Συνήθως οι κινήσεις από πλευράς κράτους θα πρέπει στο σύνολό τους να είναι βαθύτατα μελετημένες και να μην μοιάζουν με μονομερείς ενέργειες που φέρνουν σε δύσκολη θέση κομμάτι του πληθυσμού.
Το «πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι», ανήκει κυριολεκτικά σε άλλες εποχές οι οποίες έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Ως είθισται μια λανθασμένη κίνηση είναι χειρότερη από την μη κίνηση. Γι αυτό το λόγο, ιδιαίτερα σε τομείς όπως οι μεταφορές, μπορεί η δράση να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, το πρόσφατο σχέδιο νόμου «ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (YME), απαγορεύει σε όλες τις τετράτροχες μοτοσικλέτες να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς.
Από τότε που ξεκίνησε η σχετική φημολογία αναζητήσαμε την τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και τους φορείς που στηρίζουν μια τέτοια άποψη, αλλά χωρίς επιτυχία. Αναζητήσαμε επίσης την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου και πάλι χωρίς επιτυχία.
Μέχρι στιγμής λοιπόν, δεν κατέστη δυνατό να κατανοήσουμε τους λόγους που οδήγησαν το ΥΜΕ σε μια τέτοια κίνηση. Παρόλα αυτά, θεωρούμε καθήκον μας σε αυτή την φάση να προβάλουμε την αλήθεια για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες:
- κυκλοφορούν νόμιμα στο σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας (εντός και εκτός πόλεων)
- καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επαγγελματιών και ιδιωτών
- καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επισκεπτών σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές, αναδεικνύοντας παράλληλα τον θεματικό τουρισμό
- δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν ότι συμμετέχουν δυσανάλογα σε ατυχήματα
- δεν επιβαρύνουν την κυκλοφορία δυσανάλογα σε σύγκριση με άλλα οχήματα
- η προτεινόμενη απαγόρευση θα απαξιώσει πλήρως το περιουσιακό στοιχείο των ιδιωτών ιδιοκτητών
- η προτεινόμενη απαγόρευση θα έχει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενοικίασης τέτοιων οχημάτων
Είναι προφανές ότι μία de facto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013).
Επίσης, σε μια περίοδο που απαιτείται οικονομική σταθερότητα και επενδύσεις, τέτοιου είδους αναιτιολόγητες ρυθμίσεις εντείνουν την ανασφάλεια και συνηγορούν σε ένα μη προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Συνεπώς, ελπίζουμε πως το ΥΜΕ θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πόσο κοντά είναι η αυτόνομη οδήγηση της Nissan;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μπες πρώτος στη νέα Alfa Romeo Quadrifolio
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η Audi ανακαλεί 5.000 πετρελαιοκίνητα – Θα διορθώσει λογισμικό ελέγχου εκπομπών καυσαερίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η φθορά ως πολυτέλεια: Η νέα αφήγηση του Daniel Arsham για την Tiffany & Co.
- Τα σαγηνευτικά μερίσματα (ΓΕΚ κ.λπ.), ποιος εξπέρ αγοράζει ΕΛΠΕ, γιατί «σφάζονται» Σταθόπουλος – Σόλακ, ο κος Πόρτας ώχετο απιών, το νέο deal των Λαιμών, η υπόσχεση του Στάσση, το sprint Εξάρχου και οι Coustas στο Capri
- Στάσσης: Πώς θα γίνει η ΔΕΗ ισχυρός περιφερειακός πρωταγωνιστής στην ενέργεια και την τεχνολογία
- Όταν το ρίσκο έπαψε να φοβίζει και ο άνθρωπος πέρασε στο περιθώριο της ιστορίας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Οικογένεια Λάτση: Αγόρασε το 51,04% της εισηγμένης στο Nasdaq EuroHoldings του Αριστείδη Πίττα με 12,90 δολάρια ανά μετοχή
Latsco Shipping (Πάρης Κασιδόκωστας – Λάτσης): Παρήγγειλε δύο πλοία containerships στην Κίνα αξίας 62 εκατ. δολαρίων

Απόφαση – καμπανάκι για τις τράπεζες: Το Εφετείο Αθηνών απέρριψε αγωγή διάρρηξης μεταβίβασης ακινήτων από πατέρα σε παιδιά
