Το όνομα Symbioz δεν είναι τυχαίο. Εμπνέεται από τη λέξη «συμβίωση» και αναφέρεται στην αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου, τεχνολογίας και περιβάλλοντος. Όπως η φύση ισορροπεί τα στοιχεία της, έτσι και το νέο Renault Symbioz ισορροπεί αποδοτικότητα, οικονομία και άνεση, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.
Η εξωτερική του εμφάνιση αποπνέει δυναμισμό και αρμονία. Οι ήρεμες γραμμές του αμαξώματος, η αεροδυναμική σιλουέτα και οι λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα αποκαλύπτουν την μοντέρνα ταυτότητα της έκδοσης Εsprit Alpine που είχαμε για δοκιμή.
Με «βλέμμα» σύγχρονο, γεμάτο αυτοπεποίθηση τα εμπρός φωτιστικά σώματα led αποπνέουν φρεσκάδα σε συνδυασμό με το νέο λογότυπο της Renault. Τα φώτα ημέρας σε σχήμα κεραυνού συνυπάρχουν με τους κάθετους αεραγωγούς ενισχύοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα. Στο προφίλ του, οι καθαρές γραμμές με ελαφρώς ανοδική πορεία πηγαίνοντας προς τα πίσω, σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 19″, προσδίδουν στιβαρότητα και αναδεικνύουν τον SUV χαρακτήρα του.
Στο πίσω μέρος επικρατεί καθαρή σχεδίαση με σχεδόν επίπεδη την πόρτα αποσκευών. Τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα led τριγωνικής σχεδίασης ταιριάζουν αρμονικά στη συνολική εμφάνιση. Η αναγραφή του μοντέλου στο κέντρο με μαύρα γράμματα προσδίδει μια σπορ πινελιά ενώ το προστατευτικό στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα το οποίο απέχει αρκετά από το έδαφος, μας θυμίζει πως πρόκειται για SUV.
Στο εσωτερικό, ο διάκοσμος εντυπωσιάζει με την προσοχή στη λεπτομέρεια. Υλικά υψηλής ποιότητας, οικολογικής προέλευσης, συνδυάζονται με άσπρες ραφές και μεταλλικές πινελιές esprit Alpine, δημιουργώντας μια αίσθηση premium φιλοξενίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10″ προβάλει όλες τις πληροφορίες ταξιδιού. Άλλη μια οθόνη 10,4″ στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment OpenR Link με ενσωματωμένο Google, προσφέρει εργονομία και συνδεσιμότητα. Στα πλεονεκτήματα του, οι φυσικοί διακόπτες για την ρύθμιση του κλιματισμού. Ο φωτισμός περιβάλλοντος αλλάζει με βάση τη διάθεση ή το πρόγραμμα οδήγησης, ενώ τα καθίσματα εξασφαλίζουν στήριξη και άνεση σε κάθε διαδρομή.
Είναι ευρύχωρο και αυτό είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του Symbioz. Οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση σε όλα τα καθίσματα, με αρκετό χώρο για τα πόδια και έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους για τα αντικείμενα της καθημερινότητας. Ο χώρος αποσκευών στα 492 lt, φτάνει έως τα 1.582 lt με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, καθιστώντας το ιδανικά για οικογενειακές εξορμήσεις.
Το μεγαλύτερο ατού του υβριδικού Renault Symbioz βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 lt συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας ισχύ 145 PS και μέγιστη ροπή 250 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου συνεχούς μετάδοσης Multimode. Το υβριδικό σύστημα, εντός πόλης κινείται κυρίως ηλεκτρικά, ενώ όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πάρει μπρος, η μετάβαση είναι πολύ ομαλή και ο θόρυβος περιορισμένος και καθόλου ενοχλητικός.
Διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual) καλύπτοντας κάθε προτίμηση και κάθε ανάγκη ανάλογα το οδικό δίκτυο. Κινηθήκαμε περισσότερο μες την πόλη και η επιλογή μας ήταν το πρόγραμμα Eco, με την υψηλότερη ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας. Μας βοηθούσε και στο φρενάρισμα καθώς αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού το αυτοκίνητο επιβράδυνε χωρίς απαραίτητα να αξιοποιούμε το πεντάλ του φρένου. Μάλιστα σε εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο κρατήσαμε την μέση κατανάλωση όπου στη μια εβδομάδα δοκιμής μας ήταν στα 5,3 lt/100km, προσφέροντας αυτονομία κοντά στα 900 km σε μεικτό κύκλο, γεγονός που μαρτυρά πως με ήπια οδήγηση στον αστικό ιστό μπορεί να φτάσει και τα 1.000 km.
Υποδειγματική άνεση και σταθερότητα προσφέρει η μαλακής ρύθμισης ανάρτηση. Εμπρός γόνατα McPherson και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και γέρνει ελάχιστα στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης αν και είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες προσφέροντας ευελιξία, στις πιο υψηλές ταχύτητες είναι ακριβές με τον οδηγό να νιώθει πως έχει τον πλήρη έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα πέδησης είναι ομαλό και επαρκές, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού συνεπικουρεί στο φρενάρισμα χωρίς να «κουράζει» ουσιαστικά τα φρένα.
Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας (ACC), προειδοποίηση τυφλού σημείου (BSW) και αποφυγή απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας κατά την προσπέραση (E-LKA), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά την οπισθοπορεία με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών (R-AEB), σύστημα ασφαλούς εξόδου (OSE) κλπ. Η παρεμβατικότητα και οι ήχοι των συστημάτων είναι τόσο όσο χρειάζεται ώστε να μην ενοχλούν και δημιουργούν νεύρα ή άγχος στον οδηγό.
Το Renault Symbioz συνολικά είναι ένα C-SUV που απευθύνεται σε όσους αναζητούν ισορροπία ανάμεσα σε τεχνολογία, απόδοση και άνεση σε τιμή από 28.900€. Το οδηγείς ευχάριστα στην καθημερινότητα, προσφέρει ευκολία και ευελιξία ενώ οι χώροι του εξυπηρετούν τον οικογενειάρχη που θέλει να φύγει για ένα ταξίδι. Ανταγωνίζεται μοντέλα όπως: MG ZS max, Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai, Opel Frontera, Citroen C3 Aircross, Omoda 5. To Symbioz ξεχωρίζει με την γαλλική του φινέτσα και το φουλ υβριδικό σύστημα που προσφέρει οικονομία στα καύσιμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Symbioz full hybrid E-Tech 145
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 250 Nm
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μετάδοσης Multimode
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.413 / 1.797 / 1.575 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Χώρος αποσκευών: 492 lt -1.582 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.423 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 32.900 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υψηλά κέρδη από Citigroup – Ανοδική αναθεώρηση για κερδοφορία από Wells Fargo
- Ρωσία: Το αργό πετρέλαιο εκτοξεύεται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών
- Χρηματιστήριο: Τι συμβαίνει με Metlen και ΟΠΑΠ
- Πετραλιάς: H Ελλάδα αποτελεί σημείο αναφοράς οικονομικής, πολιτικής και δημοσιονομικής σταθερότητας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Μπορεί ένα ακίνητο 300.000 ευρώ να βγει σε πλειστηριασμό για 100.000 ευρώ; Πότε έχει νόημα να αμυνθεί ο οφειλέτης και πότε όχι
