Υπάρχει ένα πολύ κλειστό club 34 παγκόσμιων πρωταθλητών στη F1 στα 75 χρόνια του θεσμού. Μερικοί όπως ο Μ.Σουμάχερ και ο Χάμιλτον έχουν από 7 τίτλους. Ο Φάντζιο έχει 5 τίτλους και οι Προστ, Φέτελ και Φερστάπεν από 4 τίτλους. Δεδομένης της απόδοσης της Red Bull που φέτος – ως τώρα – δεν είναι ανταγωνιστική αλλά και της απόστασης (97 βαθμοί) που χωρίζει το Φερστάπεν από την κορυφή (Πιάστρι 284 βαθμοί) είναι βέβαιο (όχι μαθηματικά, αλλά ρεαλιστικά) πως φέτος θα έχουμε νέο πρωταθλητή. O Φερστάπεν έχει πάρει 4 συνεχόμενους τίτλους από το 2021, το ερώτημα που τίθεται ευθέως, είναι: Ποιος θα τον εκθρονίσει και θα γίνει το 35ο μέλος αυτού του κλειστού club; Η McLaren έχει μια διαφορά 299 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, προφανώς θα διατηρήσει τον τίτλο και μπορεί μαθηματικά να το εξασφαλίσει σύντομα (ακόμη και στο Μπακού). Από κει και πέρα οι Πιάστρι και Νόρις θα μονομαχήσουν ελεύθερα (;) για τον τίτλο. Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς προφανώς η διαφορά των 9 βαθμών – απομένουν 274 βαθμοί να μοιραστούν – ανάμεσα τους δεν διασφαλίζει πολλά. Οι δυο τους ως τώρα έχουν σχεδόν ίδιες επιδόσεις:

Από τη McLaren είναι ξεκάθαρο πως είναι ελεύθεροι να δώσουν μάχη στην πίστα αρκεί να μην τρακάρουν μεταξύ των, όπως έγινε στον Καναδά, με υπαιτιότητα του Νόρις (παραδέχτηκε αμέσως το λάθος του). Τι μπορεί να καθορίσει τη μάχη μεταξύ των; Προφανώς οι λεπτομέρειες όπως και η απόδοση τους. Αλλά υπάρχουν και κάποιοι άλλοι παράγοντες που σίγουρα θα παίξουν ρόλο:
– Ψυχολογία
Ο Πιάστρι δείχνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά στον εαυτό του. Ο Νόρις δείχνει πιο εύθραυστος και αυτό μπορεί να παίξει το ρόλο του, καθώς η πίεση θα εντείνεται αγώνα με τον αγώνα.
– Ανταγωνισμός
Ενόσω οι δυο οδηγοί της McLaren θα έχουν την προσοχή τους επικεντρωμένη στο να βρίσκεται ο ένας μπροστά από τον άλλο, πιθανά κάποιοι οδηγοί από τις Ferrari, Mercedes αλλά και ο Φερστάπεν να μπουν ανάμεσά τους σε κάποιους αγώνες, επηρεάζοντας έτσι τη συγκομιδή βαθμών.
– McLaren
H βρετανική ομάδα αργά ή γρήγορα θα πρέπει να διαλέξει στρατόπεδο. Ακόμη κι αν δεν το κάνει φανερά, πίσω από τις κλειστές πόρτες θα δοθεί κάποιο προβάδισμα. Πιθανά χωρίς να το γνωρίζουν ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.

Προσωπική μας εκτίμηση είναι πως το πρωτάθλημα θα το πάρει ο Πιάστρι καθώς μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την ακραία πίεση. Όμως γνωρίζουμε καλά, πως κάθε λεπτομέρεια μετρά και μπορεί να κάνει τη διαφορά υπέρ του Αυστραλού ή του Βρετανού. Όπως το 2008 όταν ο Γκλοκ γλίστρησε στην τελευταία στροφή και ο Χάμιλτον πήρε τον τίτλο από το Μάσα. Όπως το 2010 που ο Αλόνσο έμεινε πίσω από τον Πετρόφ στο Άμπου Ντάμπι και πήρε ο Φέτελ τον τίτλο. Όπως το 2021 που ο αλυτάρχης Μάικλ Μάσι – πάλι στο Άμπου Ντάμπι – αποφάσισε να επιτρέψει στα μισά μονοθέσια που ήταν ένα γύρο πίσω, να περάσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας, δίνοντας έτσι τον τίτλο στο Φερστάπεν. Όλα δείχνουν ότι πάμε για μεγάλο τελικό φέτος. Ναι ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς είναι και πάλι στο Άμπου Ντάμπι (7/12).
To πρόγραμμα των αγώνων που απομένουν είναι:
Διαβάστε επίσης:
Mazda CX-80: Κορυφαίο σε ασφάλεια (video)
