Η KGM αποτελεί τη νέα εποχή της γνωστής κορεάτικης εταιρίας SsangYong, που μετονομάστηκε, διατηρώντας όμως την πολύχρονη εμπειρία της στην κατασκευή στιβαρών SUV. Η παράδοση συναντά την καινοτομία, καθώς η εταιρία επενδύει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση με μοντέλα όπως το Torres EVX. Στην Ελλάδα, η εισαγωγή της KGM πραγματοποιείται από τον όμιλο Θεοχαράκη ο οποίος και μας έδωσε την ευκαιρία να γνωριστούμε με την εταιρία οδηγώντας το ηλεκτρικό Torres.


Το Torres είναι ένα SUV που ελκύει το βλέμμα με την πληθωρική του εμφάνιση. Η συνολική του παρουσία αποπνέει στιβαρότητα, με το μυώδες αμάξωμα να συνδυάζει αιχμηρές γραμμές, μοντέρνες λεπτομέρειες και πινελιές που θυμίζουν παλιά σκληροτράχηλα SUV. Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα led τα οποία αποτελούνται από 2 ευθείες γραμμές στα άκρα και ενώνονται μεταξύ τους με διακεκομμένες γραμμές προσδίδοντας μια premium και εντυπωσιακή εμφάνιση ειδικά τις βραδινές ώρες. Το καπό με τα δύο πλαστικά στα άκρα που μοιάζουν σαν «πιάστρες» σε περίπτωση που χρειαστεί να δέσουμε κάτι, προσδίδουν δυναμισμό. Πιο χαμηλά, ο τονισμένος προφυλακτήρας με έντονες ακμές, αναδεικνύει έναν off-road χαρακτήρα.

1


Από το πλάι, φαίνεται το μέγεθός του, με το μήκος του να φτάνει τα 4.715 mm. Έντονοι θόλοι τροχών, δυναμικές γραμμές στις πόρτες, «γεμάτες» ζάντες αλουμινίου 18″ και μια στενή γραμμή παραθύρων με τα πίσω να είναι φιμέ για προστασία από τον ήλιο. Οι ράγες οροφής προσθέτουν στον SUV χαρακτήρα του, ενώ πηγαίνοντας προς τα πίσω θυμίζει τα παλιά θηριώδη αμερικάνικα SUV με το τρίτο σε σειρά τζάμι όπου ουσιαστικά είναι στον χώρο αποσκευών.


Στο πίσω μέρος, τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα led δημιουργούν μια μοντέρνα ταυτότητα, ενώ η μεγάλη πίσω πόρτα εξασφαλίζει ευκολία πρόσβασης στον χώρο αποσκευών. Έχει γίνει μια προσπάθεια να προσομοιάσει το κάλυμμα της ρεζέρβας που είχαν παλιότερα τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα στην πόρτα του χώρου αποσκευών και για αυτόν τον λόγο το χερούλι για να την ανοίξουμε βρίσκεται στην δεξιά πλευρά. Αρχικά σε μπερδεύει ελαφρώς νομίζοντας πως θα ανοίξει προς τα αριστερά η πόρτα αλλά τελικά ανοίγει προς τα πάνω. Συνολικά, η σχεδίασή του δεν είναι συνηθισμένη, διαθέτει όμως μοντέρνα στοιχεία και καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητο.


Μπαίνοντας στο Torres, το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι το φωτεινό, λευκό-γκρι εσωτερικό της έκδοσης δοκιμής, που δίνει αίσθηση ευρυχωρίας και ουσιαστικά κάνει το ήδη μεγάλο και άνετο εσωτερικό να μοιάζει ακόμη μεγαλύτερο. Οι δύο μεγάλες οθόνες, μία 12,3″ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία πάλι 12,3″ για το σύστημα πολυμέσων, κυριαρχούν στο ταμπλό προσφέροντας ευκολία χειρισμών και σύγχρονη αισθητική. Συνδέεται ενσύρματα με το κινητό μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Οι φυσικοί διακόπτες για τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και του κλιματισμού λείπουν, με αποτέλεσμα την απόσπαση προσοχής μέχρι να συνηθίσουμε να τα βρίσκουμε μες το μενού της οθόνης. Ευτυχώς το πολυλειτουργικό τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για μουσική, τηλέφωνο και τον αυτοπροσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας.


Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν θερμαινόμενα και ψυχόμενα καθίσματα με άνετη πλευρική στήριξη, ενώ οι πίσω διαθέτουν θερμαινόμενα καθίσματα και άνεση χώρου για τα πόδια και το κεφάλι. Τα υλικά φινιρίσματος δείχνουν προσεγμένα και με καλή συναρμογή. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι άφθονοι και πρακτικοί, από θήκες για μπουκάλια έως έξυπνες υποδοχές για προσωπικά αντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών στα 703 lt είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας και με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.662 lt, μετατρέποντας το SUV σε πραγματικό εργαλείο για οικογένειες ή όσους αγαπούν ταξίδια και εξορμήσεις. Το περιβάλλον συνολικά αποπνέει ήρεμη και άνετη αίσθηση χωρίς να χάνει την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από ένα SUV.


Το ηλεκτρικό Torres κινείται χάρις στον ηλεκτρικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 152 kW (207 PS) και μέγιστη ροπή 339 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας χαρακτηρίζεται από ζωντάνια και ικανότητα για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις. Σε συνδυασμό με το βάρος κοντά στους δύο τόνους, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές και ταιριάζουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και σε ορισμένες συνθήκες η δύναμη φτάνει στους τροχούς με κάπως απότομο τρόπο, με αποτέλεσμα να σπινάρει συχνά, με μικρή δυσκολία να βρει πρόσφυση ακόμη και στην λειτουργία eco πατώντας ελαφρά και σταδιακά το πεντάλ του γκαζιού.


Η μπαταρία των 73,4 kWh νέας τεχνολογίας, γνωστή ως «cell to pack», τοποθετεί τις ορθογώνιες κυψέλες τύπου blade απευθείας στο «πακέτο» μπαταρίας για μεγαλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα και αυξημένη ασφάλεια. Εξασφαλίζει σταθερή παροχή ενέργειας, ενώ στη δοκιμή μας σημειώθηκε μέση κατανάλωση 17,6 kWh/100 km και πραγματική αυτονομία έως 430 km, τιμή ιδιαίτερα αξιόλογη για την κατηγορία συνυπολογίζοντας το βάρος του και το μέγεθός του. Ο χαρακτήρας του κινητήρα είναι δυναμικός, χαρίζοντας ευκολία στην οδήγηση της πόλης αλλά και άνεση σε ταξίδια. Κινηθήκαμε κατά κύριο λόγο στην λειτουργεία Eco και με την ανάκτηση ενέργειας στο μέγιστο επίπεδο. Υπάρχουν όμως και τα προγράμματα Sport και Comfort, όπου ανάλογα την περίσταση και τις συνθήκες οδήγησης μπορούμε να τα επιλέξουμε με μικρές διαφοροποιήσεις στην απόκριση του γκαζιού και στον ρυθμό επιτάχυνσης.


Η ανάρτησή του είναι ενδοτική και μαλακής ρύθμισης. Δείχνει πρόθυμη να απορροφήσει τις περισσότερες ανωμαλίες προσφέροντας άνεση και ησυχία στην πόλη. Ωστόσο, με το βάρος του να φτάνει κοντά στους 2 τόνους, οι ατέλειες γίνονται πιο αισθητές σε υψηλές ταχύτητες, δηλαδή στα όρια ταχύτητας του αυτοκινητοδρόμου ή σε δρόμους με ιδιαίτερα έντονο ανάγλυφο στον ασφαλτοτάπητα, δημιουργώντας στιγμές έντασης για τον οδηγό. Στο εμπρός μέρος εφοδιάζεται με γόνατα McPherson και πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους, συνδυασμός που γενικά χαρίζει ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και σταθερότητα.


Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο με αποτέλεσμα να κάνει το αυτοκίνητο μήκους 4.715mm να είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι αρκετά ελαφριά, θυσιάζοντας ελαφρώς την ακρίβεια χωρίς όμως να δημιουργεί πρόβλημα καθώς δεν είναι αυτοκίνητο φτιαγμένο για κινείται γρήγορα σε διαδρομή με συνεχείς αλλαγές πορείας.


Στον τομέα των φρένων, η απόδοση είναι επαρκής, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με 3 επίπεδα λειτουργίας και ρύθμιση μέσω paddles πίσω από το τιμόνι κάνει τη ζωή πιο εύκολη, ιδιαίτερα στην καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη. Παρά το μέγεθός του, το Torres κρύβει καλά τον όγκο του και κινείται με ευκολία σε στενούς δρόμους, ενώ το ύψος από το έδαφος των 169 mm του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί και σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, με την προϋπόθεση φυσικά της σωστής επιλογής ελαστικών.


Όπως τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Εφοδιάζεται με μετωπικούς/πλευρικούς και τύπου κουρτίνας αερόσακους προστατεύοντας τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα προστασίας ανατροπής, υποβοήθηση εκκίνησης σε κλίση, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προσοχής οδηγού, αυτοπροσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας, αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ. κλπ. Οι κάμερες περιμετρικής θέασης σε συνδυασμό με τους αισθητήρες παρκαρίσματος κάνουν το παρκάρισμα πιο εύκολο αλλά και πιο ακριβές από ποτέ.


Ως συμπέρασμα, το KGM Torres EVX διαθέτει ισχυρά όπλα για να κερδίσει μια θέση στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών SUV. Από τη μία, η ευρυχωρία, η αυτονομία και ο κορυφαίος εξοπλισμός του το καθιστούν μια σοβαρή και αξιόλογη επιλογή για οικογένειες και για εκείνους που θέλουν χώρους. Από την άλλη, η επιβλητική του εμφάνιση με την ξεχωριστή του σχεδίαση τραβάει τα βλέμματα και για κάποιον που θέλει να περνάει απαρατήρητος ίσως και να μην είναι η ιδανική επιλογή. Η ηρεμία και οι ελάχιστοι θόρυβοι στο εσωτερικό βοηθουν ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ξεκούραστα ταξίδια. Με τιμή στα 38.190€ (δεν περιλαμβάνεται το όφελος κρατικής επιδότησης) για την έκδοση Club Plus του αυτοκινήτου δοκιμής επάξια διεκδικεί μια θέση στην κατηγορία των D-SUV. Σε μια κατηγορία όπου η σχέση κόστους/αυτονομία/άνεσης παίζει καθοριστικό ρόλο καλείται να αντιμετωπίσει τα: Tesla Model Y, Toyota bZ4X, VW ID.5, Hyundai Ioniq 5, Skoda Enyaq, Geely EX5, Ford Capri, KIA EV6. Αν κάποιος επέλεξε να εισέλθει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Torres EVX μπορεί να μη απαντά σε κάθε πρόκληση, αλλά θα μπει στο μάτι του γείτονα και αποτελεί καλό συνοδοιπόρο για τόσο στα ταξίδια όσο και στην καθημερινότητα εντός πόλης.


Τεχνικά χαρακτηριστικά KGM Torres EVX 2WD Club Plus
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 73,4 kWh
Ισχύς: 152 kW (207 PS)
Ροπή: 339 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.715 / 1.890 / 1.725 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.915 kg
Χώρος αποσκευών: 703 lt έως 1.662 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 17,6 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 430 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 38.190 ευρώ

 

Διαβάστε επίσης 

Συνεργασία Toyota-Samsung

F1: Οι πανηγυρισμοί των πρωταθλητών

Ένα εκατομμύριο plug-in hybrid Volvo