• Big Story

    Ανατροπή της τελευταίας στιγμής γεννά ερωτηματικά εάν ο Β. Καλογρίτσας έχει τα λεφτά για ολόκληρο το πόθεν έσχες

    Βλαδίμηρος Καλογρίτσας

    Iωάννης-Βλαδίμηρος Καλογρίτσας. Επιχειρηματίας


    Κρίσιμες είναι οι επόμενες ώρες για τους 4 καναλάρχες καθώς είναι πλέον υποχρεωμένοι θα κληθούν να αποδείξουν εάν μπορούν να δικαιολογήσουν τα χρήματα που έδωσαν για να αποκτήσουν τις τηλεοπτικές άδειες. Μάλιστα για ολόκληρο το ποσό , όπως είχε  δεσμευθεί  η κυβέρνηση πριν την δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών . Όπως έγινε γνωστό μετά από διαβουλεύσεις πολλών ωρών τελικά βρέθηκε η φόρμουλα και έτσι ο έλεγχος δεν θα γίνει επί του ποσού της προκαταβολής αλλά επί του συνολικού το οποίο ο καθένας από τους 4 θα διαθέσει για να πάρει την τηλεοπτική άδεια.  Αξίζει να τονισθεί ότι ο  υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππας είχε πει πως «αυτή τη στιγμή πρέπει να βεβαιώσουν ότι μπορούν να καταβάλλουν την πρώτη δόση. Από εκεί και ύστερα θα το δούμε και θα πράξουμε τα ανάλογα». Υπενθυμίζεται ότι ένας εκ των νέων καναλαρχών ο Βαγγέλης Μαρινάκης ζήτησε το πρωί την άμεση διενέργεια ελέγχου “πόθεν έσχες” σε όλο το ποσό που κατέβαλε έκαστος εκ των τεσσάρων νικητών του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών.

    Όμως από το Λονδίνο για μια ακόμα φορά ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος επεσήμανε ότι ο νέος καναλάρχης Βλαδίμηρος Καλογρίτσας έχει τα χρήματα ώστε να αποκτήσει την άδεια, αλλά εξέφρασε αμφιβολίες αν θα περάσει και τον έλεγχο του πόθεν έσχες. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καλογρίτσας αγόρασε την δεύτερη κατά σειρά άδεια που δημοπράτησε η κυβέρνηση αντί του ποσού των 52,6 εκ ευρώ.

    Το μείζον ερώτημα είναι εάν ο κ. Καλογρίτσας  έχει την μεγάλη οικονομική επιφάνεια που χρειάζεται για να αποδείξει ότι έχει στο πορτοφόλι του  το ποσό των 52,6  εκ ευρώ. Ουδείς είναι σε θέση να πιστοποιήσει κάτι τέτοιο.

    Τις τελευταίες ώρες ο γνωστός κατασκευαστής δέχεται βολές ότι όχι μόνο δεν μπορεί να παραδώσει έργα αλλά ούτε καν τα έχει ξεκινήσει. Επιπρόσθετα μείζον θέμα έχει δημιουργηθεί καθώς το Υπουργείο υποδομών του ενέκρινε συμπληρωματική σύμβαση ύψους 12,8 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου στο νησί της Λέσβου. Το γεγονός έλαβε χώρα στις 26 Ιουλίου δηλαδή 1,5 μήνα  πριν τη διεξαγωγή της δημοπρασίας για τη χορήγηση τεσσάρων τηλεοπτικών αδειών. Έμπειροι κατασκευαστές δεν αποκλείουν τα χρήματα αυτά να έχουν ήδη εκταμιευθεί. Εάν πράγματι συμβαίνει αυτό τότε η εταιρία του κ. Καλογρίτσα έχει ήδη αποκτήσει σημαντική ρευστότητα.

    Οι πρώτες βολές 

    H Έπαρχος Κυκλάδων Θεώνη Λειβαδάρου μόλις προ ωρών εξέφρασε την έντονη ανησυχία της για το τέλμα στο οποίο βρίσκεται ένα σημαντικό έργο για τη Σαντορίνη, ο νέος περιφερειακός δρόμος Αεροδρομίου – Οίας, αφού οι εργασίες για την ολοκλήρωσή του δεν προχωρούν.

    Θεώνη Λειβαδάρου
    Θεώνη Λειβαδάρου. Έπαρχος Κυκλάδων

    Όπως αναφέρει σε επιστολή της “ Αναφέρουμε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ανέθεσε στην εταιρεία «Εγνατία ΑΕ» την κατασκευή του έργου, η οποία με τη σειρά της, ανέθεσε στη εταιρεία «ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ», την υλοποίηση του έργου. Ο νέος δρόμος, έχουμε την ελπίδα ότι θα δώσει λύση σε μεγάλο βαθμό, όμως διαπιστώνουμε δυστυχώς, ότι οι εργασίες ολοκλήρωσης έχουν σταματήσει. Επισημαίνω, ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία (σχεδόν σε καθημερινή βάση) με τους υπευθύνους της εταιρείας «ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ», παίρνω τη διαβεβαίωση ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα, αλλά μέχρι στιγμής ουδέποτε συνέβη κάτι τέτοιο. Επιπλέον, στο Επαρχείο μας, καταφθάνουν μηνύματα τοπικών εργολάβων, που χρησιμοποιούνται από την «ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ», ότι τους οφείλονται μεγάλα ποσά.”

    Παίρνει επιπλέον 12,8 εκ ευρώ 

    Όμως την ίδια ώρα μείζον θέμα προκύπτει με την πρόσφατη απόφαση της ειδικής υπηρεσίας δημοσίων έργων κατασκευής και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών του υπουργείου υποδομών, να εγκρίνει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 12,8 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου στο νησί της Λέσβου.

    Η εκτέλεση του έργου έχει ανατεθεί από το Μάιο του 2012 σε κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο συμμετέχει και η κατασκευαστική εταιρεία Τοξότης Α.Ε., ιδιοκτησίας του Χρήστου Καλογρίτσα.

    Το ζήτημα ηθικής τάξεως προκύπτει καθώς η πίστωση του ποσού των 12,8 εκατομμυρίων ευρώ εγκρίθηκε από το υπουργείο υποδομών λίγες μόλις εβδομάδες πριν τη διεξαγωγή της δημοπρασίας για τη χορήγηση τεσσάρων τηλεοπτικών αδειών.

    Η αρχική σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου είχε προϋπολογισμό ύψους 38 εκατομμυρίων ευρώ και ημερομηνία ολοκλήρωσης το Σεπτέμβριο του 2015.

    Η εργολαβία προέβλεπε πως σε μήκος εικοσιενός χιλιομέτρων η νέα οδός αναβαθμίζει τα χαρακτηριστικά του άξονα και της διατομής της, ενώ στο υπόλοιπο μήκος προβλέπεται κατασκευή εξ ολοκλήρου νέων τμημάτων.

    Σύμφωνα με την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου υποδομών, η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 12,8 εκατομμυρίων ευρώ κρίνεται αναγκαία, καθώς αποκαλύφθηκαν σημαντικά ευρήματα απολιθωμάτων, που προέρχονται από το απολιθωμένο δάσος του νησιού και δεν είχαν αποτυπωθεί στην περιβαλλοντική μελέτη του έργου.

    Ως εκ τούτου, ο τρόπος εκτέλεσης των εργασιών έπρεπε να αλλάξει και να συναφθεί συμπληρωματική σύμβαση. Από το ποσό των 12,8 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται στη συμπληρωματική σύμβαση, τα 7,3 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σε χωματουργικές εργασίες και τα υπόλοιπα σε άλλου είδους εργασίες, μελέτες και απρόβλεπτες δαπάνες.

    scan001 kalogritsas scan002 kalogritsas scan020 kalogritsas

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    http://www.mononews.gr/pos-enas-stolos-apo-85-plia-fantasmata-mpori-na-kani-ta-christougenna-mas-pio-akriva/72745

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ 

    http://www.mononews.gr/sok-ti-lei-o-korifeos-gkourou-ton-agoron-gia-ta-epitokia-ke-tin-anaptixi/72687



    ΣΧΟΛΙΑ