• AUTO

    GP Αυστρίας: Ταύρος ή Άλογο;

    GP Αυστρίας: Ταύρος ή Άλογο;


    Στο Red Bull Ring διεξάγεται ο 11ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος με τη Ferrari να θέλει νίκη και μόνο.

    Είναι σα να θέλουν στη Red Bull να κερδίσουν στη Μόντσα, όχι ότι δεν τα έχουν καταφέρει στο παρελθόν (2013 Φέτελ, 2019 Γκασλί με Alpha Tauri). Αλλά να δεν είναι το πιο απλό πράγμα να κερδίσεις στην έδρα του αντιπάλου σου.

    Πέρυσι στο Red Bull Ring είχαμε δυο αγώνες. Στον πρώτο που ονομάζονταν GP Στυρίας από το όνομα της περιοχής κέρδισε ο Φερστάπεν, εδώ αν θέλετε μπορείτε να θυμηθείτε όλες τις λεπτομέρειες.

    Στο δεύτερο που ονομάζονταν GP Αυστρίας κέρδισε πάλι ο Φερστάπεν εδώ μπορείτε να θυμηθείτε όλες τις λεπτομέρειες.

    Από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά στη F1: Ο Φερστάπεν είναι πρωταθλητής, έχουν νέα γενιά μονοθεσίων, με άλλες τεχνικές προδιαγραφές και νέα γενιά ελαστικών, 18 ιντσών με νέες γόμες και νέους σκελετούς.

    Αυτό που δεν αλλάζει όμως είναι η επιθυμία των Ταύρων για νίκη εντός έδρας. Στη Ferrari κατάφεραν κάτι μοναδικό την προηγούμενη Κυριακή να κερδίσουν και να τσακώνονται.

    Ο Λεκλέρκ είναι χολωμένος, ο Σάινθ διεκδικεί και ο Μπινότο κομπορρημονεί. Μια ωραία ατμόσφαιρα!

    Η Red Bull Racing βρίσκεται στην έδρα της και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση έχοντας κερδίσει στους επτά από τους δέκα φετινούς αγώνες. Ο Φερστάπεν προηγείται στη βαθμολογία με 34 βαθμούς διαφορά από τον Πέρεζ και 43 βαθμούς διαφορά από το Λεκλέρκ.

    Στη Mercedes προσπαθούν να ανασυνταχθούν να βρουν τις κρίσιμες λεπτομέρειες στο σετάρισμα του μονοθεσίου ώστε να κοντράρουν στα ίσια τις Red Bull και τις Ferrari θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η μάχη μεταξύ τους σε μια πίστα όπου το 2020 τα ασημί βέλη είχαν κερδίσει στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς.

    Εντός έδρας οι Ταύροι προφανώς θέλουν να διευρύνουν το προβάδισμά τους μένει να δούμε αν αυτό είναι εφικτό. Στη συγκεκριμένη πίστα υπάρχουν 3 ζώνες DRS στις μεγάλες ευθείες. Τα προσπεράσματα δεν είναι δύσκολα, ειδικά στην ανηφορική στροφή 2.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Το Red Bull Ring στην Αυστρία είναι ένα μικρό, αιχμηρό rollercoaster με μόλις 10 στροφές και συνεχείς υψομετρικές διακυμάνσεις. Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της: C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
    • Πέρυσι διεξήχθησαν δυο συνεχείς αγώνες στο Red Bull Ring: Αυτό το Σαββατοκύριακο έχουμε την ίδια επιλογή γομών όπως στον δεύτερο περσινό αγώνα. Έγινε για να βοηθήσει το θέαμα, αυξάνοντας την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης και δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσματα. Σε αυτή την περίπτωση η στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών: ένα πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και μετά δυο μέρη με τη σκληρή γόμα. Φυσικά τόσο οι γόμες όσο και οι σκελετοί είναι διαφορετικοί φέτος.
    • Στην Αυστρία θα γίνει επίσης ο δεύτερος αγώνας σπριντ της σεζόν, ο πρώτος είχε γίνει στην Ίμολα. Οπότε οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους, αντί για 13 σετ ενός κανονικού Σαββατοκύριακου, μόνο 12 σετ. Αυτά θα είναι δυο σετ σκληρής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και έξι σετ μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ ενδιάμεσων ελαστικών Cinturato Green και τρία σετ βρόχινων ελαστικών Cinturato Blue σε περίπτωση βροχής που είναι πάντοτε πολύ πιθανή στους Στυριακούς λόφους.
    • Οι Alpine, McLaren, Red Bull και Williams μετά το Αυστριακό Grand Prix θα κάνουν δοκιμές ελαστικών της νέας χρονιάς, για λογαριασμό της Pirelli. McLaren και Williams θα πραγματοποιήσουν δυο μέρες δοκιμών, ενώ οι άλλες ομάδες μόνο μια μέρα.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, σημείωσε: «H άσφαλτος στο Red Bull Ring έχει σχετικά χαμηλή πρόσφυση σε μια πίστα που δε φθείρει τα ελαστικά, έτσι μπορέσαμε να επιλέξουμε τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα μας. Αυτό μας βοηθά να επικεντρωθούμε στο θέαμα, σε μια πίστα που πολλές φορές στο παρελθόν έχει δώσει συναρπαστικούς αγώνες, χάρη στο μικρό μήκος της και στις κοφτές στροφές.

    Η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι κλειδί εδώ: Υπάρχει ρίσκο για μπλοκαρίσματα τροχών στις κατηφορικές περιοχές φρεναρίσματος. Η διατήρηση της απόδοσης των πίσω ελαστικών κατά τη διάρκεια του γύρου είναι καθοριστική για να έχεις σταθερή πρόσφυση. Οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών δίνουν μια ποικιλία πιθανών στρατηγικών».

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο Παρασκευή στις 18:00, ο αγώνας σπριντ για το Σάββατο στις 17:30 και ο κανονικός αγώνας την Κυριακή στις 16:00. Απευθείας ΕΡΤ, Cosmote.

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Alfa Romeo: Η αθέατη πλευρά

    Θα αλλάξει η καταγραφή ρύπων για τα επαναφορτιζόμενα!



    ΣΧΟΛΙΑ