• AUTO

    Παρουσίαση του νέου Audi Q4 e-tron!

    Παρουσίαση του νέου Audi Q4 e-tron!


    Παρακολουθήσαμε την πανελλήνια παρουσίαση του πρώτου Q4 στην ιστορία της Audi. Σημεία των καιρών, είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

    Οι άνθρωποι της Kosmocar οργάνωσαν μια άψογη παρουσίαση για το νέο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της Audi όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να αποκομίσουμε μια πρώτη αίσθηση.

    Καταρχάς πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο 2ης γενιάς, σε πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα (ΜΕΒ). Στα λίγα χιλιόμετρα που διένυσα είχα την αίσθηση μιας πολύ προσεγμένης ποιοτικής κατασκευής, χωρίς προβλήματα νεότητας. Πολύ σύντομα ξεχνάς πως πρόκειται για ηλεκτροκίνητο όχημα, σε απορροφούν η άνεση και οι αυτοματισμοί του. Στα σχέδια της Audi είναι να παρουσιάσει ως το 2025 30 ηλεκτρικά μοντέλα. Έχουν λάβει δε την απόφαση ότι από το 2026 θα παρουσιάζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επένδυση που σχεδιάζουν υπερβαίνει τα 12 δις ευρώ. Μάλιστα εγκαταλείπουν σταδιακά τα MHEV και τα PHEV θα είναι όπως λένε μια πρόσκαιρη λύση.

    Ο επικεφαλής της Audi στην Ελλάδα Αντρέας Χαλμπές κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης.

    Το Q4 e-tron και η coupe έκδοση του Q4 Sportback e-tron, με μήκος 4.588 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά και ύψος 1.632 χιλιοστά (τιμές για το Q4 e-tron), τοποθετούνται στην κατηγορία των C SUV. Η αρχιτεκτονική της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) στην οποία βασίζονται τα compact ηλεκτρικά SUV της Audi επιτρέπει μια εντελώς νέα χωροταξική εκμετάλλευση.

    Τα τεχνολογικά εξαρτήματα χρειάζονται λιγότερο χώρο από το θερμικό κινητήρα:

    Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει σχεδιαστεί ως επίπεδο μπλοκ κάτω από το διαμέρισμα επιβατών, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας εδράζεται στον πίσω άξονα (στα 4κινητα υπάρχει ένα ακόμη στον μπροστινό άξονα). Το μικρότερο εμπρός τμήμα στεγάζει το καλοριφέρ, τον ηλεκτρικό ενισχυτή πέδησης και τον κλιματισμό. Ο μπροστινός πρόβολος μετρά μόλις 86 εκατοστά, το μεταξόνιο φτάνει τα 2,76 γενναιόδωρα μέτρα – ακόμη περισσότερο από ό,τι στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους SUV. Το εσωτερικό που προκύπτει έχει μήκος 1,83 μέτρα, παρόμοιο με ένα μεγάλο, “full size” SUV. Ακόμα και η είσοδος είναι εύκολη: Οι πόρτες ανοίγουν φαρδιά και τα καθίσματα βρίσκονται σε μια άνετα υψηλή θέση.

    Στο ηλεκτρικό SUV, ο οδηγός και έως και τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν ένα γενναιόδωρα ευρύχωρο εσωτερικό, που καθίσταται δυνατό εν μέρει από το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένα επίπεδο πάτωμα αντί για κεντρική σήραγγα. Η θέση του καθίσματος στη δεύτερη σειρά είναι σχεδόν επτά εκατοστά υψηλότερη από ό,τι στο μπροστινό μέρος, ενώ εξακολουθεί να προσφέρει άφθονο χώρο κεφαλής – και ο χώρος για τα γόνατα είναι επίσης άφθονος. Όσον αφορά την ευρυχωρία, τα συμπαγή ηλεκτρικά SUV της Audi ξεπερνούν τους άμεσους ανταγωνιστές τους στην premium κατηγορία.

    Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει την πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, η οποία εκτείνεται σε μια μεγάλη περιοχή της οροφής. Η σκοτεινή απόχρωση και το σχεδόν αδιαφανές ηλεκτρικά ελεγχόμενο κάλυμμα εμποδίζει το εσωτερικό να θερμανθεί. Ο αυτόματος κλιματισμός είναι στάνταρ ενώ υπάρχουν επιλογές έκδοσης με έλεγχο τριών ζωνών και θερμαινόμενο παρμπρίζ.

    Στην Audi στέκονται στους προαιρετικούς προβολείς Matrix LED και στα φώτα ημέρας με τέσσερις ξεχωριστές επιλέξιμες υπογραφές κάτι που γίνεται για πρώτη φορά.

    Ηλεκτρικοί κινητήρες και ηλεκτρική κίνηση quattro

    Διατίθενται τρεις διαφορετικές εκδόσεις (35,40,50): βασική έκδοση με ισχύς 125 kW (170 PS) και κίνηση στους πίσω τροχούς, μεσαία έκδοση με 150 kW (204 PS), κορυφαία με μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS). Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα είναι μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM), υψηλής ενεργειακής απόδοσης (92%).

    Η ηλεκτρική τετρακίνηση υλοποιείται με ασύγχρονο κινητήρα στον μπροστινό άξονα (ASM) που ενεργοποιείται ανάλογα με τις ανάγκες. Το Q4 50 e-tron quattro επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα

    Για το μικρό μοντέλο (etron 35) υπάρχει μπαταρία με χωρητικότητα καθαρό 52 kWh (ακαθάριστο 55 kWh) και για τα μεγαλύτερα (etron 40, 50) μπαταρία με καθαρό 77 kWh (ακαθάριστο 82 kWh). Η μικρή έχει 9 κυψέλες, η μεγάλη 12.

    Όσον αφορά στην ανάρτηση μπροστά υπάρχουν γόνατα McPherson, πίσω πέντε σύνδεσμοι. Οι ζάντες είναι από 19 έως 21 ίντσες, με αεροδυναμικό σχεδιασμό. Τα πίσω ελαστικά είναι ελαφρώς φαρδύτερα λόγω πίσω κίνησης ώστε να προσφέρουν σταθερότητα οδήγησης και σπορ αίσθηση. Προσφέρονται σπορ ανάρτηση (στάνταρ στην S line), προοδευτικό τιμόνι (στάνταρ σε μοντέλα quattro), Audi drive select (στάνταρ στο Sportback) και ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης (επιλογή διαθέσιμη για όλα τα μοντέλα).

     


    Στα τεχνικά χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν η ηλεκτρική τετρακίνηση, η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 ή 0,26
    Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής των μοντέλων ξεκινούν από 44.900 € (39.469 € με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), για το Q4 e-tron 35

    Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δακτυλίδια στην compact SUV κατηγορία, είναι πλέον διαθέσιμα και στην Ελλάδα, άμεσα το πρώτο, με το δεύτερο να ακολουθεί από το φθινόπωρο.

    Χάρη στη δυνατότητα φόρτισης με ρυθμό έως 125 kW ανά ώρα, τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron σε ιδανικές συνθήκες φορτίζουν σε μόλις 10’ με αρκετή ενέργεια, για διάνυση περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Η αυτονομία φτάνει έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP (για το πισωκίνητο Q4 40 e-tron).

    Ο προοδευτικός και σύγχρονος σχεδιασμός των δύο μοντέλων είναι τυπικός Audi, τόσο λειτουργικός όσο και αεροδυναμικός: το Q4 e-tron επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 ενώ το Q4 Sportback e-tron επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερη τιμή, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26.

    Αναλυτικά, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για το Audi Q4 etron έχουν ως εξής:

     

     

    Διαβάστε επίσης:

    H νέα μορφή της F1!

    Η νέα Mercedes C-Class πάτησε Ελλάδα!

    Jeep Compass: Η πυξίδα μας έβγαλε Χαλκιδική!

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ