• AUTO

    Range Rover: Τα Evoque και Discovery Sport, τώρα και ως plug-in hybrid (pics)

    • NewsRoom


    Τα νέα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport premium compact SUV είναι τώρα διαθέσιμα με τεχνολογία plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) και παρέχουν την απόδοση, τη φινέτσα και την ικανότητα που αναμένουν οι πελάτες μαζί με μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 66 km και εκπομπές CO2 μόλις 32 g/km.

    Με το σήμα P300e, τα νέα plug-in hybrids Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport βασίζονται στην προηγμένη αρχιτεκτονική της Land Rover Premium Transverse, η οποία σχεδιάστηκε για να υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητα off-road της Land Rover. Τα νέα μοντέλα plug-in hybrid P300e συμπληρώνουν τα ήδη υπάρχοντα mild-hybrid SUV 48V, προσφέροντας νέα επίπεδα απόδοσης στην κατηγορία των premium compact SUV.

    Ο Nick Rogers, Executive Director of Product Engineering της Jaguar Land Rover, δήλωσε: «Σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εσωτερικά, η αρθρωτή, κλιμακούμενη και ευέλικτη αρχιτεκτονική της οικογένειας Ingenium μάς επιτρέπει να είμαστε από τους πρώτους στην αγορά με ένα τρικύλινδρο σύστημα plug-in hybrid, προσφέροντας στους πελάτες μας ακόμα περισσότερες επιλογές. Ο συνδυασμός της ηλεκτροκίνησης, της μείωσης του μεγέθους και του βάρους δίνει εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου, ηλεκτρική αυτονομία και οδήγηση στην πόλη με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είτε οδηγούμε μεγαλύτερες αποστάσεις εκτός δρόμου είτε στην πόλη, το πιο πρόσφατο plug-in hybrid μας προσφέρει την ίδια μεγάλη ικανότητα Land Rover και αυτοκυριαρχία με ηλεκτρική οδήγηση και απόδοση παγκόσμιας κλάσης.»

    Τα νέα μοντέλα προσφέρουν βιώσιμη απόδοση συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα 200PS (147kW) 1,5 λίτρου, με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 PS (80 kW) ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και τροφοδοτούμενο από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.

    Η απόδοση και η ικανότητα δεν επιδέχονται συμβιβασμούς, με επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα (0-60mph σε 6,1 δευτερόλεπτα) στο Range Rover Evoque. Εν τω μεταξύ, το Discovery Sport προσφέρει 0-100km/h σε 6,6 δευτερόλεπτα (0-60mph σε 6,2 δευτερόλεπτα). Και τα δύο μπορούν να φτάσουν ταχύτητες μέχρι 135 km/h (84 mph) χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.

    Η απόδοση είναι αξιοσημείωτη: το Range Rover Evoque P300e εκπέμπει μόλις 32g/km CO2 (WLTP) και διαθέτει μια ηλεκτρική με μηδενικό εύρος εκπομπή ρύπων εξάτμισης μέχρι 66km (41 μίλια), με οικονομία καυσίμου 1,4L/100km (201,8 mpg).

    Το Discovery Sport P300e μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 62 χιλιόμετρα (38 μίλια) χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ και προσφέρει οικονομία καυσίμου 1,6L/100km (175,5mpg). Χάρη στην ηλεκτροκίνητη τεχνολογία της, το Discovery Sport P300e παράγει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 36g/km.

    Range Rover Evoque P300e

    -Συνολική ισχύς / έξοδος ροπής: 309PS (227kW) / 540Nm[1]
    -Συνδυασμένη οικονομία καυσίμου WLTP: 1.4L/100km (201,8mpg)
    -Συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP: 32g/km
    -Αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία: 66km (41 μίλια)
    -Χρόνος ταχείας φόρτισης: 0-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά*
    -Discovery Sport P300e
    -Συνολική ισχύς / έξοδος ροπής: 309PS (227kW) / 540Nm[1]
    -Συνδυασμένη οικονομία καυσίμου WLTP: 1,6L / 100km (175,5mpg)
    -Συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP: 36g/km
    -Αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία: 62km (38 μίλια)
    -Χρόνος ταχείας φόρτισης: 0-80 τοις εκατό σε 30 λεπτά*
    -Λειτουργίες επιλέξιμες από τον οδηγό

    Οι οδηγοί και των δύο μοντέλων μπορούν να επιλέξουν από τρεις τρόπους οδήγησης που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους, είτε είναι στην πόλη είτε οδηγούν σε αυτοκινητόδρομο:

    Η λειτουργία HYBRID (η προεπιλεγμένη λειτουργία οδήγησης) – συνδυάζει αυτόματα ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα. Η λειτουργία προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και στην υπολειπόμενη αυτονομία της μπαταρίας. Η είσοδος ενός προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ενεργοποιεί τη λειτουργία Predictive Energy Optimisation (PEO) για την έξυπνη ενσωμάτωση δεδομένων διαδρομής και GPS με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και της άνεσης για το επιλεγμένο ταξίδι.

    Η λειτουργία EV (Ηλεκτρικό όχημα) – επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα χρησιμοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία, για ήσυχες διαδρομές με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.

    Λειτουργία SAVE – δίνει προτεραιότητα στον κινητήρα καύσης ως κύρια πηγή ενέργειας, διατηρώντας την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο επιλεγμένο επίπεδο.

    Τεχνολογία PHEV

    Τα νέα compact SUV παράγονται χρησιμοποιώντας την Premium Transverse Architecture της Land Rover, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να φιλοξενήσει τεχνολογίες plug-in και mild-hybrid. Το υλικό είναι έξυπνα τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο της καμπίνας χωρίς να περιορίζεται ο εσωτερικός χώρος.

    Το Electric Rear Axle Drive (ERAD) τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η μπαταρία αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12, με πάχος χαλύβδινου undertray 6 mm που προστατεύει την μπαταρία χωρίς να επηρεάζεται η χαρακτηριστική ικανότητα των οχημάτων να κινούνται σε οποιοδήποτε εδάφους.

    Το προηγμένο Electric Rear Axle Drive (ERAD) διαθέτει έναν ελαφρύ, πρακτικό και αποτελεσματικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται άψογα στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link.

    Σε ταχύτητες άνω των 135km/h (84mph), ο ηλεκτρικός κινητήρας αποσυνδέεται για να μειώσει την οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσει την απόδοση για να επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτό το όριο.

    Το συμπαγές κουτί διακλάδωσης υψηλής τάσης (HVJB) κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μια άλλη τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει το DC: μετατροπέας DC (αλλάζει ρεύμα υψηλής τάσης από την υβριδική μπαταρία σε χαμηλή τάση για να υποστηρίξει το δίκτυο 12 volt) και τον ενσωματωμένο φορτιστή 7kW που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο.

     

    Δίπλα σε αυτό είναι ο μετατροπέας Belt-integrated Starter Generator (BiSG), ο οποίος μέσω έξυπνης ηλεκτρικής διαχείρισης μπορεί να στείλει ενέργεια ανάκτησης στην μπαταρία υψηλής τάσης για αποθήκευση για χρήση αργότερα ή για άμεση αναδιάταξη, προκειμένου να υποστηρίξει την πλήρη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς.

    Ένα νέο σύστημα brake-by-wire αντικαθιστά το παραδοσιακό brake vacuum servo και συνδυάζει άψογα την ανατροφοδοτούμενη πέδηση και την πέδηση με τριβή για να παρέχει συνεπή και ακριβή αίσθηση πεντάλ. Το σύστημα μπορεί να δώσει επιβράδυνση φρεναρίσματος έως και 0,2 g, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια των οχημάτων για να επαναφορτίσει την μπαταρία σε πολύ υψηλές στροφές.

    Ο ευφυής εντοπισμός του συστήματος PHEV σε όλη τη δομή βελτιώνει τη δυναμική, μειώνει το κέντρο βάρους κατά έξι τοις εκατό και βελτιώνει περαιτέρω την κατανομή βάρους εμπρός-πίσω.

    Φόρτιση

    Τα νέα μοντέλα PHEV διατίθενται με το καλώδιο οικιακής φόρτισης Mode 2, επιτρέποντας στους πελάτες να φορτίζουν πλήρως το αυτοκίνητο από την πρίζα σε 6 ώρες και 42 λεπτά, το οποίο είναι ιδανικό για φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

    Για την ταχύτερη φόρτιση, το καλώδιο φόρτισης Mode 3 επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται σε έναν οικιακό επιτοίχιο πίνακα 7kW AC ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC: αυτό επιτρέπει τη φόρτιση από 0-80% σε μόλις 1 ώρα και 24 λεπτά. Οι πιο γρήγοροι χρόνοι φόρτισης επιτυγχάνονται με το αυξανόμενο δημόσιο δίκτυο σημείων φόρτισης DC: στα 32KW DC, το 0-80% διαρκεί μόλις 30 λεπτά.

    Το πτερύγιο της θύρας φόρτισης βρίσκεται στο πίσω φτερό – στην αντίθετη πλευρά του οχήματος από το στόμιο του ρεζερβουάρ.

     

    Οι πελάτες μπορούν να παραμείνουν συνδεδεμένοι με το Evoque και το Discovery Sport PHEV μέσω της έξυπνης εφαρμογής για κινητά InControl Remote της Land Rover. Είτε στο σπίτι είτε έξω, η εφαρμογή επιτρέπει στους πελάτες να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματος, να προετοιμάζουν το όχημα για το ταξίδι ή ακόμα και να θέτουν χρονοδιακόπτη φόρτισης για να επωφεληθούν από χαμηλά τιμολόγια ενέργειας.

    Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προετοιμάσουν αυτόματα τη θερμοκρασία της μπαταρίας και της καμπίνας πριν από την έναρξη μιας διαδρομής: αν χρησιμοποιήσετε την παροχή ρεύματος για να το κάνετε αυτό όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο και δεν αντλείτε ενέργεια από την μπαταρία όταν αρχίζετε να οδηγείτε, τότε μεγιστοποιείτε την αυτονομία και βελτιώνετε την άνεση των επιβατών.

    Τρικύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων

    Ένας υπερσύγχρονος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων PHEVs: το τελευταίο μέλος της αρθρωτής, ευέλικτης οικογένειας κινητήρων Ingenium, η οποία έχει τώρα τρεις, τέσσερις και έξι κυλίνδρους.

    Ο ελαφρύς κινητήρας αλουμινίου – 37 kg ελαφρύτερος από τον τετρακύλινδρο – προσφέρει ισχυρή απόδοση και φινέτσα με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.

    Αυτός ο κινητήρας μικρής χωρητικότητας επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τριβής, που συμβάλλουν στην εξαιρετική του απόδοση. Η πολλαπλή εξαγωγή είναι ενσωματωμένη στην κεφαλή του κυλίνδρου αλουμινίου, συμβάλλοντας στους γρήγορους χρόνους προθέρμανσης και ελαχιστοποιώντας την απόσταση των θυρών εξαγωγής από τον στροβιλοκινητήρα του υπερσυμπιεστή για βελτιωμένη απόκριση.

    Η διάταξη των τριών κυλίνδρων προσφέρει καλύτερη ροή καυσαερίων, διασφαλίζοντας ότι ο τροχός του στροβίλου παρέχει ενίσχυση της πίεσης σχεδόν στιγμιαία. Μια πολύ αποδοτική φόρτιση ψύξης με αέρα Watercooled σημαίνει ότι η πυκνότητα του αέρα που εισάγεται στους θαλάμους καύσης παραμένει υψηλή, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση και την αποτελεσματικότητα σε όλη την περιοχή λειτουργίας του κινητήρα.

    Τα μοντέλα τριών κυλίνδρων – όπως και τα ήπια υβριδικά μοντέλα τεσσάρων κυλίνδρων – διαθέτουν επίσης μια μονάδα belt-integrated starter-generator (BISG). Αυτό λειτουργεί παράλληλα με το ERAD για την παροχή ανατροφοδοτούμενης πέδησης, επαναφόρτιση της μπαταρίας στις υψηλές στροφές, αλλά και ομαλότερη, πιο αθόρυβη και ταχύτερη λειτουργία stop-start από ένα παραδοσιακό μοτέρ μίζας.

    Νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων

    Ένα ομαλό νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει επιλεγεί για να ταιριάζει με την απόδοση ισχύος και ροπής του τρικύλινδρου κινητήρα και λειτουργεί άψογα με το ERAD. Εκτός του ότι είναι 5 kg ελαφρύτερο από το κιβώτιο εννέα ταχυτήτων που χρησιμοποιείται στα άλλα μοντέλα, η νέα έκδοση οκτώ ταχυτήτων προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση και αλλαγή ενώ αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υβριδικού συστήματος.

    Κόστος ιδιοκτησίας

    Στη Μεγάλη Βρετανία, ο μέσος όρος μετακίνησης οχημάτων είναι 30,2 χλμ. (18,8 μίλια) την ημέρα. Τόσο το Discovery Sport PHEV όσο και το Evoque PHEV μπορούν να οδηγήσουν προς και από την εργασία δύο φορές σε λειτουργία EV προτού χρειαστεί επαναφόρτιση.

    Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων σε καύσιμα και ενέργεια, οι πελάτες PHEV οχημάτων μπορούν επίσης να αναμένουν να επωφεληθούν από τις ισχυρές υπολειμματικές αξίες.

    Τα Range Rover Evoque PHEV και Land Rover Discovery Sport PHEV είναι τώρα διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά παράλληλα με το στάνταρ σύστημα Mild Hybrid 48 volt.



    ΣΧΟΛΙΑ