Το Ford Capri, που πήρε το όνομά τους από το γνωστό Ιταλικό νησί, έγραψε τη δική του ιστορία από τη δεκαετία του ΄60 έως και τα μέσα της δεκαετίας του ΄80. Ήταν ένα προσιτό ευρωπαϊκό coupe, με σπορ χαρακτήρα για το ευρύ κοινό. Η Ford θέλησε να επαναφέρει το όνομα. Πλέον όχι ως ένα κλασσικό coupe με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ως ένα σύγχρονο SUV, αμιγώς ηλεκτρικό, προσαρμοσμένο στην εποχή της βιώσιμης κινητικότητας.


Δεν θυμίζει τον προκάτοχό του στην εξωτερική σχεδίαση και σίγουρα δεν πρόκειται για αναβίωση. Δίνει όμως μια μοντέρνα ερμηνεία του κλασσικού στυλ, διατηρώντας coupe σχεδίαση με το μεγάλο καπό εμπρός, τα πρησμένα πλαϊνά πίσω φτερά και το αεροδυναμικό σχήμα στο πίσω μέρος. Με μήκος 4.643 mm τοποθετείται στην κατηγορία των D SUV και οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η εμφάνισή του τραβά τα βλέμματα.

1


Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από λεπτά Led φωτιστικά σώματα, ενσωματωμένα σε μια συμπαγή και αεροδυναμική μάσκα, χωρίς παραδοσιακή γρίλια. Μεγάλο λογότυπο στο κέντρο, ενώ οι καθαρές γραμμές με την σχεδόν κατακόρυφη σχεδίαση υποδηλώνουν μια μοντέρνα προσέγγιση και προσδίδουν την ηλεκτρική ταυτότητά του. Η εισαγωγή αέρα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα χαμηλά στον προφυλακτήρα αξιοποιείται για καλύτερη ψύξη του ηλεκτροκινητήρα.


Παρατηρώντας το από το πλάι, είναι εμφανής η coupe σχεδίαση όπως χαμηλώνει ήπια προς τα πίσω. Του χαρίζει ένα σπορ προφίλ χωρίς όμως να θυσιάζεται η πρακτικότητα. Οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες ελαφρού κράματος 20″ στην έκδοση Premium του αυτοκινήτου δοκιμής, οι έντονες γραμμές στους θόλους και το μακρύ μεταξόνιο με τους τροχούς σχεδόν στα άκρα, προσδίδουν δυναμισμό και τονίζουν την αίσθηση σταθερότητας.


Ενιαία φωτιστικά σώματα Led που διατρέχουν όλο το πλάτος στο πίσω μέρος, δίνουν όγκο ενώ η αναγραφή του μοντέλου στο μέσο, κεντρίζει το ενδιαφέρον. Αρχοντική και διακριτική σχεδίαση με στοιχεία πολυτελούς SUV, με το μαύρο γυαλιστερό στο κάτω μέρος να κάνει ωραία αντίθεση με το κόκκινο Lucid Red του υπόλοιπου αμαξώματος.


Ανοίγοντας τις μεγάλες πόρτες συναντάμε τεχνολογία και πρακτικότητα με φουτουριστική προσέγγιση. Το Ford Capri ακολουθεί τη σύγχρονη τάση των μινιμαλιστικών ταμπλό, με επίκεντρο μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 14,6” για το σύστημα πολυμέσων και όλες τις ρυθμίσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου. Άλλη μια μικρότερη οθόνη αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο είναι φλατ σχεδίασης πάνω και κάτω. Αξίζει να τονιστεί πως η μεγάλη οθόνη μετακινείται διαγώνια προς τα πάνω αποκαλύπτοντας ένα κρυφό χώρο αποθήκευσης αντικειμένων.


Αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών με χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων, μαλακών πλαστικών και διακριτικών διακοσμητικών. Άνετοι χώροι, μαλακής αίσθησης καθίσματα, θερμαινόμενα τα εμπρός και λειτουργεία μασάζ στου οδηγού εξασφαλίζουν ευχάριστες μετακινήσεις. Διαθέτει αεραγωγούς για το σύστημα κλιματισμού για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Παρά το γεγονός πως η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος, ακόμη και οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα, έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και δεν τους περιορίζει το ύψος.


Διαθέτει όλα τα σύγχρονα καλούδια, όπως ασύρματη φόρτιση κινητού, θύρες USB-C εμπρός και πίσω, ηχοσύστημα B&O (10 ηχεία, 480 Watt), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι ανάμεσα στα καθίσματα, κάτω από την κεντρική κονσόλα με την σχεδίαση γέφυρας να δημιουργεί επιπλέον χώρο, ποτηροθήκες και θήκες στις πόρτες εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες. O χώρος αποσκευών δεν προβληματίζει, έχοντας στην διάθεσή μας 572 lt, με δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων φτάνοντας έως και τα 1.505 lt.


Στα χέρια μας είχαμε την πισωκίνητη έκδοση (RWD) με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 210 kW (286 PS). Μέγιστη ροπή του κινητήρα 545 Nm και μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh. Διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης: Eco, Sport, Normal, Individual. Ανάλογα την περίσταση επιλέγουμε το αντίστοιχο πρόγραμμα είτε για μεγαλύτερη αυτονομία, είτε για καλύτερες επιδόσεις ή ακόμη και για ειδικές συνθήκες ολισθηρού οδοστρώματος. Καταγράψαμε μέση κατανάλωση 14,9 kWh/100 km κινούμενοι εντός αστικού ιστού αλλά και σε αυτοκινητόδρομο. Η αυτονομία του, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται περίπου στα 540 km.


Παρά το βάρος του στα 2.114 kg επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,4 sec και έχει τελική 180 km/h. Την επιτάχυνση την βιώσαμε, με την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού να είναι άμεση και να εξασφαλίζει σβέλτη μετακίνηση όταν χρειαστεί. Εντός πόλης είναι άνετο, ενδοτικό και απλό στη χρήση. Στον αυτοκινητόδρομο, αθόρυβο, ροπάτο και αγχολυτικό. Προφανώς το βάρος του παίζει σημαντικό ρόλο στις αλλαγές πορείας αλλά και στα φρένα.

Πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο με στόχευση στις στυλάτες, απροβλημάτιστες μετακινήσεις. Αν έχει σπορ ανησυχίες σας προτείνουμε να δείτε την Mustang Mach E. To Ford Capri bασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, την ίδια που χρησιμοποιείται και στο VW ID.5. Toyota bZ4X, Hyundai Ioniq 5, BMW iX2, Skoda Enyaq Coupe iV, Mustang Mach-E, Audi Q4 e-tron, BYD Seal U, Tesla Model Y, Subaru Solterra.

H τιμή ξεκινά από τις από 30.200 ευρώ. Υπάρχουν δύο εκδόσεις εξοπλισμού Style και Premium και τρεις εκδόσεις: Πισωκίνητη με μπαταρία 52 kWh και ισχύ 125 kW (170 PS), Πισωκίνητη με μπαταρία 77 kWh και ισχύ 210 kW(286 PS) και τετρακίνητη με μπαταρία 79 kWh και ισχύ 250 kW (340 PS).


Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Capri Premium RWD 77kWh

Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Ισχύς: 210 kW (286 PS)
Ροπή: 545 Nm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.643 / 1.872 / 1.626 mm
Μεταξόνιο: 2.767 mm
Βάρος: 2.114 kg
Χώρος αποσκευών: 572 lt έως 1.505 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 14,9 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 540 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 38.900 ευρώ (με όφελος κρατικής επιδότησης)