• AUTO

    Ιδού η νέα Porsche Panamera!


    Πιο ισχυρές μηχανές νέο σύστημα ανάρτησης υψηλών προδιαγραφών εκσυγχρονισμένη φιλοσοφία λειτουργίας και καινοτόμα τεχνολογία.

    Η 3η γενιά Porsche Panamera τονίζει τον χαρακτήρα της με ακόμη πιο ισχυρά συστήματα κίνησης. Το προφίλ ενισχύεται από μια θεμελιωδώς εκσυγχρονισμένη φιλοσοφία λειτουργίας και άφθονη καινοτόμο τεχνολογία. Αυτό περιλαμβάνει το νέο σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride, το οποίο συνδυάζει σημαντικά υψηλότερο επίπεδο άνεσης με σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης για τα οποία φημίζεται η Porsche.

    Η ενσωμάτωση του ψηφιακού οικοσυστήματος στο Porsche Communication Management (PCM) προσφέρει νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο. Ο τεχνικός αλλά κομψός, δυναμικός σχεδιασμός της νέας Panamera δίνει μια νέα ενημέρωση στις ελκυστικές αναλογίες της σειράς μοντέλων. Μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ένα ριζικά επανασχεδιασμένο εσωτερικό με επίκεντρο τον οδηγό βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία.

    Η νέα Panamera διαθέτει αερανάρτηση διπλού θαλάμου δύο βαλβίδων με Porsche Active Suspension Management (PASM) στάνταρ. Η τεχνολογία δύο βαλβίδων διαχωρίζει τα στάδια ανάκαμψης και συμπίεσης του αποσβεστήρα και επομένως προσφέρει ένα ακόμη μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και σπορ: το σύστημα μειώνει αισθητά τις αναπηδήσεις από τις εγκάρσιες ανωμαλίες ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα του αμαξώματος στη δυναμική οδήγηση. Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς.

    Επιπλέον, το πρωτοποριακό σύστημα ενεργών αναρτήσεων Porsche Active Ride διατίθεται προαιρετικά για τα μοντέλα E-Hybrid της νέας Panamera. Αυτό το σύστημα προσφέρει ένα άνευ προηγουμένου εύρος μεταξύ οδηγικής άνεσης και δυναμικής οδήγησης. Η βάση για αυτό είναι τα πρόσφατα αναπτυγμένα ενεργά αμορτισέρ – επίσης με τεχνολογία δύο βαλβίδων – το καθένα συνδεδεμένο με μια ηλεκτρικά λειτουργική υδραυλική αντλία.

    Το πλαίσιο διατηρεί το αμάξωμα της Panamera επίπεδο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και κατά τους ελιγμούς δυναμικού φρεναρίσματος, αλλαγής πορείας και επιτάχυνσης. Με ομαλή οδήγηση, το σύστημα απορροφά σχεδόν πλήρως όλες τις ανομοιομορφίες. Σε καταστάσεις δυναμικής οδήγησης, το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride εξασφαλίζει ισορροπημένη επαφή με το δρόμο χάρη στην ισορροπημένη κατανομή των φορτίων των τροχών.

    Η Porsche προσφέρει τέσσερα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης. Η καρδιά του κινητήρα του είναι ένας ριζικά αναθεωρημένος τετράλιτρος V8 turbo κινητήρας. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα που αναπτύχθηκε πρόσφατα είναι 140 kW (190 PS). Μαζί, δημιουργούν μια ισχύ συστήματος 500 kW (680 PS). Η ροπή του συστήματος φτάνει τα 930 Nm. Η Porsche ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα στο περίβλημα του πλήρως επανασχεδιασμένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK οκτώ σχέσεων εξοικονομώντας περίπου πέντε κιλά. Η ενσωμάτωση της μονάδας στο κύκλωμα λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων βελτιστοποιεί επίσης την ψύξη και επιτρέπει υψηλότερη απόδοση από τον ηλεκτροκινητήρα. Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 315 km/h. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι πλέον 25,9 kWh. Αυτό προσδίδει ηλεκτρική αυτονομία έως και 91 χιλιομέτρων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP ή 83–93 χιλιομέτρων στον κύκλο πόλης.

    Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 11 kW μειώνει το χρόνο φόρτισης σε κατάλληλα σημεία φόρτισης σε 2 ώρες και 39 λεπτά. Οι εκδόσεις Panamera και Panamera 4 θα είναι επίσης διαθέσιμες: Ο turbo κινητήρας V6 2,9lt. παράγει 260 kW (353 PS) και 500 Nm ροπής – αύξηση 17 kW (23 PS) και 50 Nm σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Αυτό βελτιώνει τις επιδόσεις της Panamera από στάση στα 100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα και αυξάνει την τελική της ταχύτητα στα 272 km/h. Αντίστοιχα η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται πλέον 4,8 δευτερόλεπτα από στάση ως τα 100km/h και φτάνει τα 270 km/h.

    Η νέα Panamera διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές και αναλογίες της σειράς μοντέλων. Έχει μήκος 5.052 mm (Executive: 5.202 mm) και πλάτος 1.937 mm και ύψος 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Η ριζικά ανανεωμένη σχεδίαση προσδίδει ακόμα πιο εκφραστική και σπορ εμφάνιση.

    Μπροστά, μια πρόσθετη εισαγωγή αέρα πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας αντισταθμίζει την αυξημένη απαίτηση ψύξης των συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Η επανασχεδιασμένη γραμμή παραθύρου στην πλάγια όψη ενισχύει τον σεντάν χαρακτήρα του τετράθυρου σπορ αυτοκινήτου. Οι εξωτερικές άκρες του πίσω παραθύρου είναι στο ίδιο επίπεδο με το περίγραμμα του αμαξώματος, δημιουργώντας αρμονικές γραμμές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

    Η ιδέα του πιλοτηρίου Porsche Driver Experience διαθέτει την ιδανική ισορροπία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων ελέγχου και τοποθετεί τα στοιχεία εισόδου και εξόδου που είναι απαραίτητα για την οδήγηση κατά μήκος του άξονα του οδηγού. Ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς δεξιά από το τιμόνι. Ο διακόπτης λειτουργίας για τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus και τα στελέχη ελέγχου υποβοήθησης είναι επίσης άμεσα προσβάσιμα στον οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο για να προσαρμόσουν τα προγράμματα οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης.

    Μια προαιρετική οθόνη επιβατών ενσωματώνει τον επιβάτη στην οδηγική εμπειρία. Η οθόνη 10,9 ιντσών εμφανίζει δεδομένα απόδοσης οχήματος κατόπιν αιτήματος. Επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του συστήματος infotainment και υποστηρίζει ροή βίντεο ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση. Για να αποφευχθεί η απόσπαση της προσοχής οποιουδήποτε βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, η οθόνη του συνοδηγού δεν φαίνεται από τη θέση του οδηγού.

    Οι παραλλαγές μοντέλων που φέρουν το όνομα Turbo απολαμβάνουν ειδική θέση στην Porsche ως ναυαρχίδες επιδόσεων. Η Porsche έχει ενισχύσει αυτή τη θέση στη σειρά μοντέλων με την Panamera Turbo E-Hybrid.

    Εξωτερικά, χαρακτηρίζεται από μια χαρακτηριστική πίσω ποδιά με βαμμένα πάνελ διαχύτη και μια μοναδική μπροστινή ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος. Υπάρχουν επίσης επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης σε σκούρο μπρονζέ και προαιρετικοί τροχοί κεντρικού κλειδώματος, οι οποίοι μπορούν επίσης να τοποθετηθούν στα άλλα μοντέλα.

    Το αποκλειστικό Turbo χρώμα Turbonite χρησιμοποιείται ως αντίθεση στις λωρίδες των πλαϊνών παραθύρων και το λογότυπο Turbo στην πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και στην κορυφή της Porsche στο καπό, τους τροχούς και το τιμόνι.

    Στο εσωτερικό, το Turbonite συνδυάζεται με στοιχεία άνθρακα για να δημιουργήσει μια σπορ ατμόσφαιρα. Μπορεί να βρεθεί, για παράδειγμα, στον κεντρικό μετρητή στροφών στον πίνακα οργάνων και ως το χρώμα των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα.

    Η νέα Panamera θέλει να είναι αναπόσπαστο μέρος του ψηφιακού συστήματος του οδηγού. Για να συνδεθούν με το προσωπικό τους αναγνωριστικό Porsche, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι πελάτες είναι να σαρώσουν έναν κωδικό QR που εμφανίζεται στο PCM με το smartphone τους.

    Το Apple CarPlay και το Android Auto επιτρέπουν τη σύνδεση δεδομένων smartphone και οχήματος για βελτιωμένη χρηστικότητα. Η ενσωμάτωση των λειτουργιών του οχήματος από την εφαρμογή MyPorsche στο Apple CarPlay επιτρέπει τη βελτιστοποιημένη λειτουργία των ψηφιακών λειτουργιών και δημιουργεί μια σαφέστερη επισκόπηση. Λειτουργίες όπως κλιματισμός, μασάζ καθισμάτων και φωτισμός περιβάλλοντος μπορούν να ελέγχονται απευθείας μέσω του Apple CarPlay ή με τον φωνητικό βοηθό Siri.Η Porsche εξοπλίζει επίσης την Panamera με στάνταρ προβολείς Matrix LED.

    Το σύστημα φωτισμού LED υψηλής ανάλυσης HD Matrix, το οποίο έχει περισσότερα από 32.000 pixels ανά προβολέα, διατίθεται προαιρετικά. Προσφέρει εντελώς νέα χαρακτηριστικά φωτισμού, όπως αποκλειστική λωρίδα φωτεινότητας. Το εύρος φωτισμού είναι έως και 600 μέτρα. Η Porsche έχει αναβαθμίσει σημαντικά τη γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης στη νέα Panamera.

    Ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (adaptive cruise control) αλληλεπιδρά τώρα με την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

    Εάν το σύστημα διατήρησης ταχύτητας είναι ενεργό, η Panamera δεν θα διατηρεί ταχύτητα πάνω από το νόμιμο όριο. Το Porsche Inno Drive που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control διαθέτει ενεργή καθοδήγηση λωρίδας και υποβοήθηση διασταύρωσης. Ένα swerve assistant αποτελεί πλέον επίσης μέρος της σειράς λειτουργιών. Επίσης νέο είναι ότι, κατά την αυτόματη στάθμευση, ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, αν και εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για τον ελιγμό.

    Η διαδικασία στάθμευσης μπορεί να παρακολουθείται από smartphone με τη νέα λειτουργία Remote Park Assist.

    Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2024

    Η νέα Porsche Panamera είναι διαθέσιμη για παραγγελία τώρα. Προσφέρει εκτεταμένο στάνταρ εξοπλισμό σε σύγκριση με την προκάτοχό της με ανάρτηση αέρα δύο βαλβίδων διπλού θαλάμου, προβολείς LED matrix, ParkAssist, διακόπτη λειτουργίας οδήγησης στο τιμόνι, λειτουργία επαγωγικής φόρτισης και βελτιωμένο φίλτρο σκόνης με GPS – υποστηριζόμενη, αυτόματη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα.

    Στη Γερμανία, η Porsche προσφέρει τη νέα Panamera από 107.800 € (Panamera 4 από 111.900 €) συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του εξοπλισμού ανά χώρα. Η Panamera Turbo E-Hybrid ξεκινά από 192.500€. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2024.

    Η Porsche παράγει τη νέα Panamera στο εργοστάσιό της στη Λειψία. Η τοποθεσία παραγωγής Saxon συνδέεται στενά με την Panamera: από το 2009 έως το 2016, η πρώτη γενιά του τετράθυρου σπορ σεντάν συναρμολογήθηκε εκεί, ενώ η πλήρης παραγωγή μεταφέρθηκε στη Λειψία το 2016 με την εισαγωγή της δεύτερης γενιάς. Οι τροποποιήσεις για την παραγωγή της τρίτης γενιάς της Panamera έχουν ενσωματωθεί στο εργοστάσιο τους τελευταίους μήνες.

    Διαβάστε επίσης

    4ο Raptor Trophy!



    ΣΧΟΛΙΑ