με την επιχειρούμενη μείωση των λειτουργικών δαπανών και την αναζήτηση υποψήφιων ναυλωτών για τα “ελεύθερα” πλοία της Danaos, καθώς και οι ήδη υπάρχουσες συμφωνίες της εταιρείας με παγκόσμιους κολοσσούς της ναυτιλίας, όπως η Cosco και η Hyundai Merchant Marine, σίγουρα προσμετρώνται θετικά από τις πιστώτριες τράπεζες, που αναμένεται έστω και την ύστατη ώρα να δώσουν το “φιλί της ζωής” στην εταιρεία, εγκρίνοντας μία παράταση του waiver.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Grimaldi – HSW: Εφτασε η ώρα της αναμέτρησης των Ιταλών με τους Έλληνες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παρασκήνιο στη ναυτιλία: Θα ενώσουν τις δυνάμεις τους Γεωργιόπουλος-Fredriksen;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Συμφωνίες ναύλωσης για 15 πλοία της ανακοίνωσε η Stealth Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ