• AUTO

    Mazda CX30: Έχει τον τρόπο του!


    Ήρεμη δύναμη που γοητεύει όσους αποστρέφονται τους αναίτιους εντυπωσιασμούς και έλκονται από πραγματικές δυνατότητες.

    Το CX30 είναι μια ποιοτική πρόταση από τη Mazda στην κατηγορία των C SUV.  Παρότι η τιμή του δεν παραπέμπει σε GLA, X2, ή XC40 η ποιότητα κατασκευής, τα υλικά στο εσωτερικό, το φινίρισμα και η αίσθηση είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου. Η σχεδίαση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό έχει ως κεντρική φιλοσοφία την απέριττη αρμονία. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν πλούσια έκδοση με δέρματα και ποιοτικά υλικά η αφή των οποίων δεν άφηνε καμία αμφιβολία για την αντοχή τους στο χρόνο.

    Το CX30 έχει τη δική του δυναμική και βρίσκεται ήδη στην Ελληνική αγορά, μπορείτε αν θέλετε να το δείτε στην έκθεση της Mazda επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στο ύψος της Γλυφάδας.

    Εμείς το δοκιμάσαμε με το νέο ατμοσφαιρικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα ο  οποίος φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία με έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης. Προσοχή, χωρίς να υστερεί σε απόδοση, παρότι δεν διαθέτει τα ξεσπάσματα ενός turbo. Βέβαια για κάποιους αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς αρέσκονται σε ήπιες μετακινήσεις και δεν ενδιαφέρονται για δυνατές επιταχύνσεις και συγκινήσεις. Τουναντίον τέτοιες καταστάσεις τους ενοχλούν. Η Mazda έχει πιάσει άριστα αυτή την διαφορετική τάση της ήρεμης δύναμης και εξελίσσει συνεχώς τη σχετική τεχνολογία. Το «SPCCI» (Spark Plug Controlled Compression Ignition) συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ανάφλεξης με μπουζί με την αυτανάφλεξη λόγω συμπίεσης κρατώντας τα καλά και των δυο κόσμων.  Το αποτέλεσμα είναι ένα ήπιο μοτέρ γραμμικό, σχεδόν ηλεκτρικό, το οποίο έχει θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών.

    Το CX-30 e-Skyactiv X, αποδίδει 186 PS και 24,3 kgm. Διαθέτει επιπλέον ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με μπαταρία 24V ιόντων λιθίου, και ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια που αναλαμβάνει το άναψε/σβήσε του μοτέρ στο μποτιλιάρισμα.

    Υπάρχουν εκδόσεις με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και αυτόματο 6 σχέσεων που μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης και δυο διαφορικά μπρος πίσω). Το αυτόματο κιβώτιο που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, ήταν τόσο ήπιο που δεν γίνονταν καν αισθητή η λειτουργία του.

    Η ανάρτηση δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει όμως ενδοτική ρύθμιση με αποτέλεσμα να μην κοπανάει καθόλου στην άσφαλτο. Ταυτόχρονα όμως το κράτημα του αυτοκινήτου είναι θετικό με ελεγχόμενες και απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις υπό πίεση.

    Στη θέση του οδηγού….

    Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό του οχήματος. Πραγματικά υψηλού επιπέδου, όχι μόνο στην όψη, αλλά και στην υφή, στη μυρωδιά, στην αίσθηση που έχουν οι διακόπτες. Ο συνδυασμός των ρετρό πινελιών με τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές είναι απόλυτα ταιριαστός. «Ψυχωμένο» χαρακτήρισε τον κινητήρα ένας φίλος: «Δεν ξεσπάει πουθενά, δεν κωλώνει πουθενά». Πράγματι στο ταξίδι το CX30 είναι απόλαυση. Χωρίς αισθητούς αεροδυναμικούς θορύβους, με εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα και διακριτική παρουσία του κιβωτίου, σε ταξιδεύει χωρίς να σε κουράζει. Μάλιστα χάρη στην πολύ καλή του ηχομόνωση κρύβει τους θορύβους και τα km, εύκολα μπερδεύεις τα 100km/h με τα 130km/h. Αν δει κανείς τις επιδόσεις του, αυτές δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες, όμως η αλήθεια είναι πως δεν αφορούν κανένα συνειδητοποιημένο αγοραστή του μοντέλου.

    Το CX30 δεν το παίρνεις για κόντρες στα φανάρια, ούτε για να γράψεις ιστορία με αντίπαλο το χρονόμετρο. Σίγουρα δε θα τρομάξει τον νεαρό με το RX8, ούτε καν τον ρομαντικό με το MX5. Έχει όμως επαναλαμβάνω τη δική του γοητεία: Με την αρχοντιά που αποπνέει, τους καλούς τρόπους που εμπνέει και την ήρεμη δύναμη που διαθέτει. Η κατανάλωση που είδαμε έπεσε οριακά κάτω από τα 8lt/100km με προσεκτική οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Σε δρόμο με στροφές το CX30 σε ενθαρρύνει με το καλό σετάρισμά του να πιέσεις λίγο παραπάνω και σε ανταμείβει με μια απολύτως ουδέτερη συμπεριφορά. Τα ελαστικά που διαμαρτύρονται σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα των ψηλών SUV. Τα 17.5cm απόστασης από το έδαφος είναι καλοδεχούμενα όταν βγαίνεις εκτός ασφάλτου, αλλά παραμένουν ίδια όταν στρίβεις με όσα. Είναι όμως τόσο καλοζυγισμένο το Mazda που σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας: 1.998 cc
    Ισχύς: 186 PS/6.000 rpm
    Ροπή: 220 Nm/4.000 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
    Τελική ταχύτητα: 204 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 7.7 lt/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 128 gr/km
    Βάρος: 1.368 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.795/1.540 mm
    Μεταξόνιο: 2.655 mm
    Χώρος αποσκευών: 430 – 1400 lt
    Τιμή: από 28.159 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ