• Big Story

    Πάνος Γερμανός (Sunlight): Όταν ένας επιχειρηματίας εξάγει αληθινή βιομηχανία

    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας Public -Olympia Group

    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας Public -Olympia Group


    Οι παλαιότεροι θα το θυμούνται: προτού εξελιχθεί στον σημερινό κολοσσό της τεχνολογίας, το όνομα “Γερμανός” ήταν συνώνυμο της μπαταρίας. Ίσως να θυμούνται και το διαφημιστικό σλόγκαν της εταιρείας: “Μπαταρίες από ένα ρολόι μέχρι ένα ελικόπτερο”.

    Ο Πάνος Γερμανός, επικεφαλής του ομίλου εταιρειών Olympia, ξεκίνησε το 1980 να πουλά μπαταρίες σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα στην Μπενάκη, στο κέντρο της Αθήνας, από το οποίο ξεκίνησε τη σημερινή αυτοκρατορία του, που εκτείνεται sτο λιανικό εμπόριο, τις τηλεπικοινωνίες, τη διανομή προϊόντων τεχνολογίας, την παραγωγή software, τη χορήγηση καταναλωτικών δανείων και τη βιομηχανία. Και μία από τις εταιρείες του ομίλου Olympia εξακολουθεί να πρωτοπορεί στον τομέα ο οποίος ανέδειξε το επιχειρηματικό ταλέντο του Πάνου Γερμανού: τον τομέα των μπαταριών.

    Ο λόγος για τη Sunlight, μία εταιρεία με έδρα το Νέο Όλβιο Ξάνθης, την οποία ο Πάνος Γερμανός εξαγόρασε το 1991. Τότε ήταν μία μικρή εταιρεία που κατασκεύαζε βιομηχανικούς συσσωρευτές, όμως υπό την καθοδήγηση του επιχειρηματία και χάρη στις στρατηγικές συνεργασίες που επετεύχθησαν, μέσα σε λίγα χρόνια επεκτάθηκε σε μία ευρεία γκάμα μπαταριών, μεταξύ άλλων για αεροπορικές εφαρμογές και για… υποβρύχια – μάλιστα, οι μπαταρίες υποβρυχίων επρόκειτο να γίνουν το… best seller της!

    Τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε η Sunlight για το 2016 μιλούν από μόνα τους για το πόσο έχει εξελιχθεί αυτή η επιχείρηση τα τελευταία 25 χρόνια:

    • Διαθέτει 9% μερίδιο αγοράς στις μπαταρίες έλξης στην παγκόσμια αγορά
    • Έχει παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες (114 για την ακρίβεια)
    • Το 2016 κατέγραψε αύξηση αριθμού παραγγελιών κατά 60% σε σχέση με το 2015
    • Κατέγραψε επίσης πωλήσεις-ρεκόρ, που αντιστοιχούν σε 168,4 εκατομμύρια ευρώ έναντι 136,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2015, αύξηση της τάξεως του 23,3%
    • Κατέγραψε ακόμα αυξημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων  (EBITDA) κατά 28,9%,από 13,4 εκατ. ευρώ το 2015 σε 17,2 εκατ. ευρώ το 2016.
    • Το 2016 η παραγωγή της ξεπέρασε για πρώτη φορά το 1,5 εκατομμύριο μπαταρίες
    • Είναι ο Νο1 διανομέας καταναλωτικών μπαταριών Toshiba στον κόσμο
    • Κατέχει ηγετικό μερίδιο στον τομέα μπαταριών προηγμένης τεχνολογίας, σημειώνοντας ποσοστό επιτυχίας 70% σε παγκόσμιους διαγωνισμούς (!), καλύπτοντας 25 διαφορετικούς τύπους υποβρυχίων και έχοντας την δυνατότητα σχεδιασμού και παραγωγής κάθε τύπου μπαταρίας υποβρυχίου.

    Όλα αυτά ακούγονται παράδοξα αν σκεφτούμε ότι εδώ δεν πρόκειται για κάποια θηριώδη πολυεθνική επιχείρηση, αλλά για μία ελληνική εταιρεία, που δεν έχει το εργοστάσιό της σε κάποια χώρα που φημίζεται για τη βαριά βιομηχανία της, αλλά στην Ξάνθη. Όμως είναι αλήθεια ότι η Sunlight είναι μία εταιρεία πραγματικά εξωστρεφής, πραγματικά διεθνούς βεληνεκούς, και μάλιστα σε μία αγορά που δεν είναι και από τις πιο εύκολες του κόσμου.

    Σημειωτέον ότι αντίστοιχα πολύ καλές επιδόσεις είχε το 2016 και η Sunlight Recycling, αφού στο δεύτερο μόλις χρόνο λειτουργίας της κατέγραψε κέρδη σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, καταφέρνοντας να παράξει 15,6 χιλιάδες τόνους ανακυκλωμένου μολύβδου καταγράφοντας, έτσι, μία αύξηση της τάξης του 130% σε σχέση με το 2015.

    Και αν το 2016 υπήρξε ένα έτος-σταθμός για τη Sunlight, τίποτα δε φαίνεται ικανό να την αποτρέψει από ένα ακόμα καλύτερο 2017…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σόιμπλε: «Υπάρχει δυσκολία να βρεθεί συμφωνία με την Ελλάδα» – Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση Τσακαλώτου-Δανειστών

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Τράπεζα της Ελλάδος στηρίζει τον CEO της Attica Bank, Θεόδωρο Πανταλάκη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: O ESM πρέπει να γίνει ένα «ευρωπαϊκό ΔΝΤ»

     



    ΣΧΟΛΙΑ