Η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός μπαίνουν δυναμικά στη νέα εποχή της βιώσιμης μετακίνησης, εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική που βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση, την «πράσινη» ενέργεια και την κυκλική οικονομία.
Ως πρωτοπόρες εταιρείες στη λειτουργία, συντήρηση και διαχείριση αυτοκινητοδρόμων, έχουν αναπτύξει ένα από τα μεγαλύτερα και σύγχρονα δίκτυα ηλεκτροκίνησης στη χώρα.
Σήμερα διαθέτουν 46 φορτιστές με 76 θέσεις φόρτισης σε ολόκληρο το δίκτυό τους, με πλήρη κάλυψη σε όλους τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) στους αυτοκινητοδρόμους ΑΘΕ (Μεταμόρφωση Αττικής-Ράχες Φθιώτιδας), Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα) και Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας-Ε65 (Ημικόμβος ΑΘΕ-Καλαμπάκα). Αναλυτικότερα, στον ΑΘΕ λειτουργούν 30 φορτιστές με 45 θέσεις φόρτισης, στον Ε65 2 φορτιστές με 4 θέσεις, ενώ στην Ιόνια Οδό 14 φορτιστές με 27 θέσεις.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι, η Ιόνια Οδός είναι από το 2018, ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που παρέχει φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο το μήκος της.

Ταυτόχρονα, με «οδηγό» το πρόγραμμα “Go Green”, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός έθεσαν σε λειτουργία τα πρώτα «πράσινα» 100% ηλεκτρικά van τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για εργασίες συντήρησης και εκτέλεσης εργασιών, ενώ εντός του 2025 εντάχθηκε και το πρώτο ηλεκτρικό περίπολο οδικής ασφάλειας. Σήμερα, το 50% του στόλου τους είναι ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Σημείο αναφοράς όμως, αποτελεί και η ανάπτυξη του πρώτου υβριδικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, στον Σ.Ε.Α. Μαλακάσας «Σείριος». Πρόκειται για μια επένδυση άνω του 1.000.000 €, που περιλαμβάνει φωτοβολταϊκά ισχύος περίπου 500 kW στα στέγαστρα του πάρκινγκ, υβριδικούς inverter και 2 φορτιστές DC υψηλής ισχύος σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο έργο μοναδικό είναι πως διαθέτει την ίδια στιγμή δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας, την ισχύ από τα φωτοβολταϊκά και την ισχύ από το δίκτυο, γι’ αυτό ακριβώς χαρακτηρίζεται ως υβριδικό.
Έχει ήδη ολοκληρωθεί και αδειοδοτηθεί η επέκταση του σταθμού με την προσθήκη μπαταριών και εφεδρικού ηλεκτροπαραγωγικού ζεύγους. Με την επέκταση αυτή, η παραγόμενη ενέργεια που δεν καταναλώνεται ούτε για φόρτιση, ούτε στο κτίριο, αποθηκεύεται κατά τη διάρκεια της νύχτας στις μπαταρίες για χρήση από τους φορτιστές.
Κάτω από την ίδια «ομπρέλα» πρωτοβουλιών, οι εταιρείες επενδύουν σε δράσεις που ενισχύουν τη σωστή χρήση των διαθέσιμων πόρων και της ενέργειας.
• Στην Ιόνια Οδό δημιούργησαν το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο σε πρανή του αυτοκινητοδρόμου, ενώ φωτοβολταϊκά έχουν εγκαταστήσει και στα κεντρικά γραφεία τους.
• Στον τομέα της ανακύκλωσης, εφαρμόζουν το πρόγραμμα “Boosting Recycling Initiative”, με στόχο την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας. Αναλυτικότερα, έχουν δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανακύκλωσης υλικών που προκύπτουν από τη λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων, ενώ έχουν τοποθετήσει και κάδους ανακύκλωσης σε όλους τους χώρους στάθμευσης και Σ.Ε.Α.
Παράλληλα, κάδους ανακύκλωσης για διάφορες κατηγορίες υλικών έχουν τοποθετήσει και σε όλες τις εγκαταστάσεις τους, ενώ στα κεντρικά γραφεία χρησιμοποιούν ξηραντήρες που μετατρέπουν τα οργανικά απόβλητα σε κομπόστ για τη συντήρηση πρασίνου.
• Συνεχίζοντας τις προσπάθειες για την αποδοτική λειτουργία των υποδομών, με το «Έξυπνο» Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας ελέγχουν την κατανάλωση ενέργειας, εντοπίζοντας άμεσα προβλήματα και βελτιστοποιώντας τη λειτουργία φωτιστικών, καμερών και άλλων συσκευών.
Με συνέπεια, τεχνογνωσία και όραμα, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός αποδεικνύουν ότι η καινοτομία και η βιωσιμότητα μπορούν όχι μόνο να συνυπάρχουν, αλλά και να αποτελέσουν το θεμέλιο για τον αυτοκινητόδρομο του μέλλοντος.