• AUTO

    Οδηγούμε το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 6

    • Του Άγγελου Πάρχα


    Με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, απόδοση 240kw(325PS) και τιμή στις 61χ. είναι το πιο ακριβό μοντέλο της εταιρείας.

    Η σειρά Ioniq της Hyundai έχει ήδη κερδίσει τη φήμη της για την εξαιρετική τεχνολογία και την υψηλή απόδοση στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Με το Ioniq 6, η εταιρεία συνδυάζει το μοναδικό στυλ με την προηγμένη τεχνολογία ηλεκτρoκίνησης. Η εξωτερική του εμφάνιση το καθιστά ξεχωριστό καθώς με την πρωτοποριακή σχεδίασή του και το αεροδυναμικό του σχήμα προκαλεί εντύπωση αιχμαλωτίζοντας τα βλέμματα. Δεν το συναντάς καθημερινά. Το σμιλεμένο σχήμα με απλές αλλά αισθησιακές καμπύλες έχει τις ρίζες του στο concept EV Prophecy της εταιρίας. Με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,24, οι αεροδυναμιστές έχουν επιτύχει μειωμένη αντίσταση αέρα όταν το αυτοκίνητο κινείται, το οποίο συντελεί στην αποδοτικότητα που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό όχημα ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Στον εμπρός προφυλακτήρα υπάρχουν ενεργές εισαγωγές αέρα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του είναι κλειστό για καλύτερη αεροδυναμική, καθώς οι ανάγκες ψύξης στο εμπρός μέρος είναι μειωμένες λόγω ηλεκτροκινητήρα.

    Φώτα led σε σχήμα που θυμίζουν ανθρώπινο μάτι, μαύρες επενδύσεις σε προφυλακτήρες και πλαϊνά μαρσπιέ, εξωτερικοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, λαβές θυρών με αυτόματη ανάδυση/βύθιση στην θύρα, σκούρα κρύσταλλα (φιμέ) πίσω επιβατών και πίσω παρμπρίζ, ανοιγόμενη ηλιοροφή, τροχοί 20″ σε σχήμα που μοιάζει με χιονονιφάδα και λεπτομέρειες με γλυκές καμπύλες στα φτερά εμπρός και πίσω. Μειωμένο διάκενο μεταξύ τροχού και θόλου ένα αεροδυναμικό στοιχείο το οποίο αποτρέπει την αποκόλληση της ροής του αέρα από τους τροχούς, μεγιστοποιώντας την επίδραση των αεροδυναμικών ζαντών. Στο πίσω μέρος με την πρώτη ματιά το βλέμμα πάει στην ελλειπτική αεροτομή η οποία είναι διαμορφωμένη με διαφανή υλικά που παραπέμπουν σε γυαλί και αναδεικνύουν τον μοναδικό χαρακτηριστικό led φωτισμό της, ενώ ο προοδευτικός φωτισμός led με pixelated τεχνολογία, απλώνεται σχεδόν σε όλον τον πίσω προφυλακτήρα εντυπωσιάζοντας κυρίως στο σκοτάδι. Από το πλάι το σχήμα του παραπέμπει σε σταγόνα καθώς ορίζεται από καθαρές επιφάνειες και αρμονία της αισθητικής και της λειτουργικότητας.

    Κομψά κρυμμένες στο αμάξωμα, οι πτυσσόμενες χειρολαβές αναδύονται ενισχύοντας το προφίλ υψηλής τεχνολογίας του Ioniq 6 συμβάλλοντας παράλληλα και στην αεροδυναμική του απόδοση. Το εσωτερικό σε ταξιδεύει στο μέλλον. Οθόνη αφής 12,3″ για τα συστήματα ενημέρωσης – ψυχαγωγίας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ δημιουργούν μια εμφάνιση υψηλής τεχνολογίας που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Για την ενίσχυση της αίσθησης της ευρυχωρίας  αφαιρέθηκαν τα πλήκτρα από τις πόρτες (ώστε η πόρτα να γίνει πιο λεπτή) και τοποθετήθηκαν στην κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας η οποία με την σχεδίασή της παρέχει άφθονο αποθηκευτικό χώρο χωρίς να σε εγκλωβίζει.

    Ατμοσφαιρικός φωτισμός με την επιλογή εξατομίκευσης ανάλογα με την διάθεση των επιβατών και του οδηγού ώστε να νιώθουν πιο χαλαροί και άνετοι. Πολυλειτουργικό τιμόνι με flat bottom, διαθέτει κουμπιά για τον ήχο και την απάντηση κλήσεων, διακόπτη προφίλ οδήγησης (drive mode) και paddles για την ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας. Πίσω από το τιμόνι έχει τοποθετηθεί και ο λεβιές επιλογής σχέσεων δημιουργώντας πρόσθετο ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, εμπρός θύρα USB για σύνδεση Apple car play & Android auto και άλλες 2 θύρες USB C στα πίσω καθίσματα. Θερμαινόμενα καθίσματα και για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες, μια προσθήκη που προσμετρά θετικά στα ήδη γοητευτικά δερμάτινα ανοιχτού μπεζ μαλακής αίσθησης καθίσματα. Η ανοιγόμενη ηλιοροφή ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας επιτρέποντας να εισέλθει περισσότερο φως και δροσερός αέρας.

    Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο ηλεκτρικών κινητήρων, έναν εμπρός και έναν πίσω, συνολικής απόδοσης 240kW (325 PS) / 605 Nm. Μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερούς χωρητικότητας 77,4 kWh με αυτό το σύνολο να αφορά το αυτοκίνητο δοκιμής, καθώς υπάρχουν άλλες δύο εκδόσεις: πισωκίνητη με 151 PS και μπαταρία 53kWh, πισωκίνητη με 229 PS και μπαταρία 77 kWh. Οδηγώντας την πιο ισχυρή έκδοση, οι επιδόσεις για ένα αυτοκίνητο 2,1 τόνων εντυπωσιάζουν (0-100km/h: 5,1 sec).

    Πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα, άρα σημαντικός παράγοντας είναι η αυτονομία όπου με μια πλήρη φόρτιση είδαμε πραγματικά 400 χλμ σε μικτές συνθήκες κίνησης (πόλη, αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός δρόμος). Σε αυτό μας βοήθησε αρκετά η επιλογή προφίλ eco και η ρύθμιση μέγιστης ανάκτησης ενέργειας (i-pedal) όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο χωρίς ή με ελάχιστη χρήση των φρένων. Υπάρχουν άλλα δύο προφίλ οδήγησης: normal & sport, αλλάζοντας την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και την ευαισθησία του τιμονιού ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού υπό όλες τις πιθανές συνθήκες οδήγησης, αυξάνοντας ή μειώνοντας αντίστοιχα την κατανάλωση η οποία στο πλαίσιο δοκιμής μας ήταν στις 18,1 kWh/100 km. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας σε σταθμό DC 50 kW (συνεχές ρεύμα) ο χρόνος φόρτισης είναι 73 λεπτά από το 10% στο 80%, σε σταθμό DC 350 kW ο χρόνος φόρτισης είναι 18 λεπτά από το 10% στο 80% ενώ η φόρτιση σε οικιακή πρίζα είναι πολύ αργή φορτίζοντας με ρυθμό 1,2 kW ανά ώρα (μεταφράζεται σε περίπου 60 ώρες για πλήρη φόρτιση).

    Εμείς φορτίζοντας σε DC 60Kw φορτιστή της ΔΕΗ Blue στην Τρίπολη, είδαμε ρυθμό φόρτισης 60kw την ώρα.

    Στην ρύθμιση της ανάρτησης έχει επιτευχθεί η χρυσή τομή: Θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε σκληρή με μικρός εύρος κίνησης, αλλά σε καμία περίπτωση δε νιώσαμε να «κοπανάει» ούτε να μας κουράζει. Τείνει να είναι ενδοτική και ταυτόχρονα να αποπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό σε συνθήκες πίεσης σε μια απαιτητική διαδρομή σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς εναλλαγές πορείας. Περιορισμένες οι κλίσεις ενώ το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται άμεσα και απόλυτα με ίσως πιο μαλακή αίσθηση από αυτή που θα περιμέναμε αν αναλογιστούμε και το βάρος. Ο συνδυασμός ανάρτησης γόνατα Mac Pherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζει άνεση και στιβαρότητα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20″ και το χαμηλό προφίλ (245/40 R20) το οποίο ελαχιστοποιεί την πλευρική παραμόρφωση του ελαστικού.

    Το σύστημα πέδησης ανταποκρίνεται με ακρίβεια και ασφάλεια χωρίς να κουράζεται, καθώς συνεπικουρεί και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, όπου το αυτοκίνητο επιβραδύνει ανακτώντας ενέργεια με διπλό όφελος τόσο στην φόρτιση της μπαταρίας όσο και στην μικρότερη φθορά των αναλώσιμων (τακάκια, δισκόπλακες).

    Ο χώρος των επιβατών εμπρός και πίσω είναι παραπάνω από αρκετός, χωρίς να δυσκολεύει τους ψηλότερους ενήλικες οι οποίοι θα βολευτούν καλά. Σημαντικό ρόλο παίζει η απουσία κεντρικού τούνελ μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών στα 401 lt έχει βάθος αλλά είναι ελαφρώς περιορισμένος καθώς και το άνοιγμα του πορτ μπαγκαζ είναι μικρό παρουσιάζοντας δυσκολία στην μετακίνηση ενός ογκώδους αντικειμένου.

    H εμπειρία του ταξιδιού είναι ξεκούραστη και άνετη τόσο στην καθημερινή κίνηση εντός πόλης αλλά και εκτός αστικού ιστού. Το Ioniq 6 εφοδιάζεται με συστήματα ασφαλείας τα οποία καθιστούν την μετακίνηση κυρίως ασφαλή ενώ παράλληλα βοηθούν τον οδηγό ώστε ο ίδιος να μην κουράζεται και να είναι παραγωγικός και ξεκούραστος κατά την άφιξη στον προορισμό του. Μερικά από αυτά είναι:

    -Highway Driving Assist 2ης γεννιάς: σας βοηθάει να διατηρείτε μία ορισμένη απόσταση και ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα,

    -Forward Collision-Avoidance Assist: σας ειδοποιεί για οχήματα που φρενάρουν ή είναι σταματημένα, καθώς και για ποδηλάτες και πεζούς στην πορεία σας και εφαρμόζει αυτόματα πλήρη ισχύ πέδησης σε περίπτωση ανάγκης,

    -Lane Following Assist: διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας σε ταχύτητες μεταξύ 0 και 185 km/h στον αυτοκινητόδρομο ή σε δρόμους πόλεων,

    – Lane Keeping Assist: στέλνει οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις αν αρχίσετε να

    απομακρύνεστε από τη λωρίδα σας χωρίς φλας και ασκεί διακριτικά ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα του.

    – Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου με πέδηση,

    – Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με κάθετα διερχόμενα κατά την όπισθεν με πέδηση,

    – Προβολή τυφλού σημείου στον πίνακα οργάνων και οι κάμερες ενεργοποιούνται με τη χρήση του φλας κατά την αλλαγή λωρίδας,

    – Σύστημα 4 καμερών περιφερειακής επόπτευσης 360°.

    Υπάρχουν και άλλα πολλά συστήματα, μας προκάλεσε όμως ευχάριστη εντύπωση το σύστημα το οποίο μέσω GPS αναγνωρίζει ότι θα εισέλθουμε σε τούνελ και κλείνει τα παράθυρα για να διατηρήσει την ποιότητα αέρα βγάζοντας το μήνυμα στην κεντρική οθόνη: Closing windows & blocking outside air for comfort).

    Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας είναι πιο έντονη απ΄ ότι θα έπρεπε. Συνολικά πάντως η παρουσία της Hyundai με το Ioniq 6 στην συγκεκριμένη κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει πως έχει μέλλον και αποδεικνύει ότι η ηλεκτρική κινητικότητα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια αναπόσπαστη και θεμελιώδης μετατροπή στον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε. Με τον συνδυασμό της αισθητικής, της απόδοσης και της βιωσιμότητας, δημιουργεί ένα νέο πρότυπο για τη μελλοντική κινητικότητα.

    Εναλλακτικές επιλογές αποτελούν τα BMW i4 και Tesla Model 3.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Ioniq 6

    Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 77,4 kWh (λιθίου ιόντων πολυμερούς)

    Ισχύς: 239kW (325PS)

    Ροπή: 605 Nm

    Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο, μειωτήρας μονής ταχύτητας

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.855 / 1.880 / 1.495 mm

    Μεταξόνιο: 2.950 mm

    Βάρος: 2.096 kg

    Χώρος αποσκευών: 401 lt

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,1 sec

    Τελική ταχύτητα: 185 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18,1 kWh/100 km

    Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 420 km.

    Εκπομπές CO2: 0

    Τέλη κυκλοφορίας: 0

    Τιμή: 61.190 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)



    ΣΧΟΛΙΑ