• AUTO

    Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Σε σωστό δρόμο!


    Παρακολούθησα σήμερα το 6o συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE).

    Εκτιμώ πως σύντομα τα συνέδρια για την ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν παρελθόν καθώς γίνεται πλέον κανονικότητα. Ακούγοντας σήμερα τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να κάνει ένα άτυπο απολογισμό των ενεργειών που έγιναν από την κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια όσον αφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης οφείλω ν’ αναγνωρίσω πως όλη η ιστορία ξεκίνησε σωστά και συνεχίστηκε όπως πρέπει.

    Στο ίδιο συνέδριο παρευρίσκονταν και η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Ενέργειας, η οποία έθεσε εξαρχής το πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Όπως η ίδια ανέφερε με παρότρυνση του πρωθυπουργού ο οποίος προσωπικά πιστεύει στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Ούτως ή άλλως προτού ακόμη γίνει πρωθυπουργός κατέθετε αν θυμάστε προτάσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που κατά την άποψή μου είναι μονόδρομος. Το πνεύμα αυτό έφερε το εγχείρημα της Αστυπάλαιας αλλά και τα σωστά βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σ’ όλη τη χώρα.

    Ο Σπύρος Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ & Καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στάθηκε στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών: Το 2019 είχαμε 58 δημόσια προσβάσιμους φορτιστές σήμερα έχουμε 2000. Το 2019 ταξινομήθηκαν λίγα εξηλεκτρισμένα οχήματα (480, 0.4% της αγοράς), το 2022 ταξινομήθηκαν πολύ περισσότερα (8337, 8% της αγοράς). Παρότι οι απόλυτοι αριθμοί είναι χαμηλά ποσοστιαία η αύξηση είναι η μεγαλύτερη στην Ε.Ε. και δεικνύει την δυναμική και την κατεύθυνση. Στόχος του Εθνικού Σχεδίου ΕΣΕΚ για την ηλεκτροκίνηση είναι να ταξινομηθούν 12χ. εξηλεκτρισμένα οχήματα το 2023.

    Ένας στόχος απόλυτα εφικτός καθότι τρέχει αυτή την περίοδο το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που προσφέρει μια γενναία επιδότηση η οποία φτάνει τις 8 χιλιάδες ευρώ. Μια επιδότηση που δεν θα είναι μόνιμη όπως ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Σκάλκος, Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη και εξαρτάται από το ρυθμό απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων». Το ρεπορτάζ μου λέει ότι στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες οι επιδοτήσεις βαίνουν μειούμενες ή έχουν ήδη σταματήσει.

    O Γιώργος Βασιλάκης (δεξιά) και ο Δημήτρης Σκάλκος

    Επιπρόσθετα ο Γιώργος Βασιλάκης πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τόνισε: «Οι ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε. υποχρεώνουν τους κατασκευαστές σε ολοένα και ακριβότερες επιλογές όσον αφορά στους θερμικούς κινητήρες. Οι τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων θα συνεχίσουν ν’ αυξάνονται και εκτιμούμε ότι σε δυο με τρία χρόνια θα είναι ανάλογες των ηλεκτρικών που παρουσιάζουν τάσεις σταθεροποίησης. Δεδομένου ότι η κρατική επιδότηση δεν είναι μόνιμη, πιθανότατα ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα βρει ξανά τόσο ευνοϊκό περιβάλλον για αγορά ηλεκτρικού οχήματος».

    Διακρίνονται από αριστερά: Χρήστος Νεγκάκης, Αλεξάνδρα Σδούκου, Ιωάννης Ξιφαράς, Δημήτρης Σκάλκος, Γιώργος Βασιλάκης.

    Ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε είναι τα ηλεκτρικά ταξί. Ο Γιώργος Βασιλάκης τόνισε: «Είναι κομβικό να εξηλεκτριστεί ο στόλος. Παρότι τα ταξί είναι μόλις το 10% των κυκλοφορόντων οχημάτων αποτελούν το 30% της κυκλοφορίας γιατί βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση». Η κ. Σδούκου αποκάλυψε ότι ήδη υπάρχουν 10 αιτήσεις για την επιδότηση των 22.5 χιλιάδων ευρώ. Το ρεπορτάζ μου λέει ότι κανένα από αυτά τα πρώτα 10 δεν είναι για Tesla και ότι τέσσερις αιτήσεις αφορούν Enyaq. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια ανάλυση αν συμφέρει το ηλεκτρικό ταξί. Πιστεύω πως η επιτυχία της προσπάθειας αυτής θα κριθεί στο πόσο εύκολα θα φορτίζουν οι ταξιτζήδες και από τη χρηματοδότηση του ποσού που υπολείπεται των 22.5 χιλιάδων ευρώ. Όποιος ταξιτζής έχει πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος και πάρει την προσφορά θα βγει σημαντικά ωφελημένος, πιθανόν θα δει τα κέρδη του να διπλασιάζονται.

    Για τους υπόλοιπους ταξιτζήδες προωθείται η τοποθέτηση ταχυφορτιστών στις νόμιμες πιάτσες. Πρέπει να τονίσουμε πως με την τιμή της kwh στα 62 λεπτά το κόστος για κατανάλωση 20kwh/100km δε διαφέρει απ’ το αντίστοιχο του diesel. Δεδομένου ότι πλέον στους αυτοκινητόδρομους της χώρας υπάρχει επάρκεια φορτιστών, επόμενο μεγάλο βήμα είναι τα Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων από τους Δήμους. Αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ν’ αλλάξει μορφή το κέντρο της πόλης αν οδηγήσουν περιμετρικά τα οχήματα και προωθήσουν την μικροκινητικότητα για το «τελευταίο μίλι» τις καθημερινές μετακινήσεις για ψώνια, δραστηριότητες και άλλα. Αυτή είναι η εικόνα που κατέγραψα σήμερα από τον πιο δυναμικά εξελισσόμενο τομέα της αυτοκίνησης, τον εξηλεκτρισμό της. Τα νέα είναι καλά για τη χώρα μας, είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια.

    Διαβάστε επίσης

    Πισωκίνητο Volvo!



    ΣΧΟΛΙΑ