Ταξιδέψαμε στην Πάρο τις πρώτες μέρες του Αυγούστου με το ολοκαίνουργιο υβριδικό Jeep Avenger (εκδικητής).
H Πάρος όπως την βρήκαμε φέτος είναι ένα από τα ελληνικά νησιά που διαθέτει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, απευθυνόμενη σε αντίστοιχο κοινό, με κάκιστη σχέση αξίας – τιμής, ενοχλώντας ακόμη και αυτούς που δεν χρειάζεται να κοιτάξουν το λογαριασμό. Κατανοώ πλήρως ότι πρόκειται για ένα νησί που δεν παράγει τίποτε, έχει σημαντική έλλειψη νερού και μέχρι πρότινος ηλεκτροδοτούνταν εν μέρει από καύση πετρελαίου. Ακόμη η πετρελαιογεννήτρια βρίσκεται σε ψυχρή εφεδρεία.
Την επισκεφτήκαμε οικογενειακά καθώς η μικρή είναι στην ηλικία «μπαμπά θέλω να πάω στην Πάρο με τις φίλες μου». Το σχέδιο περιλάμβανε βραδινές εξόδους στην Νάουσα, οπότε την επιλέξαμε ως τόπο διαμονής, ώστε οι νυχτερινές μετακινήσεις να γίνονται με τα πόδια χωρίς τους κινδύνους της οδήγησης.
Το υβριδικό Jeep Avenger φωτογραφημένο στις Κολυμπήθρες με φόντο τη Νάουσα.
Για αυτές τις μέρες ιδανικό όχημα είναι κάποιο με χαμηλή κατανάλωση, χώρους, απόσταση από το έδαφος, όχι μεγάλο για να ελίσσεται και να παρκάρει εύκολα και ει δυνατόν άσπρο για λόγους άνεσης. Βλέπετε το άσπρο χρώμα αντανακλά τον ήλιο και το εσωτερικό παραμένει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Το ολοκαίνουργιο υβριδικό Avenger στην πλούσια κιόλας έκδοση Summit απαντούσε θετικά σε όλες τις προδιαγραφές, προσθέτοντας την αισθητική του, την ακαμψία του, την ενδοτικότητα της ανάρτησης που είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου και φυσικά το κύρος της Jeep.
Όσον αφορά στη μεταφορά με πλοίο από Ραφήνα για Πάρο, αξίζει να αναφέρω την υψηλής ποιότητας υπηρεσία, με κάκιστη σχέση αξίας – τιμής. Καθότι προέκυψε έκτακτη ανάγκη χρησιμοποίησα και το αεροπλάνο που πραγματικά βολεύει καθώς η πτήση διαρκεί μόλις 25 λεπτά. Μάλιστα ετοιμάζεται με γοργούς ρυθμούς και το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, που θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα και μεγαλύτερα αεροσκάφη. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο, δεν υπάρχει ταξί, ούτε εξυπηρετεί η συγκοινωνία. Ο τουρίστας μπορεί να μείνει εκεί για ώρα.
Αξίζει να τονιστεί πως μεταξύ των οι επαγγελματίες οδηγοί έχουν ένα σύστημα επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου που ενημερώνουν για αναμονή στο αεροδρόμιο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Είναι αξιέπαινοι γι’ αυτό. Συνολικά οι υποδομές από ύδρευση, άρδευση, οδικό δίκτυο, σήμανση, χώρους στάθμευσης, αστυνόμευση και μεταφορές επιδέχονται σημαντικής βελτίωσης στο νησί. Υψηλού επιπέδου είναι οι υπηρεσίες ενοικιάσεων οχημάτων. Υπάρχουν και ηλεκτρικά οχήματα – είδαμε πολλά Microlino – αλλά και Polaris Razor που γίνονται ανάρπαστα από τα ζευγάρια που αναζητούν περιπέτεια.
Το Avenger e-Hybrid αποτελεί μια εξηλεκτρισμένη πρόταση στην γκάμα της Jeep στα 4m. Χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από 1.200άρη κινητήρα βενζίνης με 100 PS και 205 Nm, ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζεται ούτε στο ελάχιστο η ευρυχωρία της καμπίνας, ενώ στον θερμικό κινητήρα έχει προσαρμοστεί ένα σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να μην γίνεται αντιληπτή.
Το σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσομοιάζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης και χάρη στην έξυπνη λειτουργία του εξασφαλίζει αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου. Η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Εκπέμπει 111-114 g/km CO2, οπότε δεν επιβαρύνεται από τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο. Να σημειωθεί και ότι υπάρχει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου έως 1.100 kg -με φρένα.
Χάρη στις λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing το Avenger e-Hybrid ήταν σε θέση να αντιμετωπίζει αμιγώς ηλεκτρικά σημαντικό μέρος της καθημερινότητάς μας στο νησί, αφού ο θερμικός κινητήρας μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς ανεξάρτητα από τον ηλεκτρικό, και το αντίστροφο. Χάρη δε στο E-Boost ο ηλεκτρικός μπορεί να συνδράμει με έως 55 Nm τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, τονώνοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα.
Με 0-100 km/h σε 10,9” και τελική ταχύτητα 184 km/h το Avenger e-Hybrid είχε τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα σβέλτο προσπέρασμα. Η κατανάλωσή του με συνεχή χρήση κλιματισμού και μεταφορά αποσκευών ήταν στα 6,9lt/100 km. Αξίζει να τονιστεί πως τα paddles στο τιμόνι δίνουν στον οδηγό τον έλεγχο του e-DCT6 κιβωτίου ταχυτήτων ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και να απολαμβάνει την εξαιρετική συμπεριφορά σε κάθε δρόμο.
O εικονιζόμενος κέδρος στον Αμπελά είναι 500 ετών και αποτελεί διατηρητέο μνημείο.
Οι μέρες της Πάρου δεν είχαν το τυπικό μελτέμι να βασανίζει όσους δεν έβρισκαν απάγκιο. Ο αέρας ήταν ελάχιστος, υπήρξε μάλιστα και μέρα με πλήρη άπνοια. Στο δρόμο οι οδηγοί ήταν ανυπόμονοι και αγενείς. Τα πιτσιρίκια κλασσικά δικάβαλο σε μοτοποδήλατα χωρίς κράνος και χωρίς αύριο. Θετική εντύπωση μου έκανε ότι πολλά προσεγμένα μαγαζιά, είτε στην παραλία, είτε σε εστιατόρια διέθεταν δικούς τους χώρους στάθμευσης, που πρόσφεραν στους πελάτες τους. Να τονιστεί ότι οι χώροι αυτοί δεν είναι αδειοδοτημένοι, δεν δίδουν αποδείξεις παροχής υπηρεσίας και δε ζητούν συγκεκριμένο αντίτιμο: «Ότι έχετε ευχαρίστηση» σου λέει ο άνθρωπος που σε εξυπηρετεί στεκόμενος ατελείωτες ώρες στο λιοπύρι. Ντροπή να πεις «δεν έχω ευχαρίστηση» έτσι όλα μαύρα, σαν πουρμπουάρ. Ωραίο σύστημα!
Στον αντίποδα τώρα το υβριδικό σύστημα e-Hybrid στο Jeep Avenger δεν προσθέτει περισσότερα από 60 kg σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, γι’ αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid είναι 1.280 kg. Αυτό βοηθάει σε όλα τα τερέν, ακόμα και στο χώμα όπου χάρη στα 200 mm απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα, το Avenger έχει κορυφαίες δυνατότητες για την κατηγορία του. Σημαντική συμβολή σε αυτό έχουν τόσο τα προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW) όσο και το Hill Descent Control που φροντίζει για σίγουρες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές.
Χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τα πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού, η υβριδική έκδοση αποτελεί τη μέση λύση ανάμεσα στην απλή έκδοση βενζίνης που ξεκινάει από τις €23.990 και την αμιγώς ηλεκτρική των 156 HP που έχει 400 km αυτονομίας και είναι ετοιμοπαράδοτη. Από κοινού αυτές οι τρεις εκδόσεις (υβριδική, ηλεκτρική, βενζίνης) συνθέτουν μια πλήρη γκάμα. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την την έκδοση e-Hybrid, με 48V ήπια υβριδικό σύστημα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Τα δύο αυτά στοιχεία εξασφαλίζουν από κοινού την οδηγική εμπειρία ενός full υβριδικού συστήματος μαζί με fun to drive χαρακτήρα, σε τιμή που ξεκινάει από τις €26.490.
Η γκάμα των εκδόσεων περιλαμβάνει τα επίπεδα εξοπλισμού Longitude, Altitude και Summit. Ακόμα και στο εισαγωγικό Longitude ο εξοπλισμός έχει όλα όσα χρειάζονται για εύκολη, άνετη και ασφαλή καθημερινότητα: Οθόνη αφής 10,25” για το infotainment, υπηρεσίες Uconnect, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16”, διατήρηση της λωρίδας κίνησης, αυτόνομο φρενάρισμα, αναγνώριση των οδικών σημάτων, αλλά και τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control, ως σύμμαχο για τις διαδρομές εκτός ασφάλτου.
Η Altitude προσθέτει μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες, τιμόνι με επένδυση από οικολογικό δέρμα, αυτόματο κλιματισμό και πίνακα οργάνων 10,25”, ενώ η κορυφαία Summit 18άρες ζάντες αλουμινίου, Full LED εμπρός φώτα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, επαγωγική φόρτιση, handsfree πόρτα χώρου αποσκευών, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, κάμερα οπισθοπορείας με drone view, αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο και παρακολούθηση τυφλού σημείου. Όλα τα Jeep Avenger διατίθεται πλέον και ανοιγόμενη ηλιοροφή, με συνολικό εμβαδό 0,9 m2 εκ των οποίων τα 0,2 m2 ανοίγουν. Τα μηχανικά μέρη καλύπτονται για 4 χρόνια ή 160.000 km, όπως σε όλα τα Avenger.
Στην Πάρο έχουν ανοίξει πολλά μαγαζιά υψηλού επιπέδου στην παραλία. Πραγματικά ξέρουν να πάρουν τα λεφτά και φροντίζουν τον πελάτη. Ο τελικός λογαριασμός έχει πρόβλημα θα έπρεπε να ζητούν τα μισά λεφτά. Δεν ξέρω βέβαια το ποσοστό κέρδους και το ποσοστό δυσκολίας να προσφέρεις τέτοιες υπηρεσίες σ’ έναν τόπο χωρίς πρωτογενή παραγωγή. Η νυχτερινή ζωή έχει πολύ έντονες διακυμάνσεις καθώς απευθύνεται κυρίως σε ανήλικα ή 18χρονα.
Τις πρώτες μέρες του Αυγούστου είχε όσο κόσμο χρειάζονταν. Στο λιμάνι Νάουσα κάθε μπαρ έχει τη δική του μουσική και όταν κάθεσαι στην πλατεία, φτάνει στα αυτιά σου μια ενοχλητική ασαφή μίξη δυνατών ήχων. Έχω πάει μερικές φορές στην Πάρο έχω πολλούς φίλους και γνωστούς, είδα αρκετούς τυχαία όσο έμεινα. Πήγα για χάριν της κόρης μου, δεν θα το επέλεγα αυτοβούλως. Ξέρω καλά ότι πολλοί διαφωνούν μαζί μου, αλλά έχει τόσα ωραία μέρη η Ελλάδα που νομίζω θα μείνουμε όλοι ικανοποιημένοι. Το υβριδικό Avenger ανταποκρίθηκε χωρίς προβλήματα στις ανάγκες της μετακίνησης στην Πάρο. Δυνατό του σημείο οι μετακινήσεις εντός αστικού ιστού όπου κινείται κυρίως ηλεκτρικά. Κορυφαίο του σημείο η ενδοτικότητα της ανάρτησης που προσδίδει στο αυτοκίνητο, άνεση και καλό κράτημα.
Η Νάουσα φωτογραφημένη το βράδυ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Jeep Avenger Hybrid
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500rpm
Ροπή: 205 Nm/1750rpm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.084 / 1.776 / 1.528 mm
Μεταξόνιο: 2.562 mm
Χώρος αποσκευών: 355lt
Βάρος: 1.363 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 26.490 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής έκδοση Summit 31.490)
Διαβάστε επίσης:
Η Junior και τα μυστικά της Alfa Romeo!