• AUTO

    Οδηγούμε την ηλεκτρική ΒΜW iX1


    Η έκδοση δοκιμής μας xDrive 30 είναι τετρακίνητη, απόδοσης 313PS και εξαιρετικά αποδοτική στην κατανάλωση ενέργειας.

    Η ηλεκτρική iΧ1 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 2ης γενιάς, με σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες (είναι πιο αποδοτικοί από τους ασύγχρονους) και κατανάλωση που εύκολα μένει κάτω από τις 20kwh/100km. Στη λογική μου δεν χρειάζεται ούτε η 4κινηση ούτε τα 313PS σ’ ένα όχημα που το πρώτο ζητούμενο είναι η αποδοτικότητα και όχι οι επιδόσεις. Εξ’ ου και ανυπομονώ να δοκιμάσω τη προσθιοκίνητη έκδοση των 204PS. Τούτων δοθέντων οφείλω να ομολογήσω ότι η iX1 xDrive 30 είναι απολαυστικά γρήγορη και αγχολυτικά ευκολοδήγητη. Μετά λόγου γνώσεως λέω πως είναι στα μάτια μου ανώτερη επιλογή της X1 M35i xDrive με τον 4κυλινδρο υπερτρφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 317PS.

    Μάλιστα το μοντέλο δοκιμής μας έφερε ένα εκπληκτικό γκρι ματ χρώμα και πακέτο εξοπλισμού Μ Sport. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος -το μήκος πλέον αγγίζει τα 4,5 μέτρα- έχει παίξει ρόλο στην επιβλητική εμφάνιση. Ξεχωρίζει το στο γαλάζιο περίγραμμα της κεντρικής μάσκας και το διακριτικό «i» στο άκρο. Πίσω υπάρχει κωδικοποιημένη η πλήρης ονομασία του μοντέλου και στη θέση των απολήξεων της εξάτμισης έχουν τοποθετηθεί δύο γαλάζια τραπέζια στις άκρες του αεροδυναμικού διαχύτη. Οι 19αρηδες τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (245/45/19) συμπληρώνουν την στιβαρή εικόνα.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό η διαμόρφωση M Sport περιλαμβάνει συνδυασμό δέρματος και Alcantara στις επιφάνειες των σπορ καθισμάτων και του δερμάτινου τιμονιού Μ. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής όπως και η ακαμψία χάρη στον ενιαίο πάτωμα/μπαταρία. Η διαφοροποίηση της εργονομίας των διακοπτών θα ξενίσει όσους είχαν συνηθίσει σε πρότερη διαμόρφωση των BMW. Προσωπικά με ευχαριστούσε η δυνατότητα άμεσης απενεργοποίησης της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, που πλέον πρέπει να ψάξεις στο μενού για να την πραγματοποιήσεις.

    Στο χώρο αποσκευών λείπουν 50lt λόγω της μπαταρίας και του πίσω ηλεκτροκινητήρα.

    Οδηγώντας το αυτοκίνητο εντός πόλης, είναι εντυπωσιακή η ευκολία οδήγησης, η αμεσότητα της επιτάχυνσης και η αυτόματη διακύμανση του ποσοστού ανάκτησης ενέργειας που εξαρτάται από τις συνθήκες στο δρόμο. Πατώντας το πεντάλ της επιτάχυνσης δυνατά εντυπωσιάζεσαι από τον καταιγιστικό ρυθμό. Παρά τους  2tn βάρος η iX1 έχει επίπονη επιτάχυνση. Πρέπει πάντα να θυμάσαι βέβαια πως το αυξημένο βάρος έχει αντίστοιχα αυξημένες απαιτήσεις απόστασης για το φρενάρισμα. Την ίδια στιγμή η σταθερή ροπή επιτρέπει στον οδηγό να ελίσσεται στην κίνηση εξίσου γρήγορα με τη σκέψη του. Αν θες και κάτι παραπάνω πίσω από το τιμόνι έχει έναν διακόπτη «boost» τον τραβάς και για 10 sec εκτοξεύεσαι σα να παίζεις video game. Μόνο που η ζωή δεν είναι παιχνίδι. Πιο πολύ από την επιτάχυνση από στάση εντυπωσιάζουν οι επιταχύνσεις εν κινήσει.

    Σε δρόμο με στροφές αν προσαρμοστείς στις μεγαλύτερες αποστάσεις πέδησης και στο μεγαλύτερο βάρος που πιέζει τα ελαστικά στις στροφές, έχεις στα χέρια σου ένα εκρηκτικά γρήγορο αυτοκίνητο που επιταχύνει με πρωτόγνωρο ρυθμό από στροφή σε στροφή. Η κατευθυντικότητα είναι υπεράνω κριτικής όπως και η ταχύτητα αντίδρασης των συστημάτων πρόσφυσης. Καθώς το κέντρο βάρους είναι χαμηλά σου δημιουργείται μια υπεραίσθηση κρατήματος και σπορ συμπεριφοράς που παρασύρει. Εκεί χρειάζεται μεγάλη εμπειρία και αυτοσυγκράτηση για να μην παρασυρθείς γιατί όσο ψηλά κι αν βρίσκονται τα όρια, συνεχίζουν να υπάρχουν και το αυξημένο βάρος αυξάνει εκθετικά και την δυσκολία δυναμικού ελέγχου και τις πιθανές συνέπειες. Εν κατακλείδι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση από τις ελάχιστες που μπορεί κανείς να πει με σιγουριά: Είναι ανώτερη σε όλους τους τομείς από την αντίστοιχη θερμική έκδοση.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW iX1 xDrive30

    Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι

    Ισχύς: 230ΚW (313 PS)

    Ροπή: 494 Nm

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 65 kWh

    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο, μονής σχέσης

    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec

    Τελική ταχύτητα: 180 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 16,7 kWh/100 km,

    Αυτονομία δοκιμής: 389 km

    Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500/1.845/1.616 mm

    Μεταξόνιο: 2.692 mm

    Βάρος: 2.015 kg

    Χώρος αποσκευών: 490lt (1.495 lt σε διθέσια διαμόρφωση)

    Τιμή: Από 55.000 ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    Volvo: Επένδυση 30 εκατ. σε κέντρο λογισμικού!



    ΣΧΟΛΙΑ